دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 - 7:59

اقدام ارزشمند حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در زنده نگه داشتن فرهنگ ناب عشایری

بویرنیوز– «شریف اسلامی»، رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب و تجلیل از هنرمندان برتر و تجلیل از برگزیدگان جشنواره رسانه ای زناره گفت: تقویت هویت عشایری راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: سال گذشته، نقشه تحول و توسعه هدفگذاری و هشت راهبرد با تکیه بر ظرفیت‌های سند زیست بوم استان تعریف شد.

اسلامی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمره پنج استان اول تدوین کننده طرح قرار گرفته و چشم اندازی بلند مدت مبتنی بر ظرفیت‌ها تعریف شد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بکارگیری پتانسیل‌های هویت بومی، خاطرنشان کرد: چشم اندازی بر بستر فرهنگ و هویت عشایری که در ذیل خود بسیاری از مشکلات را حل می‌کند نیز تعریف شد.

اسلامی تصریح کرد: در سال اول نقشه تحول و سند زیست بوم، تولیدات بسیاری با پوشش بخش‌های مختلف محقق شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته حوزه هنری استان به همت و همراهی ریاست حوزه هنری صاحب ساختمان شد، ادامه داد: توسعه ظرفیت‌های زیرساختی در استان ضروری است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد از برخی دستگاه‌ها در احداث پردیس سینمایی، عنوان کرد: دو سال است که پیگیر احداث پردیس سینمایی در شهر یاسوج هستیم که همراهی مطلوبی از سوی دستگاه‌های مرتبط شکل نگرفته است.

اسلامی بر مطالبه گری برای زیرساخت‌های فرهنگی در استان تاکید و اظهار کرد: رشد سایر بخش‌ها نیز باید عملیاتی شود.

وی از فعالیت باشگاه فیلم رشد در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: استعداد نابی در میان جوانان داریم که باید به آن ضریب داد و نسبت به شناسایی و پرورش این استعدادها اقدام کرد.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جشنواره رسانه‌ای «زناره»، تصریح کرد: امید است در سال جدید نیز بتوانیم با محوریت تبیین فرهنگ عشایر برنامه‌های اینچنینی داشته باشیم.

اسلامی به رشادت‌های عشایر در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: عشایر با تکیه بر فرهنگ و روح حماسه که در آنها وجود دارد، حماسه آفرینی‌های فراوان داشته و تقویت این مهم نیز در سطوح گسترده‌تر به انسجام ملی کمک می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354159
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم
    لطفا برای اصلاح مشکلات دراستان و سرعت پیشرفت و حرکت به سمت عدالت از جمله رفع عقب افتادگی استان در ساخت مسکن و…
    از این درخواست حمایت کنید.اجر شما با خدای مهربان

    «درخواست عزل استاندار کهگیلویه و بویر احمد»
    https://www.karzar.net/73697

    با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع رسانی کنید و از آنها برای جمع آوری امضا کمک بگیرید.
    #منفعل_نباشیم

دیدگاه شما