سه شنبه 3 آبان 1401 - 22:05

توصیه نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به مردم در آغاز فصل سرد/چه کنیم از مرگ خاموش در امان باشیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

گاز گرفتگی یکی از حوادثی است که سالانه جان بسیاری از انسان ها را میگیرد.

در کهگیلویه و بویراحمد حوادث متعددی از گاز گرفتگی را هر ساله داریم، خبرهای تلخ آن را نیز همه شنیده اید، از فوت اعضای یک خانواده گرفته تا فوت دختر بچه کم سن و سال و بیشمار موارد مشابه را هر ساله میشنویم.

همین امر ضرورت مراقبت های ویژه ای را به ویژه در فصل سرما ضروری می سازد.

در همین ارتباط رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه هشداری برای مردم نوشت:

رعایت استانداردها و الزامات مهندسی در نصب دودکش و بخاری و در یک کلان تأسیسات گازی خانه یکی از ابزار مهم امنیت و ایمنی در خانه است.

عدم رعایت استانداردهای مهندسی در خانه ها سالانه جان تعدادی از هم وطنان را میگیرد و بسیاری از خانواده ها را عزادار عزیزانشان می کند، آنهم بعلت یک سهل انگاری و بی توجهی!

کامران جهانبازی خاطر نشان کرد:

در مورد تأسیسات گاز و نصب بخاری  و دودکش چند نکته باید به درستی رعایت شود.

– فاصله تأسیسات گاز و برق و دستگاه الکتریکی خانه باید از استانداردهای لازم برخودار باشد، دقت شود مسیر تعبیه آنها به نحوی باشد که احتمال تلاقی و برخورد خطرناک این دو در مرز 0 باشد

– لوله و اتصالات برق در اتاق ها هر ساله چک شور، اگر بنای اجرای گاز به صورت توکار دارید حتما عایق بندی و جوش در محل اتصال لوله ها به درستی انجام شده باشد و با تست کامل و همچنین حفاظت از لوله ها با ماسه نرم اقدام به پوشاندن لوله ها شود.

– بخاری های خود را هر سال چک کنید، در صورت نیاز، تعویض یا تعمیر کنید تا وسایل گرمایشی یا سرمایشی شما به طور ایمن و کارآمد کار کنند. دودکش ها نیز از این قاعده مثتثنی نیستند هر ساله باید از آنها بازدید شود شاید با جسم خارجی بسته شده باشند.

– اگر بوی گاز حس کردید ضمن باز کردن همه منافذ خانه، فوراً محل را ترک کنید و شیر فلکه اصلی را ببندید و ابداً کاری که ممکن است جرقه ایجاد کند انجام ندهید.

– تمام شیرهای مرتبط به وسایل گاز سوز باید مجهز به سر شیر باشند (بست های استاندارد هم داشته باشند) تا در صورت حادثه به سرعت بسته شوند.

– در صورتی که وسایل گرمایشی را روشن کردید و احساس سنگینی و سر درد نمودید آن را جدی بگیرید و به بررسی و چک وسایل گاز سوز و سیستم گاز منزل اقدام کنید.

– درفصل سرما از پوشاندن تمام درز درب و پنجره به بهانه گرم تر شدن خانه خوداری نمایید.

جهانبازی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: برای حفظ جان و مال خود و عزیزانتان باید ضمن فراگیری این توصیه ها، الزامات ایمنی را به دیگران هم اطلاع رسانی کنید تا خدای ناکرده شاهد اتفاقات تلخ ناشی از نادیده گرفتن چند استاندارد ساده نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما