دوشنبه 29 اسفند 1401 - 9:05

پربحث ترین چالش های ۱۴۰۱ کهگیلویه و بویراحمد/از گریه معروف استاندار تا آبگیری مخفیانه یک سد/اخراج دو مدیر و گم شدن مطالبات مردم یاسوج در جنگ شورا و شهرداری/دو اتفاق خوب و یک ابر پرونده مالی

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۱ تقریباً سال آرامی را سپری کرد.

حتی در ناآرامی های امسال نیز اتفاق امنیتی خاصی را شاهد نبودیم.

اما مختصراً به گوشه ای از اتفاقات پر‌چالش یکسال اخیر باید بدین نحو اشاره کرد:

فیلم گریه استاندار در منطقه ای از دیشموک را باید یکی از پربحث ترین اتفاقات دانست، این گریه و زاری اگرچه ره آوردهای بن قوا مجموعه استانداری داشت اما احمد زاده را بر آن داشت که در جلسه شورای اداری اعلام کند دیگر کسی حق گریه کردن ندارد!

شاید این واکنش بخاطر ضعیف نشان دادن دولت بود.

گفتنی است برای منطقه ای که استاندار گریه کرد و دستوراتی داد کار شاخصی هم انجام نشد.

آبگیری مخفیانه یک سد

سد چمشیر با وجود همه ابهامات زیست محیطی که به گفته سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور باید به آنها رسیدگی و پاسخ داده میشود و تا زمان روشن شدن ابهامات حق آبگیری وجود ندارد اما در سکوت و مخفیانه آبگیری شد تا همه ابهامات به خوبی زیر آب برود!

اخراج دو همکلاسی!/برکنار مدیر برق بخاطر خاموشی های گسترده در یک برف ۱۵ سانتی!

در این سال غلام نژاد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و کیان دهراب پور مدیرکل بیمه سلامت از مسئولیت های خود برکنار شدند. اولی به واسطه آنچه سیاسی کاری و بی توجهی به مطالبات نمایندگان بود و دهراب پور نیز به واسطه چالش در جلسه ای با محوریت استخدام ایثارگران و سخنان رد و بدل شده با استاندار، شهردار و رئیس دانشگاه یاسوج برکنار شدند.

مدیرعامل برق نیز به واسطه انتقادات شدید از نحوه برق رسانی به مناطق مختلف استان در نخستین برف سراسری کهگیلویه و بویراحمد طولی نکشید تغییر کرد.

اتفاقی خوب

بهترین پدیده استان را باید بارش های خوب برف و باران بیان کرد.

در این سال در مناطقی از استان شاهد بارش تا بالاتر از ۱۲۰۰ میلیمتر هم بودیم، علاوه بر آن بارش گسترده و چند باره برف نیز موجی از خوشحالی برای مردم را رقم زد.

یک انتصاب تخصصی

یکی از پر بحث ترین انتصابات به معاون عمرانی استانداری برمی‌گردد ، این معاونت نقش راهبری در مدیریت امورات عمرانی و توسعه ای دارد و به همین دلیل از حساسیت ویژه تری برخوردار است.

با رفتن حاجی زاده؛ معاون عمرانی سابق در نهایت با تعلل چند هفته ای این مسئولیت به عیسی شهامت رسید و میتوان گفت یکی از محدود انتصابات استاندار بود که در بین مردم مقبول بود.

اتفاقات طبیعی

رانش چند باره محور کامل افتتاح نشده پاتاوه به دهدشت و رانش زمین در محور یاسوج به شیراز را باید دو پدیده مهم طبیعی که بسیار خطرناک هم بود میشود قلمداد کرد.

تلف شدن مرموز یک پلنگ در گچساران نیز از اتفاقات مهم محیط زیستی بود.

بزرگترین پرونده مالی

پرونده پر‌حاشیه صندوق سرمایه گذاری در بهمئی را باید بزرگترین پرونده قضایی استان با جامعه ۱۶ هزار و ۷٠٠ نفر شاکی در نظر گرفت.

تاکنون در این پرونده نزدیک به ۲۳۰ میلیارد تومان از پول های مردم عودت داده شده است.

رتبه ۱ کنکور تجربی به کهگیلویه و بویراحمد رسید

یکی از اتفاقات خوب در حوزه علمی و فرهنگی را باید کسب رتبه نخست تجربی کشور توسط فرناز حسن زاده دانش آموز یاسوجی به شمار آورد.

فراموشی مطالبات مردم در جنگ شورا و شهرداری

جلسات امسال شورای شهر یاسوج با حواشی گسترده همراه بود و تلاش های اعضای شورای شهر برای استیضاح مقدم در نهایت ناکام ماند.

اما آنچه در این بین اتفاق افتاد فراموشی مطالبات مردم در حوزه شهری بود و حتی ظاهر زننده شهر و عدم آماده سازی آن برای نوروز موجب گلایه های شدید مردم شده است.

اتفاقات ریز و درشتی دیگری نیز در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد ، از تعداد زیادی تصادف و فوتی که بخشی از آن ناشی از تردد شوتی ها در محورهای استان است تا چالش برف روبی در زمستان که به واسطه تنها وجود یک دستگاه برف خور آنهم متعلق به ۷۰ سال پیش کشور آلمان! که موجب تأخیر در خدمات رسانی به مردم میشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353708
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آخ و بخت مردم استان با این استاندار و بیچاره مردم بویراحمد با این شهردار.

دیدگاه شما