چهارشنبه 9 آذر 1401 - 15:26

این روزها حال یاسوج خوب نیست/ افزایش قربانیان مصرف مشروبات الکلی و چند پیام این واقعه تلخ/بپذیریم در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی موفق نبودیم

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

آمارهای رسمی نشان از افزایش تعداد مسمومیت ها و البته فوتی های ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز می‌دهد.

فارغ از پرداختن به درست و غلط اجتماعی و دینی مسأله ، این اتفاقات موجب اندوه همه شد.اما چرا؟

از چند منظر میتوان به موضوع نگاه کرد:

بیش از ۹۰ درصد افرادی که به مراکز درمانی در این ارتباط مراجعه کردند جوان و حتی نوجوان هستند.

ناراحت کننده است ، جوانی که الان باید دانشگاه باشد و یا تحصیل را تمام و در چرخه آبادانی کشور باشد اینگونه زمین گیر میشود یا جانش را از دست می‌دهد.

مسائل اقتصادی قطعاً در این فقره دخیل است، اما همه دلیل و چرایی کار نیست. اقتصاد فقط داشتن پول نیست، نبود یک شغل درست و حسابی و بیکاری خود ایجاد خلأ میکند، و وقتی فرد برای پر کردن این خلأ دست به انتخاب میزند به دنبال کن هزینه ترین راه است  ، این موارد در کنار دوستانی نادان میشود اتفاق امروز یاسوج!

بیشتر بخوانید:

افزایش نگران کننده تعداد مسمومان به مشروبات الکلی تقلبی در یاسوج

نان در خون مردم/فوت تعدادی از افراد مسموم شده با الکل در یاسوج

این یک زاویه از دلیل ماجرا است، خانواده ها، نهادهای فرهنگی و آموزش و پرورش و حتی رسانه ها سمت دیگر ماجرا هستند.

به خودمان بیاییم، چقدر برای آموزش و فرهنگ سازی غنی ایرانی و البته اسلامی برنامه مؤثر ساختیم، چقدر توانستیم والدین را درگیر در یادگیری مهارت برخورد و گفت و شنود مؤثر با نسل های جدید بکنیم؟

نهادهای فرهنگی و دینی کدام زیرساخت قابل اتکای اجتماعی و تفریحی را ایجاد کرده اند؟ چقدر در دوستی جوانان با آموزه های ایرانی و دینی برنامه مؤثر داشتیم؟

بپذیریم کوتاهی ها را، هم خانواده ها کم کاری داشته اند و بدون حمایت و نظارت فرزندان خود را رها در فضایی پر خطر کرده اند و هم آموزش هایمان به نحوی نبوده که مخاطرات پیش روی فرزندان را به درستی به آنها نشان دهد.

اگر تغییراتی نو در آموزش و حتی مدیریت نهادهای فرهنگی و دینی نشود لاجرم این اتفاقات همچنان رخ می‌دهد.

باید در کنار بهبود شرایط اقتصادی ، فرهنگ و آموزش و باور پذیری را مد نظر داشت ، باید خانواده ها را به میدان آورد ، اگر نظارت از درون خانه و محیط های مدرسه به درستی توجه شود اینطور ساده هزینه نمی‌دهیم.

این اتفاقات برای هر کدام از ما (در صورتیکه مراقب فرزندانمان نباشیم و حساسیت لازم بر روی آنها البته با رعایت استقلال فرزندان را نداشته باشیم) می افتد و آن زمان است که ای کاش هایمان دیگر سودی برای هیچکس ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351442
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سارا گفت:

    اتفاقا اینها چون دستورات اسلام وقرآن را قبول ندارند دست به این کارا می‌زند از طبقه فقیر جامعه هم نیستند چون باید کلی هزینه کنند ودراین پارتی‌ها ومجلس عیش ونوش شرکت کنند پس به دنبال مقصر نگرد خود کرده راتدبیر نیست

  2. فراز گفت:

    جوانان امروزی کنجکاوی بسیار دارند و سعی در تجربه هرکاری دارند متاسفانه این کار باعث این وقایع دردناک می شود.

  3. ناشناس گفت:

    به جهههههننننننمممم

دیدگاه شما