یکشنبه 18 دی 1401 - 18:43

افزایش تعداد نمایندگان مجلس ؛ احتمالأ ۴۰ نفر/ کهگیلویه و بویراحمد می‌توانست یک نماینده دیگر داشته باشد، اما بدون تغییر ماند

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

👈 جزییات افزایش تعداد نمایندگان به تفکیک استان‌ها

🔸سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس: اعضای کمیسیون محدوده‌های جدید حوزه‌های انتخابیه و تعداد افزایش ۴۰ نماینده برای استان‌های مختلف را مشخص کردند.

🔹بر اساس مصوبه انجام شده برای آذربایجان غربی یک نفر، اصفهان ۲ نفر، البرز ۳ نفر، بوشهر یک نفر، شهرستانهای تهران ۴ نفر قطعی و ۲ نفر ذخیره، چهارمحال و بختیاری یک نفر، خراسان جنوبی یک نفر، خراسان رضوی ۲ نفر، خراسان شمالی یک نفر، خوزستان ۲ نفر، سیستان و بلوچستان ۳ نفر، فارس ۲ نفر، قزوین یک نفر، قم یک نفر، کردستان یک نفر، کرمان ۳ نفر، کرمانشاه یک نفر، گلستان یک نفر، مازندران یک نفر، مرکزی یک نفر، هرمزگان ۲ نفر، یزد ۲ نفر و لرستان یک نفر به تعداد کرسی نمایندگان این استان‌ها افزوده می‌شود.

🔹 این مطلب صرفا مصوبه کمیسیون بوده و باید در صحن علنی مورد رسیدگی قرار گرفته و به تأیید شورای نگهبان برسد تا سپس دولت آن را اجرا کند./ ایرنا

به گزارش بویرنیوز ، اگرچه شهرستان های بویراحمد و دنا به نسبت جمعیت شرایط و امکان داشتن ۲ نماینده را داشت ، این مسأله مورد اذعان معاون سیاسی و امنیتی استانداری نیز بود اما ظاهراً طبق این سهیمه بندی ها خبری از افزایش تعداد نمایندگان در این استان نیست.

بیشتر بخوانید:

بویراحمد و دنا می‌تواند ۲ نماینده در مجلس داشته باشد!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=352119
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باور کنید یکی برا استان ما هم زیاده نمایندگان ما که بازدهی ندارند نباشن بهتره

  2. شرافتی گفت:

    با سلام جان خودتان نماینده را می خواستید چکار کنید ؟ مگه همین الان دل خوشی از نمایندگان فللی وجود دارد جز دخالتهای بیجا در اداره استان و بی توجه به همه اتفاقات درون مجلس . ارزوی بیشتر مردم استان این است که نماینده نداشته باشند بهتره .

  3. پاتاوه گفت:

    کاش مابه اصفهان یافارس ملحق بشیم واصلا استانی به اسم ک.ب وجودنداشته بودکه نبایداصلااسمشه بووریم….

  4. احمد گفت:

    خدا را شکر که نماینده به استان ما اضافه نشد. همین سه نماینده نفس مدیریت استان را قطع کردند یکی دیه اضافه بشه بدتر میشه. یکی دیه اضافه بشه جزء حقوق و مزایا و دخالت در کار ادارات و پارتی بازی چیز دیگری نصیب مردم نخواهد شد. تشکر آر آنهایی که سهمیه نماینده استان ما را بیشتر نکردند.

  5. ناشناس گفت:

    برای ما که هیچ اصلاً مجلس هم تعطیل بشه خبری نیست و یه بار بی مصرف بزرگی از دوش ملت برداشته میشه و آب از آب تکون نمیخورد

  6. پاتاوه گفت:

    نماینده میخاییم چکار مگه این سه نماینده چکار کردند برا این استان فقط دنبال جابجایی ابدارچی و چند تا مدیر هستند

دیدگاه شما