چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 15:23

امدادرسانی به ۹۹۰ نفر گرفتار در برف، کولاک و یخبندان شب گذشته کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوزمدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی به ۹۹۰ نفر گرفتار در برف، کولاک و یخبندان شب گذشته در این استان خبر داد.

“کاظم فلاحی دوست” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان های مارگون، دنا، چرام و بویراحمد ۹۹۰ نفر حادثه‌دیده متاثر از برف، کولاک و یخبندان شب گذشته در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد امدادرسانی شدند.

وی از رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو گرفتار در برف و یخبندان شب گذشته در محورهای یاسوج به چرام، مارگون به”چربیون”، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به “کوه گل” و امدادرسانی به ۹۹۰ نفر حادثه دیده خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی اعلام هشدار نارنجی از سوی هواشناسی همه تیم های امدادونجات به فرماندهی معاونین این جمعیت در همه محورهای مواصلاتی استان از قبیل یاسوج به چرام، مارگون به چربیون، یاسوج به بابامیدان، یاسوج به لوداب، یاسوج به شیراز و سی سخت به کوه گل، یاسوج به اقلید یاسوج به اصفهان مستقر شدند و در گردنه‌های برفگیر و صعب العبور این مناطق اقدام به رهاسازی و نجات افراد گرفتار در کولاک و یخبندان کردند.

فلاحی دوست تصریح کرد: در مجموع این عملیات ها  ۱۰۷ نفر از نجاتگران و نیروهای عملیاتی در قالب سه جمعیت هلال احمر شهرستانهای چرام و بویراحمد در قالب ۲۷ تیم عملیاتی و با استفاده از ۱۳ خودروی امدادی موفق به رهاسازی بیش از ۲۰۰ خودرو و امدادرسانی به قریب ۱۰۰۰ نفر حادثه دیده متاثر از برف، کولاک و یخبندان در سراسر استان شدند. در این عملیات مقادیری بسته غذایی بین حادثه دیدگان توزیع شد.

وی بیان کرد: امدادرسانی به ۱۰۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی و نجات جان سرنشینان دو خودرو در منطقه کوه گل شهرستان دنا، امدادرسانی به یک زن باردار در شهرستان مارگون از مهمترین عملیات های شب گذشته بودند.

لازم به ذکر است مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل و معاون امداد و نجات، معاون بهداشت و درمان و جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در قالب سه تیم عملیاتی در صحنه حضور یافته و بر انجام این عملیات‌ها در محورهای مواصلاتی نظارت میدانی داشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352679
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما