پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 21:43

بی رغبتی مدیران کهگیلویه و بویراحمد به نیازهای اولیه معلولان

بویرنیوز– مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موضوعات مناسب سازی معابر در این استان از این پس از طریق مراجع قضایی پیگیر می شود.

محمدکریم آریا روز پنجشنبه ۱۱اسفندماه ۱۴۰۱ در دومین نشست پیگیری و هماهنگی مناسب سازی معابر استان ضمن گلایه از استقبال نکردن مدیران نسبت به جلسات مناسب سازی در استان افزود: در موضوع مناسب سازی خیلی از تفکرات به این شکل است که تنها معلولین جامعه هدف بهزیستی هستند، اما با یک نگاه گذرا هم می‌توان فهمید علاوه بر معلولین هدف بهزیستی در هر خانواده ای ما افراد سالمند، زنان باردار، کودک و افراد دارای بیماری‌های خاصی داریم که ممکن است به تمامی دستگاه ها برای دریافت خدمات رجوع داشته باشند.

وی اظهارکرد: مشکل اصلی ما ابتدا معابر عمومی و حوزه شهری و بعد ادارات هستند و از آنجائی که مناسب سازی یکی از شاخص های جشنواره شهید رجایی بوده درخواست ما رفع محدودیت های حداکثری در زمینه مناسب سازی است که این موضوع را از این پس ما از طریق مراجع قضایی بصورت جدی پیگیری خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این استان معلولین و جانبازان زیادی دارد و برای ما زیبنده نیست که یک فرد دارای شرایط خاص برای دریافت خدمات نیازمند چندین همراه باشد به همین منظور ما در جلسات بعدی با انتخاب شهرداری بعنوان اولین دستگاهی که ملزم به پاسخگویی و پیگیری است جلسات خود را شروع خواهیم کرد.

آریا تاکید کرد: از ۶۵ سازمان دعوت شده به این نشست تنها ۲۰ سازمان حضور یافتند که خود نشان از بی توجهی برخی مدیران این ادارات هست.

همچنین «عیسی شهامت»، مدیرکل امور فنی(معاون جدید عمرانی استانداری)  استانداری کهگیلویه و بویراحمد، اقدامات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی را به سبب کاهش مشکلات معلولین در عبور و مرور مهم برشمرد و گفت: مصوبات این ستاد باید به طور کامل و در زمان مقرر انجام شود و مدیرانی که در این جلسه حضور ندارند باید بصورت کتبی دلایل توجیهی حضور نیافتن خود را در کمترین زمان ممکن اعلام کنند.

وی افزود: شهرداری یاسوج تاکنون اقدامی در زمینه مناسب سازی شهری انجام نداده است.

شهامت با اشاره به اینکه همه مدیران ملزم به رعایت استاندارهای لازم در بخش‌های مختلف برای معلولان هستند، اظهار کرد: در سال آینده اعتبارات لازم در این بخش در دستور کار قرار می گیرد و به فرمانداران نیز ابلاغ می‌شود.

وی با ابراز گلایه از حضور نیافتن برخی مدیران بانک‌ها و شهرداری در این جلسه، تاکید کرد: تذکر کتبی به سازمان‌هایی که در جلسه حاضر نشدند ارسال می‌شود و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه انجام مصوبات مناسب سازی هزینه چندانی برای ادارت استانی ندارد، افزود: مدیرانی که از حضور و انجام مصوبات این ستاد سرپیچی می کنند به دادستانی استان معرفی خواهند شد تا اینبار در برابر ترک فعل خود به قانون پاسخگو باشند.

گفتنی است که ارسال تذکر کتبی به مدیران غایب در این نشست، طرح موضوعات مناسب سازی توسط تمامی مدیران استانی و شهرستانی در جلسات و کمیته های برنامه ریزی و ارائه گزارش اقدامات مکتوب مرتبط با هر نشست توسط تمامی اعضا در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که دسترسی سریع معلولان به معابر و تسهیل در رفت و آمد، مناسب سازی فشای شهری در طرح تفصیلی از مصوبات این جلسه بود.isna

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=353346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارمندبهزیستی گفت:

    والاازتهران تااین استان خراب شده همه چیزی می بینیم جزخبرخوب برای افزایش حقوق ومزایا…..به عمل کاربرایدبه سخندانی نیست ….

  2. حمایت گفت:

    اینقدرپشیمونم که اومدم بهزیستی والابااین حقوق ومزایاوچندتادستگاه خاص حقوق ومزایاشونو می بینیم فقط به فکرورودوخروج هستیم اینجاوالا….

دیدگاه شما