شنبه 27 اسفند 1401 - 19:44

آخرین وضعیت کارخانه قند یاسوج/شیوه استخدام در دو کارخانه مهم کهگیلویه و بویراحمد/کمک های میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام برای توسعه استان(+جزئیات)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

دکتر شایان نادری؛ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام به گوشه ای از خدمات این نهاد به فقرزدایی و توسعه صنعت و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار داشت:

 

از سال ۱۳۹۹ تا الان ۲۱ رزمایش در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های مختلف معیشتی،آموزشی،در حوزه وسایل گرمایشی و سرمایشی،حوزه های بهداشتی و …برگزار کردیم.از این تعداد ۱۰ رزمایش از ۱۴۰۱ عملیاتی شده است.

حجم خدماتی که در این رزمایش ها توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام استان به مردم عزیز استان ارائه شد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

بسته های قابل توجه جهیزیه 

در حوزه ی جهیزیه در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با همتی که بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام داشتن طی سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ سری جهیزیه توانستیم بین زوجهای نیازمند توزیع کنیم.

نقاط محروم از چشم ستاد دور نماند

در بحث کاروان‌های خدمات رسان طی دو سال اخیر توانستیم به نقاط محروم و کمتر شناخته شده ای مثل روستای پیچاب در باشت،منطقه پهنوک در بهمئی، اُروه در لنده،دیشموک،منطقه سوزمیر در مرز بین دیشموک و مارگون و سیلاب کلوار،زیلایی و سایر نقاط که به دور از تیررس رسانه های محترم بودن کاروان های خدمات رسان و جهادی فرستادیم و خدماتی مثل پزشکی و دامپزشکی و سایر خدماتی که نیاز داشتند ارائه دادیم.

نادری به ورود ستاد به حوادث طبیعی در استان اشاره کرد و گفت:

قرارگاه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام در بحث حوادث و سوانح غیرقابل پیش بینی که در استان داشتیم حضور فعالی داشتند.نقطه ورود ما در بحث زلزله شهر سی سخت بود که قرارگاه امدادی از همان اوایل وقوع زلزله در شهر سی سخت مستقر شد و حدود ۱۹۰ میلیارد ریال به ۱۲۰۰ خانوار شهری و ۷۰۰ خانوار روستایی که پرونده بنیاد مسکن داشتند کمک های بلاعوض ۱۰ میلیونی داشت.توزیع و اهدای ۱۳۰ کانکس و بیش از ۲۰۰ چادر و سایر اقلامی مثل وسایل گرمایشی و پتو و … گوشه ای از کمک هایی بود که ما در زلزله سی سخت داشتیم.

در سیل اخیری که در تابستان داشتیم با کمک خداوند توانستیم ۸ منطقه سیل زده در ۵ شهرستان را تحت پوشش قرار دهیم.در این مناطق توانستیم در بحث استقرار اولیه،جیره خشک، وسایل گرمایشی و سایر اقلام مورد نیاز ورود پیدا کنیم.برآوردی که بعد از فضای حاکم بر مناطق سیل زده داشتیم حدود ۵۰ خانوار در این نقاط شناسایی کردیم که وسایلی مثل یخچال،گاز،وسایل آشپزخانه و فرش در سیل آسیب دیده بودن،اینها را تقبل کردیم و به این خانواده ها ارائه دادیم.

لبخندی زیبا تقدیم به مادران کهگیلویه و بویراحمد/حمایت عملی از طرح جوانی جمعیت 

نادری ادامه داد:

به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۲رزمایش لبخند مادری و رزمایش مثبت حرکت را در استان برگزار کردیم.

در رزمایش لبخند مادری که بیش از ۱۳۰ خانواده را شامل میشد،خانواده هایی که در سال ۱۴۰۱ فرزند سوم داشتن و همچنین خانواده هایی که ۳ قلو داشتند، خدمات خوبی ارائه دادیم.

یک بسته اقلام حمایتی شامل ۲۱ قلم از اقلام مورد نیاز که تا دو سال مورد نیاز کودک بود و البته همه ساخت ایران بودند برای خانواده های دارای فرزند سوم تهیه کردیم. خانواده هایی نیز که‌در سال ۱۴۰۱ فرزند ۳قلو به دنیا آورده بودند علاوه بر این بسته تا ۶ ماه بحث تامین پوشک این عزیزان را متقبل شدیم، علاوه بر آن به هر خانواده ای ۹ میلیون تومان کمک نقدی داشتیم‌.

ستاد اجرایی به یاری معلولان آمد /کمک‌ چشمگیر برای درمان ناباروری و بیماری های صعب العلاج 

در رزمایش مثبت حرکت اهدای ۳۲۰ قلم تجهیزات توانبخشی مثل پوشک،ویلچر،عصا،عصای سفید،و تشک مخصوص و ….را به هم استانی های عزیز اهدا کردیم.

دو خدمت دیگری که توسط بنیاد ۱۵ خرداد به هم استانی های عزیز ارائه شد در بحث بیماری های صعب العلاج و حمایت از زوج های نابارور در استان بود.تعداد ۵۲۶ زوج را طی دو مرحله به بانک صادرات برای دریافت وام ۱۰ تا ۲۰ میلیونی قرض الحسنه معرفی کردیم،که بخش اعظمی از آنها این تسهیلات را دریافت کردند و بخش دیگری هم در حال تشکیل پرونده هستند.

کمک برای کاهش آسیب های اجتماعی 

شایان نادری از طرح های جدی برای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود:

طرح دیگری در حوزه کمک به مناطق آسیب پذیر استان در ذیل طرح محلات بیست بیست داشتیم، که در ۵ محله در گام اول و ۷ محله در گام دوم خدماتی ارائه خواهیم داد.شهرک امام حسین در شهر یاسوج،مادوان سفلی در حومه یاسوج،محله گلزار در شهر دهدشت،محله کیامرثی و محله لبنان در شهر گچساران ۵ محله ای هستند که در گام اول ورود داشتیم.

ورودمان هم به این شکل بود که با کمک دستگاه های اجرایی در بحث آسیب های اجتماعی در این مناطق ورود داریم.

بحث اشتغالزایی در این مناطق را داریم و بطور کل هر گونه خدماتی که ستاد اجرایی فرمان امام در طول سال در دستور کار دارد در این ۵ منطقه بصورت ویژه ارائه خواهیم داد.

اراضی دیم استان آبادتر از همیشه!

طرح دیگری با حمایت هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی و یکی از شرکت های زیر مجموعه اش بنام شرکت توسعه گری پردیس داریم که در سال ۱۳۹۹ قریب به ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان را ذیل این طرح بردیم و با توجه به اینکه خیلی از کشاورزان عزیز ما در بحث سوبسید های حمایتی دچار تنگنا بودند، پرداخت ۲۵ درصد بیمه محصولات کشاورزی و ماشین آلات مورد نیاز برای کشاورزان عزیز را داشتیم.

برای اولین بار در بحث تامین ادوات و ماشین آلات کشاورزی وام های قرض‌الحسنه تأمین کردیم و از اعتباری که داشتیم ادوات خوبی خدمت مردم عزیز استان ارائه دادیم.

در سال۱۴۰۱ سهمیه ما ذیل طرح جهش تولید در کشت‌زارها ۶۰ هزار هکتار بود که توانستیم ۷ هزار هکتار مازاد بر آن زیر کشت ببریم و مجموعا توانستیم ۶۷ هزار هکتار از اراضی دیم استان را با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و کمک جهاد کشاورزی استان را ذیل این طرح ببریم.

کارنامه قابل توجه ستاد اجرایی در توسعه زیرساخت‌ها 

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه زیربنایی و اشتغالزایی ورود جدی دارد.ما خوشبختانه تا امروز توانستیم با مشارکت دستگاه های اجرایی در تفاهم نامه هایی که داشتیم خدمات بسیار خوبی در استان داشته باشیم برای مثال در حوزه آبرسانی با مشارکتی که با آبفای استان داشتیم توانستیم بحث تنش آبی ۱۷۲ روستای استان ورود کنیم که شمال بحث ساخت منبع،لوله گذاری،گاها ترمیم و حتی ایجاد شبکه جدید را داریم.

حجم سرمایه گذاری که در بحث آبرسانی تا امروز داشتیم بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد ریال بوده است.

آموزش و پرورش هم بی نصیب از حمایت های ستاد نماند!/فرهنگ و هنر تحت حمایت ستاد قرار گرفت 

نادری؛ مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) گفت:

تاکنون ۸۶ مدرسه در قالب ۲۷۷کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده است و ۳۶ مدرسه کانکسی با بیش از ۱۵ دانش آموز استان جمع آوری شد.

در حوزه ساخت مسجد،خانه عالم،و فضاهای فرهنگی هم بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خدماتی ارائه داده از قبیل مشارکت در ساخت بیش از ۵ مسجد،۳خانه عالم،۲کتابخانه در مادوان و شهر دهدشت،۲سالن ورزشی در بخش چیتاب و روستای بنستان سادات محمودی ارائه دادیم.

خروج یک کارخانه از رکود ۱۰ ساله با ورود ستاد

در حوزه طرح های اشتغالزایی کلان هم بطور مثال در شهر سی سخت طرح آب معدنی چویل دنا که حدود ۱۰ سال راکد مانده بود و در زلزله اخیر دچار آسیب شده بود،تسهیلات خوبی به این طرح دادیم حدود ۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش به این کارخانه تزریق کردیم و کارخانه را دوباره به ریل تولید برگرداندیم.

در حوزه اشتغالزایی هم دو نوع اشتغالزایی داشتیم.اشتغالزایی خرد و اجتماع محور و اشتغالزایی های کارگاهی:

در حوزه اشتغالزایی اجتماع محور در سال ۱۴۰۱ تنها ارگانی در استان که توانست ار تبصره ۱۶بند (ب) پرداختی خوبی برای مردم استان داشته باشدبنیاد برکت بوده،تسهیلاتی به رقم ۱۰۴۳ میلیارد ریال بوده است.

۶۶۳ پرونده به مبلغ ۵۶۴ میلیارد ریال هم در بهار امسال پرداخت می‌شود.

ورود به حوزه دانش بنیان ها

امسال هم بنیاد برکت با امضای تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری تسهیلاتی تا سقف ۴ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان پرداخت خواهد کرد.

احیاء موفق نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد 

شایان نادری به روند احیاء کارخانه قند یاسوج اشاره و تصریح کرد:

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۲پرونده ویژه در سال ۱۴۰۱ در استان داشت.یکی بحث راه اندازی نماد صنعت استان شرکت فرآورده های غذایی و قند استان بود که این شرکت از سال ۱۳۴۴ تاسیس شده و فراز و نشیب عجیبی داشت.

در آن بازه زمانی که ما کارخانه را تحویل گرفتیم یک انبار آهن آلات متروکه و قراضه ای بیش نبود و ناامیدی خاصی برای راه اندازی مجدد کارخانه حاکم بود؛اما با کمک خداوند منان و با تمام سختی هایی که در اوایل کار داشتیم توانستیم کارهای بازسازی و اولیه کارخانه را کلید بزنیم و در بهار امسال قطعاً بحث شکری کارخانه شروع به بهره برداری می‌شود و در اواخر بهار امسال هم بحث چغندری آن تکمیل خواهد شد و در پاییز بحث کشت چغندر و استفاده از آن در کارخانه قند را خواهیم داشت.

یک اتفاق خوبی که در کارخانه قند یاسوج افتاد استفاده از متخصصین و ظرفیت بومی و قبلی کارخانه بود.شاید اگر ما منتظر تهیه قطعات یا واردات آنها بودیم پیشرفت فیزیکی کارخانه به کندی پیش می‌رفت.

بخش اعظمی از قطعات توسط مهندسین در خود کارخانه ساخته و مهندسی معکوس شد و در مرحله تست و آزمایش هستند.اتفاق خوب دیگری که در کارخانه قند رخ داد بحث استفاده از ظرفیت های بومی و عدم استفاده از پیمانکار بود.

با استفاده از ظرفیت های بومی تقریبا با ۵۰ درصد هزینه ای که مدنظر بود این کارخانه آماده تکمیل و بهره برداری است .این کارخانه با هزینه ای حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آماده به کار شده،در صورتیکه چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای احیاء این کارخانه برآورد هزینه شده بود.

اگر بخش سرمایه گذاری در بانک تجارت کشور با ما همکاری لازم را در بحث پرداخت تسهیلات میکرد و قسط دوم تسهیلات را در اسفند ماه پرداخت می‌کرد حتما بحث شکری را در پایان امسال بهره‌ برداری میکردیم‌ اما با این وقفه ای که ایجاد شد ما قطعا در اردیبهشت سال جدید بحث تصفیه شکری آماده بهره‌برداری است و بحث چغندری هم تا پاییز با چغندری که برداشت می‌شود راه اندازی خواهیم داشت.

در صورت راه اندازی این کارخانه یکی از مدرن ترین کارخانه های قند کشور خواهد شد.با توجه به تغییراتی که در حوزه فنی و مکانیکی کارخانه رخ داده و همچنین سیستم اتوماسیونی که در کارخانه تعیبه شده یک کارخانه مدرن با تکنولوژی های جدید را شاهد خواهیم بود.

۱۲۰ واحد مسکونی در کارخانه قند موجود هست که تا ماه گذشته هیچگونه نظارتی بر آنها نبود اما با ورودی که شد این ۱۲۰ خانه که در کارخانه و در تصرف افراد غیر هستند با کارخانه قند قرارداد بستند و تحت مالکیت کارخانه هستند.که هم استرس ساکنین کارخانه کم شود هم نوع نگرانی در بحث نظارت بر ورود و خروج از این منازل را داشتیم هم برطرف شده است.

قطعا پس از راه اندازی کارخانه اولویت سکونت در خانه های کارخانه با کارگران خواهد بود اما آواره کردن ساکنین کارخانه هم وجهه خوبی ندارد.

خیلی از مشکلاتی که قبلا در کارخانه بوده از کانال حقوقی در حال پیگیری است و املاک و وسایل و ادوات کشاورزی و زمین های کارخانه به کارخانه عودت داده میشود.

راه اندازی این کارخانه شیرینی خوبی به مردم عزیز استان خواهد بود.

جذب نیرو در کارخانه قند چگونه است ؟

جذب نیروی جدید در کارخانه قند از طریق آزمون خواهد بود و اولویت هم با بومی های استان خواهد بود و تمام تلاشمان اینست که در بهار امسال فراخوان جذب نیرو را اعلام کنیم.

شرکت دارویی هربی فارمر گچساران به کجا رسید؟

نادری گفت: کارخانه دیگری که ستاد اجرایی فرمان امام در استان دارد شرکت دارویی هربی فارینا در سربینه گچساران است .این کارخانه دو فاز دارد یکی فاز اولیه که فاز تاسیسات آن است که خوشبختانه تکمیل شده است.فاز دوم بحث تجهیز وسایل و خط های تولید جدیدی است که باید در کارخانه مستقر شوند.این خط ها در بحث بسته بندی داروهای گیاهی،تولید ادویه و نوشیدنی های دارویی در حال تجهیز هستند و تا پایان بهار امسال زیر خط تولید خواهد رفت.

این کارخانه هم آماده بهره برداری است. استخدام در این کارخانه هم مثل کارخانه قند ان شاالله مبنا با بومیان استان و با برگزاری آزمون خواهد بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353675
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارگر گفت:

    خسته نباشید دکتر جان امیدوارم زحمات بیدریغ جنابعالی منشاء خیر و برکت برای این استان مخصوصا در موضوع اشتغالزایی و تولید در استان بهمراه داشته باشد خداوند یارویاورتان باشد انشاءالله

دیدگاه شما