سه شنبه 10 آبان 1401 - 15:42

پیش بینی بارش شدید در کهگیلویه و بویراحمد/هشدار نارنجی صادر شد

بویرنیوز– مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود اولین سامانه بارشی جدید به استان از فردا شب خبر داد.

رضا کاکاوند با اشاره به خشکسالی سال زراعی گذشته به وضعیت بارش‌ها در سال جاری اشاره و عنوان کرد: در فاصله آبان تا نیمه اول آذر بارش‌ها کمتر از نرمال است و میانگین بارش‌های پاییزی کمتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۱۵ آذر تا بهمن ماه بارش‌ها در سطح نرمال باشد و حتی در برخی از مناطق فراتر از نرمال بارش خواهیم داشت.

وی از ورود اولین سامانه بارشی به استان از فرداشب خبر داد و گفت: این سامانه همه مناطق استان خصوصا نواحی غرب و شمال غربی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بین ۵ تا ۴۰ میلی‌متر پیش‌بینی بارش این سامانه است.

هشدار نارنجی

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی اوایل شب چهارشنبه وارد استان می‌شود و صبح جمعه جو استان را ترک می‌کند، گفت: بارش باران و رعد و برق در مناطق مستعد تکرگ، بارش برف در قلل، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما و آلودگی در جاده‌های کوهستانی از مخاطرات این سامانه بارشی است.

او با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام استان را در برمی‌گیرد، گفت: برای برخی مناطق نوار شرقی و شمال شرقی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح نارنجی و سایر مناطق هشدار زرد صادر شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350925
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما