چهارشنبه 13 مهر 1401 - 20:46

استمرار دوره های آموزشی مهندسان در کهگیلویه و بویراحمد/نکات مهمی که مهندسان باید بدانند

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد دوره آموزشی آشنایی مهندسان با حقوق مهندسی و قوانین مدنی را برگزار کرد.

در این همایش دکتر مهرداد موحدپور نایب رئیس و عضو محترم هیئت مدیره در کمیته آموزش ضمن خیرمقدم به مدرس دوره، مهمانان ومهندسان شرکت کننده در مورد جایگاه ویژه آموزش در جهت ارتقاء علمی وآکادمیکی مهندسان، افزودند تا وقتی که مانند گذشته فکر می کنیم مسلما چیزی زیادتر از داشته هایمان عایدمان نخواهد شد وبدون شک مهندس امروز با دانش دیروز برای فردا کارایی لازم را نخواهد داشت لذا هر مهندس باید دائما بیاموزد تا بتواند خدماتی به روز و درشان مردم با آنها ارایه نماید.

این دوره با حضور استاد دکتر محمدیان مدرس و پژوهشگر حقوق مهندسی و با استقبال خوب مهندسان استان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم پیرامون برگزاری چنین دوره هایی گفت: یکی از اهداف جدی ما در دوره اخیر، افزایش سطح دانش و آگاهی مهندسان از قوانین است و گاها شاهدیم به واسطه عدم اشراف درست بر قوانین، مهندسان با چالش هایی روبرو شده اند که همه جنبه های زندگیشان را تحت شعاع قرار داده است. از طرفی افزایش دانش را از لازمه های افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم در حوزه مهندسی و یک امر ضروری می‌دانیم و این هم موضوع مهمی در برنامه های کاری این دوره می باشد.

وی افزود: گاهی ندانستن یک نکته قانونی در تدوین و ارایه گزارشات و یا کنترل ساختمان موجب تحمیل هزینه های میلیاردی مالی وجانی خواهد گردید و حتی موجب باز شدن پای مهندسان به مراجع قضایی شده است و این یعنی همچنان در ترویج و نشر قوانین جای برنامه ریزی و کار بسیاری داریم.

کامران جهانبازی ادامه داد: به واسطه همین امر و البته حساسیتی که برای کار مهندسی قائل هستیم دوره های آموزشی متنوعی به ویژه در مباحث حقوقی در طول سال جاری شروع کرده ایم. ما در کنار همایش های بزرگ این چنینی مستمراً اطلاع رسانی های خوبی برای مهندسان در فضاهای مجازی داشته ایم اما قطعاً اکتفا به این موارد ننموده و برای به روز آوری دانش مهندسان به ویژه در حوزه قوانین ومقررات برنامه های بهتر و بیشتری را تدارک خواهیم دید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350481
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما