چهارشنبه 2 آذر 1401 - 10:35

سفر دو مقام بلند پایه به کهگیلویه و بویراحمد/ما به وسعت سالیان دراز درد و محرومیت داریم ببینید و درمان کنید…

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

علی سلاجقه و هیئت همراه فردا به منظور بازدید از پروژه‌های محیط زیست و بررسی آخرین وضعیت مسائل محیط زیستی به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد.

مرتضوی؛ وزیر کار نیز به زودی سفری به استان خواهد داشت.

و اما چند خواسته و مطالبه:

در حوزه محیط زیست:

ابتدا باید به عرضتان برسانیم کهگیلویه و بویراحمد استانی ثروتمند در عین حال فقیر است.

ما یکی از ذخیره گاه های محیط زیستی ارزشمند ایران را با تنوع گونه های زیادی از حیوانات نادر ایران خاصه در دنا و خائیز داریم.

اگرچه این ذخیره گاه را داریم اما از آنطرف میبینیم نه بودجه ارزشمند و نه نیروی انسانی کافی در محیط زیست برای حراست از این داشته های ارزشمند نداریم.

اگر محیط زیست این استان برای ایران اهمیت دارد باید تجهیزات به روز دوربینی، حراستی، نیروی انسانی و البته هزینه ای ویژه برای تامین غذای گونه های مختلف در برخی فصول و شرایط آب و هوایی به درستی فراهم آید.

در کنار آن پایش مجددی از صنایع آلاینده بشود، با اقتدار باید کارخانه های مضر به ویژه در بستر رودخانه را پلمب کرد، حیف است مهمترین داشته این استان برای چند صنعتی که اشتغالزایی خاصی ندارند(به ویژه شن و ماسه) و آلاینده شدید محیط زیست هم هستند دچار مخاطره شود.

از طرفی باید به جد پیگیری شود آیا حقوق محیط زیستی در پروژه های آبی، صنایع و پتروسمی ،گاوداری های بزرگ و سایر کارخانه ها ادا می شود یا خبر، اگر عزمی برای احترام به طبیعت نیست باید برخوردی درخورد داشت.

در حوزه کار و تعاون:

کهگیلویه و بویراحمد دارای جوانان مستعد بسیاری است که به دلیل نبود زمینه های اشتغال مجبور به کارگری در استان های همجوار هستند، اینجا وضعیت اشتغال وخیم است به هر خانه ای سر بزنید چند بیکار در آن می بینید که در نهایت این خود می شود زمینه ای برای آسیب های اجتماعی گسترده .

در کنار این حجم از بیکاری اما آنطرف در پرداخت وام های خود اشتغالی و اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار آمار قابل قبولی نداریم.

در مرکز شهر یاسوج پروژه ای داریم که قرار بود گره از ترافیک باز کند اما شده غده ای سرطانی، اکنون نیز به واسطه اختلافی که یک سر آن تامین اجتماعی است، این پروژه ها فقط زحمت و شر برای مردم مرکز استان شده است، خواست مردم تعیین تکلیف این مرکز است.

از طرفی بستن گاه و بی گاه حساب های برخی دستگاه ها به ویژه خدماتی ها توسط شهرداری خلل زیادی در امورات شهر ایجاد می کند که انتظار اصلاح این رویه را داریم.

یک انتظار از دو مجموعه نیز هست، باید زمینه تسهیل خدمات رسانی به ویژه در بخش خصوصی با رعایت حقوق مردم فراهم آید. بسیاری از روند طولانی شدن صدور مجوزهای مختلف در حوزه این دو مقام است که می طلبد برای آن چاره ای درست اندیشیده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351303
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما