دوشنبه 10 بهمن 1401 - 11:46

دردسرهای جاده پاتاوه دهدشت/تلفات در جاده ای که هنوز افتتاح نشده

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

جاده پاتاوه – دهدشت از جمله محورهایی است که قدمتی عجیب پیدا کرده است.

این محور حدود 3 دهه از کلنگ زنی آن میگذرد و اگرچه قرار بود امسال به بهره برداری برسد و به دستان رئیسی افتتاح شودئ اما ظاهراً طلسم این قفل امسال هم شکسته نمیشود.

این محور قرار بود مسیری شریانی باشد، اگرچه جاده خوبی است در نوع خودو با توجه به شرایط کوهستانی بودن استان اما قطعاً ظرفیت تبدیل به یک جاده شریانی را ندارد.

داستان تونل های این محور یکی از انتقادات به آن بود و ظاهرا آنطور که شواهد نشان می دهد ایراد در یکی از تونل ها همچنان موجب عدم بهره برداری از این محور است.

این محور اکنون اگرچه ایرادات فنی و راهنمائی به آن وارد است و پلیس هم به این امر اذعان کرده اما زیر بار ترافیک است و تعداد زیادی حادثه و فوتی نیز بر جای گذاشته است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352641
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احمد گفت:

    متاسفانه این جاده به یک قتلگاه تبدیل شده است حیف اینهمه بودجه که خرج شد و جاده هم جاده نیست.

  2. کار شناس گفت:

    این جاده باید بسته شود و تردد از آن صورت نگیرد تمام نقاط آن حادثه خیز است

  3. علی گفت:

    چرا بعد از سی سال هنوز عده ای در باز گشایی این جاده پافشاری میکنند.چرا که دوست ندارند این جاده که کهگیلویه بزرگ را از بت بست نجات میدهد ومحل ترد دتمام خودروهای استانی وسایر شهرستانهای همجوار شده افتتاح گردد.درست که اعتبارات را با نفوذهای خود به جاهای دیگر منحرف میکردنند ولی با تمام کوتاهی از طرف مسولین این جاد ه الان محل تردد ناواگان خودرویی است.لعنت به کسانی که عمدا در شکل گیری این جاده دسیسه وکوتاهی میکنند.

  4. پاتاوه گفت:

    حیف اسم پاتاوه که گذاشتندروی این جاده…پاتاوه گذرگاه تاریخ بوده نه جاده اش قتلگاه آدمها…

  5. سیسخت گفت:

    یه طوری ایگی گهگیلویه بزرگ انگارتهران بزرگه😅

  6. کاربر وب گفت:

    دوست عزیز، به جز چند مغازه که روی جاده زده شده این جاده هیچ سودی برای این استان ندارد و 90 درصد منافع آن برای خوزستان و اصفهان است که مسیرشان کوتاهتر می شود و هزینه آن از جیب مردم کهگیلویه و بویراحمد خرج شده. اگر به جای جاده به فکر آب برای کشاورزی بودند و سد های این استان را دو دستی تقدیم خوزستان و شیراز نمی کردند اکنون باغ ها و مراکز پرورش ماهی و کاشت سیفی جات و …. محل درآمد مردم بود ولی افسوس که پول ها در شکم جاده ای ریخته شد که منافع آن مربوط به خوزستان و اصفهان است.

دیدگاه شما