پنجشنبه 12 آبان 1401 - 18:55

ماجرای فوت دختر کهگیلویه و بویراحمدی در تهران چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

دختر کهگیلویه و بویراحمد در بیمارستانی در تهران فوت کرد.

یه دلایلی که در ادامه به آن اشاره میکنم ، برخی رسانه های برون مرزی شمشیرها را از غلاف بیرون کشیده و یک راست را(صرفاً فوت ناهید) را با بیشمار دروغ آمیخته کرده و تحویل مردم دادند.

(تصویری که در رسانه ها منتشر شده)

بسیاری از کانال های تلگرامی با انتشار عکس ناهید متن های دلخواه خود را با مضمون کشته شدن این بانو به وسیله حکومت به صورت گسترده منتشر کردند.

آنها به همین هم بسنده نکردند و سعی کردند با جملاتی هیجانی و با کلید واژه «غیرت» ، مردم کهگیلویه و بویراحمد را وادار به همسویی با خود بکنند. آنهم بخاطر اتفاقی که ۳۶۰ درجه وارونه ساخته و پرداخته شده است.

اما دلیل این اطلاع رسانی گسترده بیگانه چه بود؟!

فوت این خانم در مدت زمانی کوتاه در بیمارستان ، خانواده را برای روشن شدن زوایای ماجرا و احتمال قصور پزشکی وادارد به درخواست کالبد شکافی کرد.

کالبد شکافی و بررسی جسد و اعلام علت مرگ دلیل طولانی شدن تحویل جسد بود که طبق نظر و خواست خانواده آن مرحومه صورت گرفته است.( منبع: این را خواهر مرحومه در وضعیت اینستاگرام خود توضیح داده بود)

علت فوت چه بود ؟

بیماری آنفولانزا و عفونت شدید ریه به دلیل این بیماری علت نامه فوت این بانوی کهگیلویه و بویراحمدی بود.

این مسأله را خواهر و البته همسر آن مرحومه تأیید و با شجاعت اعلام کردند اگر جز این بود دلیل فوت بدون ترس و واهمه ای حتماً آنرا برای مردم شرح می‌دادند.

تقصیر کار کجاست؟!

شاید یکی از دلایل ضربه به باور پذیری مردم برخی محدودیت های رسانه های داخلی باشد .

همین مسأله نیز فرصتی برای رسانه های خارج نشین فراهم کرده که یک راست ساده ( در این موضوع فوت این بانو و ترخیص آن پس از ۹ روز ) را بدون اشاره به جزئیات واقعی ماجرا ( اینکه کالبد شکافی آنهم به درخواست خانواده شد و پس از اطمینان از نبود قصور پزشکی و مسائل اینچنینی با رضایت خانواده ترخیص صورت گرفت) با بیشمار دروغ و بزرگ نمایی آمیخته کنند.

از قضا به دلیل درست بودن بخشی از ماجرا (البته بدون اشاره به همه جزئیات دقیق آن (مثلا در این موضوع صرفاً فوت این بانو و تحویل جسد ۹ روز بعد از آن) سایر دروغ ها را اضافه و مردم هم باور می‌کنند ، آنهم به دلیل از دست رفتن مرجعیت رسانه های داخلی (که همین امر لزوم برخی اصلاحات را ضروری میسازد)

دروغ های بزرگ فضای مجازی را به هر قیمتی باور نکنیم!

مراسم ناهید با شکوه و بدون هیچ حاشیه ای انجام شد ، تماس بویرنیوز با نزدیکان این خانواده نیز صحه بر سخنان خواهر و داماد خانواده مصطفی دور دارد.

اما آنچه باید در ذهن ها بماند دروغ های بی اساسی است که تحویل ذهن مردم می‌شود ، در بسیاری از موضوعات هم این رویه پرداختن به موضوع مد نظر رسانه های خارجی است، یک راست کلی و ساده با بیشمار دروغ دلخواه آمیخته و در سایه‌ی اعتماد به همان راست حاشیه پردازی و موج سواری رسانه ای می‌شود.

در این میان مرجعیت از دست رفته رسانه های داخلی هم کمک میکند تا تکذیب این اتفاقات حتی از سوی نزدیک ترین اشخاص با تردید جامعه روبرو شود!

اما باور کنید همه آنچه رسانه های بیگانه می‌پردازند درست و بی طرفانه نیست. نمونه آن هم فوت ناهید بود که موجبات رنجش شدید خانواده آن مرحومه را نیز در پی داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350945
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما