سه شنبه 29 آذر 1401 - 8:45

کارخانه بازیافت یاسوج و مشکلی جالب که شاید این پروژه را زمین بزند!

بویـرنیـوز– یکی از این پروژه ها که سالهای سال است سر و صدای زیادی کرده و پول و هزینه زیادی خرج آن شده کارخانه بازیافت شهر یاسوج است کارخانه‌ای که در منطقه دو پشته دشت‌روم از توابع یاسوج با صرف هزینه زیاد ساخته شده و آن گونه که مسئولان می‌گویند فاز اول آن نیز راه‌اندازی شده است .

اگر استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون با همه داشته ها و ظرفیت ها اعم از ۲۵ درصد نفت و گاز و ۱۰ درصد آب و ۲۵ درصد گیاهان دارویی در کشور به جایی نرسیده و جز استان‌های محروم به شمار می آید بیشتر به دلیل بی نظمی ها و کم‌کاری‌ها و بی توجهی های رایج مسئولان در این استان است که از گذشته تا حال همواره وجود داشته و برای رفع آن همتی نبوده است.

در صورتی که اگر مسئولان به درستی کار خود را انجام دهند و نظارتی بر روی پروژه ها وجود داشته باشد استان با همه این ظرفیت های بی‌نظیر نباید جز استان‌های محروم و عقب مانده از توسعه نام بگیرد.

برای مثال نظارت بر روی پروژه های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به قدری ضعیف است که تعداد پروژه‌های زخمی در این استان به نسبت وسعت و جمعیت آن شاید در میان همه استان‌های کشور رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

اما در آن سوی قضیه برخی از پروژه‌ها نیز راه اندازی شده و بودجه و اعتبارات میلیاردی و کلانی صرف آن ها گردیده و مردم سالها چشم انتظار آن بوده اما به دلیل ضعف در نظارت و همچنین سپردن کار به افراد کار نابلد و احیانا نااهل موجب شده تا راکد بمانند.

یکی از این پروژه ها که سالهای سال است سر و صدای زیادی کرده و پول و هزینه زیادی خرج آن شده کارخانه بازیافت شهر یاسوج است کارخانه‌ای که در منطقه دو پشته دشت‌روم از توابع یاسوج با صرف هزینه زیاد ساخته شده و آن گونه که مسئولان می‌گویند فاز اول آن نیز راه‌اندازی شده است اما این روزها خبرهای خوشایندی از کارخانه بازیافت یاسوج نمی‌شنویم.

مشکلی جالب که شاید این پروژه را زمین بزند

کارخانه‌ای که ساخت آن با سر و صدای زیادی همراه بود و اکنون خبری از شروع به کار آن نیست از یک سو شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در تجمع کارگران شهرداری چنین می‌گوید: زباله‌های که باید به عنوان خوراک کارخانه بازیافت به آنجا بروند همینجا و در شهر توسط کارگران شهرداری جدا شده و برای خود جداگانه آن را می‌فروشند و پول آن را به جیب می‌زنند!.

و از سوی دیگر بحث معارضات و عدم همکاری برخی از دستگاه ها با این کارخانه به میان می‌آید اما هر چه هست مسئولان استانی به خصوص شهردار و یا حوزه معاونت عمرانی استاندار می بایست توضیح دهند که چرا پروژه‌ای که آن همه سروصدا به پا کرد و وزیر کشور نیز برای افتتاح آن در محل حاضر شد اکنون باید چنین وضعیتی داشته باشد.

چرا باید پروژه های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین خون به چشم مردم بیاورند و برخی ندانم کاری ها موجب شود تا مردم اعتماد خود را نسبت به مسئولان از دست بدهند.

مسئولان مرتبط باید هرچه زودتر کارخانه بازیافت یاسوج را تعیین تکلیف کرده و گزارش نهایی آن را به مردم بدهند و در این بین رسانه ها هم وظیفه دارند شفاف‌سازی لازم را در این خصوص داشته باشند که دلیل چنین وضعیتی چیست و چرا باید مردم همچنان چشم انتظار راه اندازی این واحد باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351747
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با سلام .
    استان ما مسئولان پیگیر ندارند .تا بخوان ی پل ساده برای مردم بزنند قرنها طول میکشه

  2. هی روزگار گفت:

    توی شهر ما جز مسئولان دورو ، خالی بند و بی تدبیر ما مردمانی هستیم که هییییچ آگاهیییی از رفاه اجتماعی نداریم و حق و حقوقمونو بلد نیستیم به قول شما با این همه منابع چی داره بسرمون میاد که در همین وسعت هماننده ایرانی هستیم با اندوخته های فراوان و مردم بیچاره، به همین رو مقامات با خیالی آسوده با رانت و اختلاس و یاوه گویی و بلف پا روی خلوص و سادگیه این مردم میزارن و چند صبایی بعد از سپری کردن پله های ترقی خود و خانوادشان قدرت رو به دست نفر بعدی میدن و روز از نو روزی از نو، این وسطم ما مردم فققققط نظاره‌گریم و سرمون زیر برف… چند صبای دیگه هم سینه چاک انتخابات و داد و بیدادش، افسوس که در این سرزمین انسانیت به راحتی با مادیات جابجا میشه

  3. فرزند بویر احمد گفت:

    چه اشکالی داره .مواد ضایعاتی رو از کارگران شهرادری خریداری کنن تا یه چیزی هم دست این بنده های خدا بیاد

  4. ناشناس گفت:

    شهردار اگه پاسخگو بود اینهمه مشکل نداشتیم. اگه کسی جوابگو بود این حال و روز شهر و استان ما نبود. چه کسانی شهردار را حمایت میکنند؟

  5. آرمان گفت:

    حد اقل ده سال دیگر این کارخانه راه اندازی میشود.

دیدگاه شما