یکشنبه 14 اسفند 1401 - 7:47

تنش عجیب در یکی از جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد/اعتراف استاندار به بی خاصیتی جلساتش/ واقعا از این مدیران و این جلسات میتوان انتظار معجزه ای برای استان داشت؟!!!

پایگاه خبری تحلیلی بورنیوز:

جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

این جلسه اما حاوی یک حاشیه و تنش و یک نکته مهم در دل خود بود:

کیان دهراب‌پور؛ مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: هر جذب نیرویی باید در چارچوب قانون باشد و چنین چیزی قابل قبول نیست که در دولت سیزدهم نیروها بدون ضابطه و آزمون جذب شوند.

وی ادامه داد: یکی از مدیران حاضر در این جلسه(بهادر کرمی؛ رئیس دانشگاه یاسوج) خواهرش را بدون ضابطه و بدون ایثارگری وارد دانشگاه علوم پزشکی کرده است.

دهراب پور: این زشت است که دولت سیزدهم مدیرش دم از عدالت بزند و اینگونه پارتی بازی کند.

وی در ادامه گفت: شهردار یاسوج در مصاحبه‌ای گفته که ۱۴۰ نیرو استخدام کرده است. نباید مدیران نیروها را بدون ضابطه به‌کار گیرند.

دهراب‌پور در ادامه گفت: فرزند شهید برای وام ناچیز خودش را می‌کشد و بعد مدیر دولت سیزدهم اینگونه رفتار کند.

نستهن مقدم در واکنش به این سخنان گفت: من با افتخار گفته‌ام ۱۴۰ نفر از ایثارگران حاضر در شهرداری یاسوج را تبدیل وضعیت و رسمی کرده‌ام. سایر ایثارگران هم در حال تبدیل وضعیت هستند. این کذب است که من نیرویی را استخدام بدون ضابطه کرده‌ام.

شهردار یاسوج در ادامه اسم محمدرحیم دهراب‌پور را آورد و وقتی که گفت”من مرقومه‌ای از «حاج محمدرحیم دهراب‌پور دارم»”  کیان دهراب‌پور اینطور حرفش را قطع کرد ” شما «گند» به شهر زدی و صدها نیروی بدون ضابطه به کار گرفته‌ای و بعد اینگونه رفتار می‌کنی.”

بهادر کرمی؛ رئیس دانشگاه یاسوج نیز در پاسخ به این مساله که خواهرش را با فشار و بدون ایثارگری و ضابطه مندی وارد دانشگاه علوم پزشکی کرده، گفت: دروغ است. اگر این جمع کسی را به عنوان خواهر آورد که استخدام شده بود، استعفا می‌دهم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه اینگونه رفتارهای نادرست را در حین جلسات تحمل نمی‌کنیم و ضمن عذرخواهی از مهمانان جلسه،‌ گفت: مدیران باید حرمت جلسه را نگه دارند و من بعد باید جلسات هدفمند برگزار شود. این جلسه هدف‌مند برگزار نشد و مشخص نبود دنبال چه هدفی بودیم و نباید هر کسی هر چه به ذهنش رسید بگوید که این شرایط به وجود بیاید.

اما چند نکته:

ابتدا باید تأسف خورد که با این جلسات بی هدف وقت و هزینه مدیران و بودجه بیت المال را اینچنین هدر میدهید، یعنی چی که این جلسه هدفمند نبود و مشخص نبود دنبال چه هستیم؟ چطور انتظار دارید با این شرایط باری از دوش این استان محروم مانده برداشته شود؟

از این به بعد جلسات هدفمند باشد دقیقاً چه معنایی دارد؟ مگر قبل از این فقط دور هم نشینی دوستانه بوده؟ اصلا خوب است گزارشی از خروجی و اثرات مثبت این جلسات به مردم بدهید.

اصل سخنان دهراب پور خوب و مورد پسند عامه جامعه است، اما همین سخنان را میشد در فضای منطقی و به دور از هیجانات و البته با ارائه مستندات به مردم بگوید قطعاً همراهی حداکثری را برای خود به همراه می آورد و نه اخراج از جلسه توسط استاندار!

بدون شک این سخنان مدعاها باید توسط دستگاه های نظارتی بررسی و نتیجه برای مردم شفاف شود.

بیان نام افراد دیگری از سوی شهردار یاسوج برای مقابله به مثل با دهراب پور آنهم فردی که جایی در آن جلسه نداشت و قطعاً نمیتوانست دفاعی هم از خود بکند، حرکت جالبی نبود و بهتر بود بر زبان نمی آمد.

هنگام خروج دهراب پور از سالن، معاون سیاسی امنیتی استاندار به او گفت در مورد خود شما هم بحث است که استخدام غیر قانونی داشته اید آیا درست است؟ قطعاً این نحوه برخورد هم زیبنده فردی نیست که عنوان سیاسی و امنیتی را یدک می کشد،این نحوه سخن گفتن قطعا به جای آرامش در جلسه مثل هیزم ریختن بر آتش و نشانی از عدم دوراندیشی و تفکر درست است.

و اما در آخر مردم باید قضاوت کنند این استان و مدیرانش را…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیراحمد گفت:

    جناب دهراب پور درود بر شجاعتت

  2. علی خان گفت:

    درود برشما

  3. شیراجمد گفت:

    آخه وبخت مردم که این استاندار ومدیرکلهای دارد

  4. اکبری گفت:

    اگر نیروی در دانشگاه علوم پزشکی خلاف قانون استخدام و یا یکار گرفته شده است پس نظارتیهای دانشگاه چکار می کنند چرا جلویش را نگرفتند تا اینطوری آبروی دانشگاه نرود؟

  5. قلیچ گفت:

    در آموزش و پرورش غوغا است خدمتگزار را فورا تبدیل وضعیت می کند و کارشناس مسئول اردوگاه های استان می گذارند فقط به خاطر اینکه پادو و راننده شخصی و هم ولایتی معاون هست

  6. یکی از هزاران گفت:

    آن چیزی که آقای دهراب پور گفته اند(بدون تایید یا تکذیب مصداقهایش) گفته بیش از 90 درصد مردم است. اینکه آیا به این شیوه مطرح شدنش صحیح است ، چون از پشت پرده و جلسات خصوصی بیخبریم نمی توان قضاوت کرد. اما قظعا و بی هیچ تردیدی عمل استاندار در عزل ایشان کار صحیحی نیست و غیر قابل دفاع است و بیشتر به کبنه و دعوای شخصی شبیه است

  7. حرف حق گفت:

    دهراب پور حرف دل مردمو زد اموزش و پرورش هم از شهرداری بدتر باید یه روز این حرفها زده می شد

  8. دوست گفت:

    باید به حال این استان محروم تاسف خورد که این استاندارد هست . پشت صحنه خیلی حرفها هست که مردم نمی دانند .

  9. بانوی بویر احمدی گفت:

    فقط نظرات موافق با دهراب پور رو نشان میدید
    چرا نمیگید خیلی ها از عملکرد ایشون ناراضی بودن؟
    هیچوقت کار نمیکرد همیشه تر خال عکس گرفتن و مصاحبه همه ی وقتش رو میزاشت برای جلب توجه

  10. بانوی بویر احمدی گفت:

    عجب کاری کرد استاندار حقش بی و جلسه پرتش کنن بیرون

  11. دنا نشین گفت:

    ای خاک عالم تو سر مسئول ناکار بلد و نقض کننده عدالت اجتماعی، باید به سر در این استان گِل زد

  12. ناشناس گفت:

    درود بر استاندار انقلابی

دیدگاه شما