دوشنبه 16 آبان 1401 - 10:31

روایت دادستان یاسوج از روند نا آرامی ها در یاسوج

بویرنیوز– ملک‌حسینی در خصوص حوادث اخیر در کشور گفت: اقدام سازمان‌یافته‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد برای تخریب و اغتشاش نداشته‌ایم.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: در بحث اغتشاشات اخیر، اگر حادثه ای منجر به کشته شدن دو جوان در دهدشت شد را در نظر نگیریم، ما در کشور وضعیت بی نظیری داشتیم و هیچکدام از اقشار مردم و صنوف مختلف مردم، نه تنها در میدان رسانه‌های دشمن حضور پیدا نکردند بلکه در مراسم شهدای شاهچراغ در استان و مراسم 13 آبان حضور حداکثری مردم استان را دیدیم و این خود نشانه و تأکیدی بر این است که مردم استان همه جوره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: بعضی از شایعاتی که در استان ما از طریق رسانه‌های معاند کار می‌شد، تأثیری در مردم نداشت. بسیاری از اخبار کذبی که در خصوص استان نشر می‌شد، به دلیل اینکه مردم ما ارتباط خوبی با رسانه‌ها دارند، مورد توجه مردم استان قرار نگرفت.

ملک‌حسینی با بیان اینکه ما در مرکز استان اغتشاش منجر به تخریب و تعرض به نیروهای انتظامی نداشتیم، گفت: در مرکز استان بنا بر فراخوان‌های رسانه‌های معاند، تعداد بسیار معدودی در برخی از نقاط شهر جمع می‌شدند. اما با توجه به هوشیاری شورای تأمین و نیروی انتظامی، این موضوع در همان نخست حل می‌شد.

وی عنوان کرد: افرادی هم که منتهی به بازداشت شد، ما فوری در زندان حاضر شدیم. چند جلسه با این افراد صحبت داشتیم. عده زیادی از آنها اظهار پشیمانی داشتند. در مورد آنها آگاه‌سازی انجام شد و عمده دستگیرشدگان آزاد شدند. بسیاری از آنها با تعهد و حضور خانواده‌ها آزاد شدند. برخی از دانش‌آموزانی هم که اقدام به شعارنویسی کردند با صحبت‌ با خانواده‌هایشان، تحویل خانواده شدند.

دادستان مرکز استان در مورد حوادث شهر دهدشت اضافه کرد: در شهر دهدشت، که شدت حوادث فرق می‌کرد، تجمعی انجام  گرفت که به دلیل حمله اغتشاشگران به سمت فرمانداری داشتند، تیراندازی اتفاق افتاد و دو نفر در آن حوادث کشته شدند و بعد از آن تعدادی نیز اقدام به تجمع کردند. خساراتی به برخی از اموال شهرداری رسید و یکی از بانک‌ها خسارت جزئی دید که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، این افراد، تعدادی شناسایی شدند و الأن در بازداشت هستند و موضوعی که ما پیش گرفته‌ایم خساراتی است که به اموال عمومی رسیده است. باید ریال به ریال این خسارت‌ها از افرادی که خسارت زده‌اند، مطالبه شود.

ملک‌حسینی اظهار داشت: اقدام سازمان‌یافته‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشتیم. اگر مواردی بوده است، برخی افراد ارتباط‌هایی با خارج از کشور داشته‌اند که در حال تحقیق و بررسی است و بر خلاف استان‌های دیگر، حرکت‌های مسلحانه و سازمان‌یافته در سطح استان نداشته‌ است.

دادستان ادامه داد: به هیچ وجه ما در هیچ دانشگاه و مدرسه‌ای در استان بازداشتی نداشته‌ایم. اگر هم دانش‌آموزی بازداشت شده است، کسانی هستند که دست به تخریب زده‌اند. غالباً این افراد با دعوت خانواده‌ها تحویل خانواده شدند. افرادی هم که دستگیر شدند ارتباطی با دانش‌آموز یا دانشجو بودنشان نبود. الأن یکی دو مورد داریم که در بازداشت هستند که تعیین تکلیف خواهند شد.

ملک‌حسینی گفت: دستگاه قضایی به موضوع دانشگاه ورود نکرد و ما اعتقاد داریم که مشکلات دانشگاه باید در خود دانشگاه حل شوند. متأسفانه عده‌ قلیلی در دانشگاه احساس کردند از این غافله آشوب عقب هستند و عده‌ای از دانشجویان را به بهانه واهی تحریک کردند. در محیط دانشگاه، شعارهای خلاف ادب، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. چرا که در همه نظام‌های جهان دانشگاه قوانینی دارد که دانشجویان باید به آن پایبند باشند. برای این دانشجویان احکامی صادر شد که از قبیل تعلیق و عدم حضور در دانشگاه است. از دانشجویان نیز خواسته شده خانواده‌هایشان در دانشگاه حضور یابند.

وی در خصوص بازداشتی‌ها گفت: بیش از 90 درصد دستگیر شدگان آزاد شدند. اگر افرادی هم اشتباهاً دستگیر شده بودند، در کمتر از یک یا دو ساعت آزاد شدند.

ملک‌حسینی با بیان اینکه ما نسبت به کشور، کمترین بازداشتی را داشتیم، اظهار داشت: عمده بازداشتی‌ها بین 18 تا 20 سال بودند که تعداد زیادی از آنها از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بردند.

وی در خصوص ارتباط با رسانه‌ها گفت: باید ارتباط بیشتری بین دستگاه‌ها و مجموعه حاکمیتی با رسانه‌ها وجود داشته باشد؛ ما در حوزه قضایی، ارتباطی که با رسانه‌ها داشته‌ایم، قابل مقایسه با سال‌های قبل نبوده است و سیاستمان این است آن اقداماتی که انجام داده‌ایم را رسانه‌ای کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=351008
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما