دوشنبه 23 آبان 1401 - 13:59

پیام تسلیت مقامات ملی و استانی در پی ارتحال امام جمعه سابق یاسوج

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

آیت الله ملک حسینی؛ نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری

انا لله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ،

بعدالحمد و صلوه، ارتحال عالم عامل و روحانی مجاهد حضرت آیت الله آقای سید علی اصغر حسینی (ره) ضایعه جبران ناپذیری برای استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه‌های علمیه جنوب کشور بود.

قریب ۲۵ سال (ربع قرن) در جایگاه امام جمعه به تربیت نفوذ پرداخت و آنچه را خود بدان عمل می‌کرد دیگران را به آن توصیه می‌نمود.

قریب نیم قرن تدریس در دانشگاه و حوزه علمیه در غایت متانت و پای بندی به قواعد تدریس پس از سال‌ها بهره مندی از آیات عظام، چون مرحوم آیت الله العظمی محلاتی و مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی و اعاظم و افاضل علوم دینی در اهواز و شیراز وی را هماره در نظرها در بلندای منزلت یک عالم معلم مهذب قرار می‌داد.

وقار حضورش و نصایح برخاسته از تجربه، اندیشه و علومش بر جان می‌نشست.

فعالیت‌های سیاسی و مجاهدت‌های اجتماعی ایشان همزاد با شکل گیری نهضت اسلامی به رهبری امام راحل رحمت الله علیه بود.

استان مردی بزرگ و فرهیخته‌ای سترگ را از دست داد و در سوگ عالمی بزرگ و مرشدی خطیب و واعظی بلیغ به سوگ نشست.

این فقدان مولم را به مردم قدر شناس استان و حوزه‌های علمیه و روحانیت مکرر خصوصاً رهبر معظم انقلاب (دام عظه) و همه ارادتمندان و دلبستگان به ایشان به ویژه اهل بیت بزرگوار آن فقید تسلیت عرض می‌کنم.

از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رضوان مسئلت دارم و برای همگان صبر جمیل و اجر جزیل طلب می‌کنم.


علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران:

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ✧

❁ ارتحال عالم وارسته، استاد اخلاق و پرهیزگاری حضرت آیت‌اللّه العظمی سید علی اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج «رضوان اللّه تعالی علیه»، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

❁ آن فقیه زاهد و مجتهد مهذّب، چهره تابناکی بودند که تعلیمات گران‌سنگ و خدمات ارزنده ایشان به اسلام، انقلاب و مردم شریف استان، طی سالیان متمادی در امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعه حوزه‌های علمیه همواره ماندگار است.

❁ پارسایی و تقوا به همراه اجتهاد در کنار اندیشه‌های مبتکرانه از آن سید بزرگوار که عمر با برکت خویش را صرف تبلیغ اسلام و ترویج معارف خاندان عصمت و طهارت «علیهم السلام» نموده اند، شخصیتی جامع و اثرگذار در عرصه¬های مختلف ساخته بود و بی تردید فضائل اخلاقی ایشان برای همگان به ویژه ارادتمندان آن عالم فرزانه، همواره درس آموز و الهام بخش است.

❁ بدین­وسیله؛ این ضایعه مولمه را به پیشگاه حضرت بقیه‌اللّه‌الاعظم «عجل اللّه‌تعالی‌فرجه‌الشریف»، رهبر معظم انقلاب اسلامی «مد ظله العالی»، روحانیت عظیم الشأن، حوزه‌های علمیه استان، عموم شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم و فرزندان محترم ایشان؛ تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم؛ علو درجات و برای بازماندگان؛ صبر جمیل و اجر جزیل مسألت دارم.


 حسن نگین تاجی؛ رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد

(اذا مات العالم ثَلُمَ فی الاسلام ثُلمةٌ لا يسدُّها شیئ)

 درگذشت عالم ربانی وارسته حضرت آیت الله سید علی اصغر حسینی رضوان الله تعالی علیه که سالها در مکتب امام جعفر صادق علیه السلام تلمذ کرده و به مقام استادی نائل گشته بود، ضایعه ای جبران ناپذیر برای استان و حوزه‌های علمیه است.

 خدمات ارزنده ای که در طی سالهای قبل از انقلاب برای معرفی چهره انقلاب اسلامی ایران در مناطق بعضاً صعب العبور استان و مناطق دوردست تحت نظر حضرت آیت الله العظمی مرحوم حاج سید کرامت الله ملک حسینی رحمت الله علیه، در کنار نشر و گسترش احکام نورانی اسلام انجام می دادند، سال‌های سال در اذهان مردم استان ماندگار است.

 سخنان آن مجتهد فرزانه در خطبه های نماز جمعه یاسوج، درس اخلاق و دینداری و دانشگاهی برای شرکت کنندگان نماز جمعه بود.

متانت و تقوا، از وی شخصیتی ممتاز در حوزه اخلاق اسلامی و انسانی ساخته بود و سال ها در کسوت امام جمعه یاسوج، منشا برکات و خیرات زیادی بود.

 اینجانب بار دیگر این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی حفظ الله تعالی، سادات جلیل القدر امامزاده آقا میر(ع)، روحانیت معظم، حوزه‌های علمیه و شاگردان آن عالم ربانی و بیت داغدار و به سوگ نشسته اش تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نمایم.


اسماعیل دوستی؛ استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ارتحال آیت‌الله سید علی اصغر حسینی( رحمت الله علیه) امام جمعه فقید یاسوج موجب تاسف و تاثر اینجانب گردید.

این فقدان بزرگ را محضر مردم شریف،غیور و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد ،فضلا و علما ، به ویژه بازماندگان و بیت معظم و مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض میکنم و از خداوند بزرگ و بلند مرتبه برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان به ویژه بیت مکرم ایشان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

بدون شک خدمات ارزنده آن عالم ربانی،ساده زیست،مردمدار و خدا محور در خاطره مردم قدرشناس، عزیز و بزرگوار استان کهگیلویه و بویراحمد ماندگار خواهد شد.

 روحش شاد


علی احمدزاده ؛ استاندار استان:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون»

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌإِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ
خبر رحلت عالم مجاهد، آیت‌الله سید علی اصغر حسینی رضوان الله تعالی علیه مایه تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

این روحانی فقید و انقلابی سالیان طولانی امامت جمعه شهر یاسوج را به عهده داشت و عمر با برکت خویش را در راه دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)، به پایان رساند و شاگردانی فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

حضور در سنگرهای مختلف فرهنگی و انقلابی و دفاع عالمانه از جایگاه رفیع ولایت فقیه بخشی از کارنامه درخشان زندگی ایشان به شمار می‌رود.

اینجانب ارتحال آن شخصیت برجسته و روحانی جلیل القدر را به محضر حضرت ولی عصر (سلام الله علیه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقمندان و مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

امید است خداوند متعال، پاداش سال‌ها مجاهدت و تلاش ایشان را با نعمات بیکران خود در بهشت رضوان عطا فرماید و غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازمندگان محترم از خداوند سبحان مسئلت دارم.


کامران جهانبازی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت عالم ربانی ؛ روحانی مردم دار و اخلاق محور کهگیلویه و بویراحمد آیت الله سید علی اصغر حسینی رحمة الله علیه موجب اندوه و تأثر گردید.

وی از چهره های شاخص دینی و فرهنگی استان بود که در کلام و رفتارش همواره توجه به حقوق و دغدغه های مردم بدون ذره ای نگاه سیاسی جریان داشت و شاید همین مهم بود که او را در میان مردم استان فردی امین، قابل اتکا و مورد وثوق کرده بود.

اینجانب به نمایندگی از جامعه مهندسی استان درگذشت این عالم فقید که عمرش را در راه دانش اندوزی و ترویج فرهنگ و شعائر دینی و اسلامی صرف کرده بود را به بیت ایشان، دوستان و مریدانش و مردم استان تسلیت عرض کرده از خداوند منان علو درجات را برای روح پاک این روحانی پاک سیرت مسئلت دارم.


مهدی منتظری سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان کهگیلویه وبویراحمد

(بسمه تعالی)

«انالله و انا الیه راجعون»

خبر ارتحال عالم فرزانه « آیت‌الله سیدعلی اضغر حسینی» (ره) امام جمعه سابق شهر یاسوج موجب تأسف و تأثر گردید.

 عالم جلیل القدری که عمر پر برکت خویش را در راه کسب علم، بهره‌مندی از فیض علوم اهل بیت(ع) و نشر معارف اسلامی مصروف داشته و زندگی پربار ایشان، سرشار از مجاهدت های سیاسی و خدمات و تلاش های ارزنده علمی و فرهنگی است.

  اینجانب، فقدان این فقیه بزرگوار را به بیت مکرم ایشان و فرزندان محترم و مردم شریف کهگیلویه وبویراحمد تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند سبحان علو درجات، رحمت و غفران واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر و سلامتی برای بازماندگان ایشان مسألت دارم.


اسفندیار برخه مدیرعامل آب و فاضلاب استان:

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت عالم جلیل القدر، امام جمعه اخلاق مدار و مردمی مرکز کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله حسینی رحمهالله علیه که عمر با برکت خود را در مسیر فراگیری دانش و تبلیغ و ترویج فرهنگ و شعائر اسلامی برای مردم استان و استان های همجوار سپری کرد، ضایعه ای جدی بود.

ایشان از چهره های شاخص مذهبی استان و جنوب ایران بود که درس فقه، خارج از فقه، اخلاق، سیاست، مذهب، علم منقول و معقول و سایر رشته های دینی، سیاسی و فرهنگی را نزد اساتید معتبر حوزه های اهواز ، شیراز و کهگیلویه و بویراحمد فرا گرفت و بعداً خود شاگردان زیادی از چند استان جنوب و جنوب غرب کشور را پرورش و برای خدمت به جامعه رهسپار مناطق محروم کرد.

اینجانب فقدان این عالم اخلاق مدار را به بیت داغدار این روحانی عظیم الشأن ، شاگردان و ارادتمندانش و همه مردم استان تسلیت عرض کرده، از خداوند منان علو درجات ملکوتی برای ایشان مسئلت دارم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351127
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما