شنبه 26 فروردین 1402 - 8:42

امام جمعه یاسوج: تلاش کنیم رشد جمعیت را تقویت کنیم/برخی ها فرزندانشان را در مسیر دین تربیت نمیکنند

بویرنیوز– امام جمعه یاسوج گفت: دولت اسرائیل خبیث‌ترین رژیم است که از هر جنایتی کوتاهی نمی‌کند، اگر روز قدس نبود رژیم صهیونیستی شعار خود مبنی بر نیل تا فرات را عملی می‌کرد.

نماز جمعه شهر یاسوج همزمان با روز قدس به امامت آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج با حضور نمازگزاران برگزار شد.

آیت الله حسینی در خطبه عبادی روز جمعه ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حب دنیا و جاه طلبی دنیا انسان را از بین می برد، مال و ثروت خوب است اما باید انفاق کند، خمس و زکات دهد از مسیر حلال بدست آورد. اموال باید از مسیر درست بدست بیایید و در مسیر درست هزینه شود، مبادا مال و فرزند، شما را از یاد خدا غافل کند.

وی افزود: امروزه مسئله رشد منفی جمعیت یک معضل است، باید تلاش کنیم رشد جمعیت را تقویت کنیم، امروز دچار یک خسران هستیم به نام کمبود جمعیت، برخی ها نیز فرزندان خود را در مسیر دین و اسلام تربیت نمی کنند و مشاهده می کنیم برخی از فرزندان درفضای ولنگار مجازی سیر می‌کنند و آنجا تربیت می شوند.

آیت الله حسینی به مسئله انفاق اشاره کرد و گفت: انفاق آثار خود را در زندگی ما به جای میگذارد، و در تربیت فرزندان بسیار موثر است، فرزندان بر گردن والدین حق دارند و فردای قیامت ممکن است والدین را مواخذه کنند، پس باید در تربیت فرزندان دقت کنیم.

وی به انجام واجبات و ترک محرمات اشاره کرد و گفت: تقوای فردی و اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی تأثیرگذار است.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز به روز قدس اشاره کرد و گفت: حضورحماسی شما نشان دهنده ضعف و رو به پایان بودن استکبار است.

خطیب جمعه یاسوج گفت: اسرائیل خبیث ترین رژیم است که از هر جنایتی کوتاهی نمی کند، اگر روز قدس نبود رژیم صهیونیستی شعار خود مبنی بر از نیل تا فرات را عملی می کرد.

آیت الله حسینی گفت: رژیم صهیونیستی اگر با غزه می جنگد یعنی با ایران می جنگد، اگر با فلسطین می جنگد یعنی با ایران می جنگد و آنها خود اذعان به نابودی خود می کنند.

وی به حضور حماسی مردم یاسوج و سایر شهر های استان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: این حضور آگاهانه یعنی بصیرت، اقشار مختلف مردم در سنین مختلف در این مراسم حضور داشتند.

وی گفت: روز سه شنبه روز نیروی زمینی ارتش است که از برادران ارتشی تقدیر و تشکر می کنیم، امروز ارتش ما مقتدر و باعزت است، هر سرزمینی نیروی نظامی نداشته باشد محکوم به شکست است، امروز نیروی نظامی ما سپاه ما مقتدر است و ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

خطیب جمعه یاسوج ارتش و سپاه را دو بال قدرتمند نظامی ایران اسلامی دانست.

آیت الله حسینی در پایان گفت: از حضور گستره مردم، جوانان و نوجوانان در شب های قدر که در همه استان در هر محفل نگاه می کردیم دعا و راز و نیار برپا شده بود، تشکر می کنم، با وجود همه تلاش های دشمن امروز شکوه حضور جوانان را در این محافل دیدیم، از حافظان نظم و امنیت تقدیر و تشکر می کنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=354040
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    وقتی تومدرسه دانش آموز رو تشویق می‌کنیم درنماز جماعت شرکت کنه متاسفانه میگه پدر ومادرم نماز نمیخونن که من بخونم تعدادشون هم خیلی زیاده موقع روزه گرفتن، هم روزه خواری میکنن و همون حرف قبلی رو تکرار می‌کنن
    مشکل همه اینا برمیگرده به تربیت خانواده

دیدگاه شما