سه شنبه 15 فروردین 1402 - 19:33

گران‌فروشی میوه در یاسوج/لزوم ورود دادستان به ترک فعل مسئولان در این زمینه/کلاه گشاد بر سر مردم

عامل گران‌فروشی میوه در مرکز کهگیلویه و بویراحمد/ آقای استاندار تیمی بی طرف را برای روشن شدن موضوع تعیین کنید

میوه در کهگیلویه و بویراحمد همواره میدان برخی حواشی بوده است.

در یاسوج ؛ مرکز استان بازار میوه آنچنان سودی دارد که برخی ها با هزینه آنچنانی مراکز عرضه ای ایجاد کرده اند که فقط تابلوی آنها تا ۲۰۰ میلیون تومان هم قیمت دارد.

خب طبیعی است این هزینه ها، مالیات ، اجاره، نیرو ، بیمه و… باید از جیب مردم تأمین شود، همین امر هم سبب افزایش قیمت میوه به رقم های غیر معقول برای یک مرکز استان کوچک شده است.

در این میان اما چند مورد عجیب هست که در گرانی میوه بی تأثیر نبوده است:

انتصاب مسئول صنف با چه معیاری بوده است؟

یکی از نکات جالب در بازار میوه به مسئول این صنف در یاسوج برمیگردد ، انتخاب این فرد که خود یکی از میوه فروشی های مرکز شهر را دارد و اتفاقاً بر سر قیمت هایش نیز بحث است، خود از عجایب است!

چرا برخورد مؤثر نیست؟

یکی از ایرادات اما قطعاً به عدم نظارت مؤثر برمی‌گردد.

وقتی حتی میوه فروش های سیار که در سازه های موقت در دو نقطه شهر دایر هستند قیمتی بالاتر از لوکس ترین مغازه های میوه فروشی شهر دارند ، یعنی یک جای کار میلنگد.

چرا باید میوه فروشی که با هزینه ناچیز کسب و کاری آنهم در بهترین نقطه دایر کرده کلاهی گشاد بر سر مردم بگذارد؟

آیا خود سازمان های دولتی در افزایش قیمت دخیلند؟

در موضوع میوه تنظیم بازار دیدیم که قیمت ها بسیار بالا مصوب شد، رقمی که با آن کیفیت میوه که چنگی به دل نمی‌زد، خود عاملی شد برای افزایش قیمت. به هر حال مغازه دار با این ادعا که میوه او بهتر از میوه تنظیم بازاری است و قیمت هم باید بالاتر از آن باشد. این بی تدبیری خود یعنی چراغ سبز به افزایش قیمت میوه!

عوض پور نماینده میدان میوه و تره بار یاسوج در این باره گفت: نظارت در بازار میوه آنطور که باید مؤثر نیست و از همین رو است که در یک محیط کوچک که چند میوه فروشی را رصد کنید با قیمت های چندگانه روبرو می‌شوید.

سید علی اصغر عوض پور بیان کرد: قیمت گذاری ها در فضای نامتعارف و گویی به دلخواه خرده فروش ها مصوب و مشخص می‌شود و هر زمان کالایی افزایش جزیی در بازار دارد فوری رییس صنف خرده فروشان به اتفاق نمایندگان جهادکشاورزی و صمت و تعزیرات در میدان حضور پیدا و قیمت بالایی را بدون توجه به حقوق مصرف کننده تعیین می‌کنند و هر زمان بازار افت کند دیگه هیچکدوم از این افراد در میدان جهت قیمت گذاری حضور پیدا نمیکنند و گویا این ادارات زیر مجموعه صنف خرده فروشان میوه هستند بعنوان نمونه هر دوشنبه ساعت ده صبح نمایندگان ادارات ذکر شده میبایستی جهت قیمت گذاری در میدان حضور پیدا نمایند که امروز چهاردهم فروردین هیچکدام از آنها جهت قیمت گذاری حضور پیدا نکردند چون نرخی که روز هفتم صنف خرده فروشی زده بدون تبعیت از قیمت میدان بوده و بسیار قیمت بالایی میباشد و این ظلم به مردم همچنان در سایه سکوت مسیولین مرتبط ادامه دارد و داد و فریاد ما هم به جایی نمیرسه و بنظر می‌رسد معیشت مردم برای آنها اهمیت ندارد که با دقت در نرخ میدان و خرده فروشی تفاوت فاحش قیمتها کاملا مشهود میباشد

وی افزود: ما در میدان کالاهای مشابه را با قیمتی بسیار به مراتب نازل تر از بازار عرضه میکنیم و جهت رفاه حال شهروندان تا پایان ماه مبارک رمضان گفتیم در میدان خرده فروشی هم انجام بشه و واقعا میدان و مراکز خرده فروشی میوه ایام عید شهر یاسوج را با مناسبترین قیمت بدون هیچ حمایت دستگاه‌های دولتی تامین نمودند که از مردم عزیز بخاطر استقبالشان در این ایام تشکر می‌کنیم ، خب چرا با حمایت از میدان زمینه استفاده مردم از میوه ارزان را فراهم نمیکنید؟

جهاد کشاورزی و صمت و تعزیرات باید به مردم پاسخ دهند چرا در جلسه قیمت گذاری میدان بصورت مستمر حضور پیدا نمیکنند وقتی امکان تنظیم قیمت ها با حمایت مناسب از میدان میوه و تره بار هست، چنین اقدامی را عملاً نمی‌بینیم و از سویی نظارت نادرست در بازار میوه نیز باعث شده حتی فروشنده های موقتی به خود اجازه دهند با قیمت های دلبخواهی عرضه کنند؟!

به نظر می‌رسد در این مورد باید دادستان بعنوان مدعی العموم‌ ورود و به ترک فعل مسئولان رسیدگی و به مردم گزارش بدهد.

آخرین قیمت ها در میدان میوه و تره بار یاسوج:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353889
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اول‌میدان‌یک‌رانت‌دوم‌میدان‌هیچ‌گونه‌فعالیت‌کسب‌ندارد‌سوم‌اگرمیان‌جنس‌ارزان‌میفروشه‌چرا‌مشتری‌نداره

  2. ناشناس گفت:

    گرانی میوه و تره بار کمرمان را شکست
    ممنون از گزارش شما که حرف دل مردمه

  3. ناشناس گفت:

    تو را خدا فکری به حال ما کنید قیمت میوه بی نهایت گرون هست

  4. آریایی گفت:

    تو این شهر دزدی و رانت بازی بیداد میکنه یه عده بی سواد و رشوه خور سمت ها رو تصاحب کردن و از جاشون تکون نمیخورن

  5. ناشناس گفت:

    بابااینا همدیگر میشناسند باهم فامیل هیچ تاثیری نداره با دو کیلو میوه

دیدگاه شما