پنجشنبه 6 بهمن 1401 - 21:08

آخرین وضعیت راه ها در کهگیلویه و بویراحمد/عملیات نفس گیر آزاد سازی جاده یاسوج به اصفهان/اولویت برای بازگشایی معابر غیر قابل اجتناب است

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

عابد محمدی ؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گفت و گو با بویرنیوز اظهار داشت:

وضعیت راه های کهگیلویه و بویراحمد در بارش های شب گذشته و امشب:

با اینکه بارش ها به این نحو پیش بینی نشده بود و شاید همین چند سانت برف در محورها به اندازه همان برف روزهای قبل انرژی می‌برد اما خوشبختانه همکاران ما مستمراً در جاده ها حضور دارند و نمک پاشی مستمر در جاده های خطرناک انجام می‌شود.

در همین شب گذشته در محور یاسوج به اصفهان در میانه دو تونل شاهد قیچی شدن جاده توسط یک دستگاه تریلر بودیم، بعلت شلوغی این محور عملیات نفس گیری رقم خورد تا به سرعت ضمن از میان برداشتن این خودروی سنگین، ترافیک رخ داده ناشی از این حادثه به خوبی مدیریت شود.

یکی از خواسته های جدی ما از رانندگان اینست ابتدا به ساکن اگر ضرورتی بر سفر نیست سعی کنند در شرایط غیر عادی سفرهایشان را به تعویق بیندازند، در وهله بعد انتخاب مسیرهای خوب در تماس با همکاران ما با شماره ۱۴۱ و همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات گرم کننده درون خودرو را فراموش نکنند.

محمدی در خصوص وضعیت ماشین آلات و نیروی انسانی راهداری هم گفت:

ما ماشین آلاتی داریم که از دوران جهاد به مجموعه راهداری رسیده است.

البته اخیراً ۳ دستگاه نمک پاش و یک دستگاه گریدر به مجموعه ماشین آلات ما اضافه شده است.

سازمان راهداری در قانون بودجه پیش بینی های خوبی برای تجهیز سازمان های راهداری به ماشین آلات را داشته که امیدواریم حداکثر تا یک سال آینده تحولات خوبی در حوزه دسترسی به ماشین آلات به روز را شاهد باشیم.

در حوزه نیروی انسانی کمبودهای زیادی داریم ، در سالهای اخیر چند تن از کارکنان مجموعه راهداری که عمده آنها در جاده ها بودند، به دلایل مختلف از جمله کرونا از جمع ما کم شدند با این وجود اما مجوزی برای استخدام داده نمیشود.

محمدی از تدبیر خود برای التیام حداقل بخشی از کمبود نیرو در راهداری گفت:

خوشبختانه با همکاری سازمان مدیریت چند نیروی فصلی گرفتیم تا در زمستان به ما کمک کنند و اگر نبودند قطعاً چالش های جدی به ویژه در برف اخیر مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد را شاهد بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در واکنش به حواشی برف اخیر استان و خواسته ها از راهداری هم اینطور گفت:

معمولاً در شرایط غیر معمول اینچنینی و برف خوبی که در بویراحمد ، دنا و مارگون شاهد بودیم فشار بود که همه محورها با هم بازگشایی شود.

خب برای ما مهم بود ابتدا مسیرهای سریانی که بیش از ۸۰ درصد ترافیک را به خود اختصاص می دهند بازگشایی شوند و خوشبختانه همین اتفاق هم افتاد.

در مرحله بعد بازگشایی سایر محورها مد نظر بود، اینکه انتظار باشد همه راه های برون شهری، شریانی و روستایی به یکباره بازگشایی شود نه منطقی است و نه امکانات ماشین آلات و نیروی انسانی ما با این خواسته هماهنگی دارد. چاره ای جز اولویت بندی نبود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352467
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    عملیات نفس گیر😂

دیدگاه شما