جمعه 18 فروردین 1402 - 20:16

یک افتخار ملی برای پزشک کهگیلویه و بویراحمدی/نخستین‌ پیوند چند عضوی ایران انجام شد

بویرنیوز– اولین پیوند چند عضوی در ایران توسط سامان نیک اقبالیان با موفقیت انجام شد.

نخستین بار در کشور عمل همزمان پیوند کبد و کلیه در شیراز با موفقیت انجام شد، این عمل همزمان پیوند برای کودک 8 ساله و با اهدا عضو یک کودک مرگ مغزی میسر شده است.

سامان نیک اقبالیان گفت: هم اکنون مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز به عنوان سومین مرکز فعال در دنیا با انجام اعمال جراحی های متعدد پیوند توانسته از مراکز پیوند اروپایی پیشی بگیرد.

نیک اقبالیان افزود: این مرکز به لحاظ تخصصی و متمرکز شدن در انجام اعمال پیوند های نادر، توانسته پس از مرکز پیوند آمریکا و اسپانیا مقام سوم جهان را به دست آورد.

دانشیار بخش جراحی و بخش پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با مهارت تیم درمانی پیوند اعضای بیمارستان نمازی در یک عمل چهار و نیم ساعته توانستیم نادرترین عمل جراحی همزمان کبد و پیوند را بر روی یک کودک 8 ساله مشهدی با موفقیت انجام دهیم.

دانشیار بخش جراحی و بخش پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: به دلیل دیالیزی بودن این کودک باید هر دو پیوند همزمان انجام می شد.fars

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نجفعلی گفت:

    افتخار ایران افتخار کهگیلویه و بویر احمد افتخار سیسخت و افتخار جهان ارزوی موفقیت روز افزون برای فرزندان ایران و بویراحمد

  2. نعمان نیک اقبال گفت:

    دکتر سامان نیک اقبال افتخار ملی است

  3. سیمین گفت:

    دکترنیک اقبالیان باعث افتخار کشور و استان و خصوصا شهر سی سخت هستند. خداوند به ایشان طول عمر باعزت بده

  4. بهمن گفت:

    دکتر نیک اقبالیان یکی از نوادر این استان است هم از لحاظ اخلاقی و هم پزشکی از چهره های بین المللی است خداوند هرروز بر افتخاراتش بیفزاید.

دیدگاه شما