سه شنبه 17 آبان 1401 - 8:37

پروژه های مهم کهگیلویه و بویراحمد در اغما/اگر میخواهید دلیل نارضایتی مردم را بدانید، بخوانید!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: 

کهگیلویه و بویراحمد را باید ته دنیا دانست ، حتما برایتان سوال است چرا؟

اینجا استانی است که ایجاد یک محور آن(جاده پاتاوه – دهدشت) با وجود تاکیدات بسیار، حدود 3 دهه به طول انجامیده و اگرچه نام یک راه ترانزیتی را یدک می کشد اما ابدا در قد و قواره یک راه مناسب تزانزیتی نیست و با افتتاح آن اگر به درستی شاهد ایجاد جدا کننده ها و علائم درست و گسترده نباشبم باید منتظر نامگذاری جاده مرگ برای آن باشیم.

در گوشه و کنار آن همچنان مشکلاتی در خصوص راه، برق و آب وجود دارد.

در مرکز استان آن دو پل سوم و چهاره از سالهای پیش شروع شده ، پل سوم یک لاین آن ناقص مانده و تنها یک لاین آن با زشت ترین شکل ممکن و بدون علائم درست برای عبوبر و مرور مردم باز شده است.

پل چهارم بشار و ادامه آن تا سروک نیز خبری از تکمیلش نیست و با روند کنونی(توقف کامل پروژه) نمیتوان انتظاری برای افتتاحش در آینده نزدیک داشت.

کهگیلویه و بویراحمد استانی است که با وجود داشتن 25 درصد نفت و گاز کشور تا کنون بی بهره از پتروشیمی بود (اکنون پتروشیمی گچساران قرار است فاز نخستش در آینده نزدیک در مدار بهره برداری قرار بگیرد). جالب است استانی که خودش بیشترین بیکار را دارد منابع نفت  و گازش باید خوراک پتروشیمی استان های ثروتمند اطراف بشود!

منابع استان محدود به این موارد نیز، در بخش کشاورزی، دامپروری، باغداری، گیاهان دارویی، جنگل و منابع آبی نیز قابلیت های متعددی هست اما ظاهرا محروم ماندن استان منفعتش بیشتر است!

کهگیلویه و بویراحمد را باید ته دنیا دانست، جایی که با این همه ثروت اما همچنان برخی ها در آن نان را قرضی میخرند و جوانان تحصیل کرده اش باید در کیلومترها آن طرف تر با هزاران منت کارگری بکنند!

همین موارد است که موجب بی اعتمادی و اعتراض مردم می شود، به نظر مردم اگر مدیران لایق بر استان مدیریت میکردند اکنون وضع استان این نبود، باید گردش نخبگان و مدیریت به دست شایسته ها و نه جریانات سیاسی و قومیتی( به سفارش نمایندگان و احزاب ) سپرده شود.

پی نوشت:

کهگیلویه و بویراحمد در فقر ، بیکاری، فلاکت، نزاع دسته جمعی، خودکشی، تورم دارای آمار بد و نگران کننده است و در همه آمارهای خوب هم تقریباً در ته جدول کشور!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351015
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    همش برمی گردد به :
    پارتی بازی
    طایفه گرایی
    مدیران نالایق
    عدم توجه به جوانان با اخلاص

دیدگاه شما