شنبه 12 آذر 1401 - 7:49

افزایش طلاق، کاهش ازدواج و افول تمایل به فرزند آوری در کهگیلویه و بویراحمد/آقای رئیس جمهور عجالتاً اینها دیگر دستور حل نمیشود!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: 

در هفته ای که گذشت جلساتی با محوریت جوانی جمعیت در یاسوج؛ مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

و اما برخی آمارهای بیان شده در این نشست ها:

طبق آنچه که اداره کل ثبت اسناد ارائه کرده در سال گذشته چهار هزار و 439 واقعه ازدواج به ثبت رسید، امسال نیز آمار ازدواج سه هزار و 979 مورد بوده که شاهد کاهش 10 درصدی ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

سال گذشته یک هزار و 61 واقعه طلاق ثبت شد، امسال نیز آمار طلاق یک هزار و 91 مورد بود که طلاق در استان 3 درصد افزایش داشته است.

استان جزو استان ها بد از لحاظ فرزند آوری است.

و اما چند نکته:

کاهش تمایل به فرزند آوری قطعا با دستور و بخشنامه قابل حل نیست، این مساله را قطعاً هرکسی با حداقل بینش هم می داند و تأیید می کند.

قانون جوانی جمعیت را که نمیتوان با دو فقره وام که با هزاران مشقت و دردسر به زوج های جوان می دهند حل شده دانست.

بدون شک در کنار فاکتورهای بیشمار فرهنگی که باید در حفظ کیان خانواده ها داشت، زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی این موضوع نیز باید فراهم باشد.

اگر فقط و فقط هزینه چند قلم یک کودک را در کنار هم ردیف کنیم به سختی شرایط می رسیم، هزینه خوراک، لباس، پوشک، مدرسه و… وقتی این رقم را در کنار یارانه این کودک که تنها پول 2 بسته پوشک میشود بگذاریم نتیجه چیست؟!

قطعاً دلسوران آینده کشور همه بر لزوم افزایش جمعیت و جوانی جمعیت متفق القول هستند اما آقای رئیس جمهور این فقره با دستور، بخشنامه، جلسه و همایش راهش فقط به ترکستان است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351450
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فراز گفت:

    این جلسات شغل جوانان رو حل میکند یا جیب و شکم بیکاران رو سیر میکند؟

دیدگاه شما