یکشنبه 29 آبان 1401 - 11:38

شهر یاسوج بی سامان تر از هر زمان/ از جولان سگ های ولگرد تا خیابان های که خیابان نیست و ترافیک نفس گیر و پروژه های که در نبود پول به خواب زمستانی رفته اند

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در هفته های اخیر حجمی از پیام های مردمی را در خصوص ایرادات جدی در روند خدمات رسانی به مردم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شاهدیم.

اگر به صورت تیتر وار بخواهیم بخشی از مطالبات مردم را بیان کنیم، این نکات را باید برای شرح دهیم:

ترافیک: یکی از اشکالات جدی که با آغاز مدارس خود را بیشتر نشان داده ترافیک است، در این مسأله هم نبود سرویس مدارس دخیل است و هم زیرساخت های ناکافی جاده (و عدم تعریض درست مسیرهای در ترافیک)در شهر مؤثر بوده است.

از طرفی عدم ایجاد درست کنار گذر در برخی محورها خود عامل ترافیک شده، در برخی از خیابان های شلوغ نیز نبود پارکینگ مناسب معضلات جدی را به‌وجود آورده است.

باید پذیرفت زیرساخت های فعلی شهر تناسبی با جمعیت و مطالبات مردم ندارد.

جولان سگ های ولگرد: بسیاری از خانواده ها نگران فرزندان خود هستند و جولان بی امان سگ‌های ولگرد را خطری جدی برای سلامت فرزندان کم سن و سال خود میدانند و خواستار مرتفع کرده ایرادت در این بخش هستند.

خیابان های بی کیفیت: یکی دیگر از مشکلات را باید در خیابان های نامناسب شهر دانست، این مشکل هم ناشی از کنده کاری های دستگاه های خدمات رسان است و هم رها شدگی برخی خیابان ها به وسیله شهرداری .

در بسیاری از مناطق شهر به ویژه منطقه اکبرآباد و نجف آباد(و مناطقی مثل شرف آباد و…) شاهد وجود خیابان های سرشار از چاله چوله و کنده کاری هستیم. هم شهرداری باید نسبت به رفع خرابی ها اقدام کند و هم دستگاه های خدمات رسانی که با طولانی کرده روند اصلاح و بازسازی کنده کاری ها قصور دارند باید ایرادات خود را مرتفع کنند.

وجود سرعت گیرهای فاقد استاندارد هم مزید بر چالش ها است.

پروژه هایی که به خواب زمستانی رفته اند: پروژه های زیادی در یاسوج تعریف شده اما این پروژه های عمرانی در سایه نبود منابع اعتباری لازم عملاً متوقف و راکد مانده اند، در برخی موارد مثلا در پل چهارم بشتر این پروژه و محل اتصال آن به جاده ای که تا سروک ادامه دارد، موجب نارضایتی مردم هم شده است.

تعریض خیابان جمهوری، دو پروژه بزرگ پارکینگ و مرکز تفریحی و تجاری (متعلق به اوقاف و تأمین اجتماعی و سازمان اقتصادی کوثر) نه تنها کمکی به شهر نکرده‌اند که خود عامل نوعی بی نظمی و ناهنجاری در شهر شده اند.

در این میان رکود در شورای شهر بعنوان نمایندگان مردم خود مسأله جالب توجهی است!

به نظر می‌رسد باید ضمن حذف شورای شهر از معادلات شهر، شهرداری را زیر نظر استانداری و با چانه زنی از دولت برای تزریق اعتبار هدایت کرد، چرا که در شرایط کنونی و نبود منابع تأمین اعتبار پایدار در شهر اعتبارات عمرانی دولت هم آنطور که معاون عمرانی استاندار گفته تماماً صرف هزینه های جاری از جمله حقوق می‌شود!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351242
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویر خسته گفت:

    ننگ بر مردم کج فهمی که انتخابات شورا را جولان قبیله خویش می پندارند….

  2. رضا گفت:

    واقعا نمیدونم شورای شهر به چه درد یاسوج میخوره.اصلا اعضای شورای شهر کجا هستن!?زنده ان?

  3. کارمند شهرداری گفت:

    تمام اعتبار طرح های عمرانی رو صرف بدهکاری های پیمانکاری سالهای قبل کردن و هیچ کار جدیدی دوسال پیش تاحالا انجام ندادن

  4. شهروند گفت:

    باسلام
    به‌مواردبالا‌وضعیت‌اسف‌بارآسفالت‌خیابان‌ها‌رااضافه‌کنید.
    روزجمعه‌‌هردو‌لاستیک‌ماشین‌من‌نزدیک‌کارخانه‌فند‌براثر‌برخوردباچاله‌کف‌خیابان‌‌ترکید‌و‌درهمان‌ساعت‌۵‌ماشین‌دیگردرهمان‌نقطه‌دچارحوادث‌مشابه‌شدند.وضعیت‌مدیریت‌شهری‌دریاسوج‌تاسف‌برانگیز‌وغیرمسولانه‌است.
    ازوضعیت‌روزجمعه‌عکس‌وکلیپ‌تهیه‌شده‌ودرصورت‌نیاز‌منتشرخواهد‌شد.
    شهرداری‌وشورا‌پاسخ‌گوباشند.

  5. ناشناس گفت:

    مدیریت شهری ضعیف

  6. ناشناس گفت:

    ما که چند ساله شاهد ضعف در شهرداری و مدیریت شهری یاسوج هستیم. به امید فرج و گشایش در مشکلات شهر زیبای یاسوج

دیدگاه شما