چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 8:37

بی توجهی بنیاد شهید به استانی که به بیشترین حضور در جبهه و جنگ را داشت/چرا کهگیلویه و بویراحمد در همه چیز مظلم است؟!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

سید علی احمد زاذه؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم راه‌اندازی کارخانه گلوکز و نشاسته بنیاد شهید در استان تاکید و عنوان کرد: ۶۰ میلیارد برای راه‌اندازی این کارخانه نیاز است که در همین خصوص سه بار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیدار کردم اما تاکنون همکاری جهت راه‌اندازی کارخانه صورت نگرفته است.

خرم دل؛ فرماند سپاه فتح استان: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به جمعیت بیشترین حضور در جبهه را داشته، آمار شهدای استان قریب به 1880 شهید است که 976 شهید مربوط به حوزه عشایری است.

این دو مطلب در کنار هم ما را از هر قضاوت و تحلیلی در اینکه بنیاد شهید کم لطفی بسیاری به استان دارد بی نیاز می کند اما چند نکته را باید بیان کنیم:

دو پروژه حیاتی مرکز استان ارتباط با سازمان اقتصادی کوثر از مجموعه های بنیاد شهید، پیدا میکند.

کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز و همچنین زمین تجاری مرکز شهر که قرار بود مجتمی بزرگ تجاری، تفریحی و پارکینگ شود.

هر دوی این مجموعه ها اما دستخوش حاشیه و چالش هستند.

سال ۹۵ قرار بود سازمان اقتصادی کوثر با ۳۰۰ میلیارد تومان دو سالن سینما، رستوران و پارکینگ احداث کند و از یک زمین بکر در مرکز شهر یاسوج گلستانی بسازد که هم شغل ایجاد می‌کند و هم وضعیت یاسوج را دگرگون کند اما این وعده تنها در حد یک وعده توخالی و دروغ باقی ماند و زمینی که حداقل به همان شکل اولیه قابلیت استفاده بعنوان پارکینگ داشت هم از مردم دریغ شد و تمام!

کارخانه آرد این مجموعه نیز همواره بر مدار حاشیه است و با اینکه می تواند در صورت فعال شدن 100 درصدی کمکی به حل مشکل اشتغال و رونق در حوزه آرد و نان باشد اما ظاهراً به گفته استاندار عزم و بنای این کار در مجموعه های بنیاد شهید نیست.

از دستگاهی که به واسطه همین شهدا و ایثارگران وجودش معنی پیدا می کند عجیب است اینچنین بی توجه به دو مطالبه حداقلی استانی باشد که به نسبت جمعیت بیشترین شهید را تقدیم وطن کرده است.

امیدواریم این بی توجهی تعمدی نباشد و یا اینکه فرضیه بَدِ «حالا دیگر کهگیلویه و بویراحمد در شرایط امن کنونی منفعتی برای بنیاد شهید و سازمان های اقتصادی اش ندارد» درست نباشد!

(پیگیری سوژه مردمی – تصویر از مخاطبان بویرنیوز)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=350216
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما