چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 10:40

اظهارات متناقض استاندار و رئیس سازمان مدیریت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد تنگ سرخ

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اختلافی میان قرارگاه خاتم و وزارت نیرو پیش آمده و ما سه مرتبه با وزیر نیرو دیدار داشته‌ایم و اکنون هم پولی برای ادامه کار وجود ندارد و کارگاه تعطیل شده و کاری انجام نشده است در حالی که برای ساخت آن ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

و اما سخنان شهابی؛ رئیس سازمان مدیریت:

سد تنگ سرخ یاسوج بالای ۴۰ درصد پیشرفت دارد که ساخت آن سرعت گرفته و پیش‌بینی این است که تا سال آینده آبگیری شود.

احداث و بهره برداری از سد تنگ سرخ بویراحمد را تنها پروژه ای دانست که در استان کهگیلویه و بویراحمد مورد تاکید رئیس جمهور بوده است.

این سخن دو مقام ارشد استان در خصوص سد تنگ سرخ یاسوج در فاصله دو روز است و اما چند نکته:

سخنان رئیس سازمان مدیریت و تناقض فاحش آن با سخنان استاندار نشان از عدم اطلاع او دارد و البته اگر بقیه آمار او در مورد بودجه هم با همین قیاس و منطق باشد که باید فاتحه بودجه و آمار و ارقام آن را هم خواند.

از طرفی در مورد خود سد تنگ سرخ باید روشن شود چرا این پروژه برای دولت اینقدر مهم است اما از آن سوی ماجرا طبق گفته استاندار، بودجه برای ادامه کارش نیست ؟

از طرفی خواسته به حق مردم دعوت از کارشناسان موافق و مخالف سد با فرصتی برابر در تلویزیون است ، برای مردم یک طرفه پرداختن صدا و سیما و مسئولان به ماجرای سد تنگ سرخ را باید با دیده شک و تردید دید.

از سویی وقتی ادعا می‌شود در سال ۱۴۰۲ سد آبگیری میشود سوال است در پایان دست سد چه تاسیساتی برای انتقال آب پیش بینی و عملیاتی شده است؟

به گزارش بویرنیوز، مردم این استان اولویت های زیادی دارند بله در کنار همه خواسته ها ، مطالبه به حق برای بهره‌مندی از آب و مدیریت آن به نفع مردم استان در ابتدا و سپس بهرمندی محیط زیست و سایر هموطنان درخواست جدی از مقامات ارشد کشور است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349932
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سروک گفت:

    احتمالا ۱۴۰۲ تمام می شود برای کارهای پایین دست تانکر هوای اجاره می کنند تا اب اشامیدنی حمل کند

دیدگاه شما