دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 12:52

واکنش جاودان سیرت به روند انتصابات در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/چند نکته سلامتی مهم که مردم استان باید بدانند

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در نشست با رسانه ها ضمن بیان برنامه های هفته سلامت به برخی موضوعات پیرامون دانشگاه از جمله انتصابات پرداخت و گفت:

از انتقاد رسانه های استقبال میکنیم، انتقاد البته باید همراه با پیشنهاد و ارائه راهکار باشد.

یکی از موضوعات مهم مد نظر ما در هفته سلامت ، مسأله «پزشک خانواده» است.

در کهگیلویه و بویراحمد برای جمیعت ۳۰۰ هزار نفری در شهرهای با جمعیت بالاتر از ۲۰ هزار نفر طرح پزشک خانواده کلید خورده، به صورت پایلوت گچساران شروع شده و به زودی در همه شهرهای پرجمعیت استان عملیاتی می‌شود.

اهداف عمده پزشک خانواده ارتقاء کیفی و کمی سلامت آحاد جامعه، دسترسی عادلانه و رضایتمندی مردم از ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت مالی توسط مردم و استفاده مؤثر و مناسب از منابع انسانی در اختیار است.

در خصوص پزشک خانواده این نکته را عرض کنم، ما برای هر ۳ هزار نفر یک پزشک و دو مراقب (یک ماما و یک دانش آموخته از رشته های مرتبط با درمان و سلامت) خواهیم داشت.

در این طرح با تهیه تاریخچه مدون از وضع سلامت افراد هم به تجویز و هم در صورت نیاز به متخصص به نوبت گیری کمک می‌شود.

خدمات ما در این طرح شامل موضوعات دندان پزشکی ، آزمایشگاهی، رادیولوژی و مشاوره ای در زمینه های مختلف بهداشتی می‌شود.

یکی از موضوعات مهم مد نظر ما در این هفته جوانی جمعیت است، خب شاهدیم هم ازدواج ها کمتر شده و هم فرزند آوری ، باید این زنگ خطری به جامعه منتقل شود که در صورت تداوم این مسأله ارائه خدمات به جامعه با چالش های جدی روبرو می‌شود. نیاز به ترغیب مردم به ازدواج و فرزند آوری هست.

دانش حفظ و تداوم سلامت یکی از شاخصه های است، در این باره توجه به سه نکته قابل توجه است. اگر به دنبال سلامت جسم و روان هستیم باید استفاده از مواد غذایی امن، تغذیه سالم و ورزش را به درستی مد نظر داشته و به آن پایبند باشیم.

برای جامعه پویا و طی شدن روند توسعه ما نیاز به انسان های سالم داریم، این هم زمانی محقق می‌شود که سبک زندگی به سمت و سوی رعایت پروتکل های بهداشتی سوق پیدا کند.

دکتر جاودان سیرت در خصوص برنامه های خود و روند انتصابات در دانشگاه هم گفت:

اعتقاد ما رعایت مُر قانون است، ما به صورت برنامه محور با مسائل مواجه خواهیم شد ، اُفق برنامه ها نیز ۱۰ تا ۲۰ سال است. در این مسیر نیز از ظرفیت مقام ارشد اجرایی استان، مجمع نمایندگان استان و نیروهای ملی شایسته این استان بهره مند خواهیم شد.

این نکته را بگویم تاکنون خواسته ورای قانونی از سوی استانداری و نمایندگان نداشته ایم و با شناختی که از آنها داریم در ادامه نیز یا این مسأله مواجه نخواهیم شد.

انتصابات نیز قانون و شایستگی دو اولویت ما هست که با مشورت با مقامات ارشد استان و مجموعه وزارت بهداشت تصمیم گیری می‌شود.

ما تنها استانی هستیم که رادیو تراپی و مرکز هسته ای نداریم، فاز نخست آن در سفر نخست ریاست محترم جمهوری اتفاق افتاد و امیدوارم در سفر دوم مجموعه دولت به استان تحقق نهایی این مهم را داشته باشیم.

ما مرکز سوختگی در استان نداریم، یک خَیر در حال ساخت بیمارستان سوختگی برای ما در شهرستان گچساران است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نیروهای غیر بومی را میارند شهرستانهای کوچک قرارداد پزشک خانواده می بندند بعد میگن خانمش مشکل داره باید بره شهرستان خودش

  2. ناشناس گفت:

    یه بنده خدایی هست بنام س د ساکن یاسوج کارشناس بهداشت روان هست لنده رو ول نمیکنه میخاد قرارداد پزشک خانواده باش ببند لنده دو نفر کارشناس روان دارد به نیرو نیاز نیست اغای جاودان سرت بهوش باش

دیدگاه شما