یکشنبه 6 آذر 1401 - 7:43

نان در خون مردم/فوت تعدادی از افراد مسموم شده با الکل در یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

تعدادی جوان (حدود 26 نفر) که در میان آنان چند دختر هم دیده میشود در روزهای اخیر با علائم مسمومیت شدید در بیمارستان های یاسوج بستری شدند.

از قرار معلوم مصرف نوشیدنی الکلی دست ساز و تقلبی موجب بروز این علائم در آنها شده است.

بسیاری از بیماران به مرحله دیالیز رسیدند و چند نفری نیز پرونده شان با مرگ بسته شد.

اما چرا:

علائم این افراد و البته سخنان مسئولان بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد حکایت از وجود متانول در الکل و آبجوی مصرفی این افراد داشته است.

چرا متانول؟

بعلت ارزان و در دسترس بودن این ماده بسیاری از فروشندگان شراب و آبجوی دست ساز با افزودن این ماده به بهای سود بیشتر موجب بروز حوادث اینچنینی می شوند.

متانول، که با عناوینی مانند متیل الکل،کاربینول ، الکل متیلیک و الکل چوب معروف و شناخته شده است. یک نوع الکل است که به صورت مایعی فرار و بی رنگ با فرمول شیمیایی CH۳OH در محیط ظاهر می شود. که کاربردهای فراوانی در ضد یخ ، تهیه پلاستیک، سوخت ها، تولید استیک اسید و حلال های صنعتی دارد.

تنها مصرف ۱۰ML از آن می تواند باعث آسیب یا حتی تخریب عصب بینایی شود.

آسیب جدی به چشم، کلیه و کبد و حتی قلب و مغز از آثار زیانبار این ماده است. این نکته را هم بدانید بد نیست نه تنها خوردن این ماده که حتی استنشاق و ارتباط آن با پوست(به واسطه ورود سریع آن به آب بدن و نفوذ در همه نقاط بدن) هم میتواند موجب بروز عوراضی برای افراد بشود.

ورای مسائل تربیتی و آموزشی، لزوم هوشیاری بیشتر خانواده ها برای محافظت از فرزندان در جامعه پر از دام و البته ممنوعیت شرعی و اسلامی این نوع نوشیدنی ها که همه واقفند و آگاه و بررسی آن خود به مقاله ای جدا نیاز دارد اما نام این کاسبی را چه باید گذاشت؟ نان در خون مردم به چه قیمتی؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351379
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه دنا گفت:

    دره ونره هرکی دس خشه بخو بدبخت وابویانوابو….ایچیل همه جاهسه وچیزجدیدی نیسه…

  2. بویراحمد گفت:

    متاسفانه نظارت نیست،میگویندخیلی ازقهوه فروشان،چیزهای دیگری می‌فروشند،بایدکنترل کرد،برخوردکرد،

  3. کامل گفت:

    والا مادختر۹سالمون حتی مادرش نمیذاره پاشودرخونه بذاره بیرون وفقط دخترهای هم سن وسالش همسایه وهمکلاسی میان خونمون باهم بازی میکنند…اینقد جامعه ناامن وهردم بیل شده وتعجب میکنم چطور خانواده هایی سراغی ازبچه هاشون مخصوصآ موقع تعطیلی مدارس نمیگیرندونتیجه اش میشه این دیگه….

  4. فرزند بویر احمد گفت:

    کوفت هم خردن .این همه پول مشروب و سیگار و مواد و عمل های زیبایی لباس مد روز میکنن خرج زندگی شون کنن

دیدگاه شما