یکشنبه 30 مرداد 1401 - 14:25

اقرار برخی اعضای شورای شهر یاسوج به بی خاصیتی این نهاد برای شهر و شهروندان!

بویرنیوز– کیوان آشنا در اولین جلسه هیات رئیسه سال دوم شورای شهر از اعضای پارلمان خواست تا با نگاه خدمت رسانی به مردم اعضا به میدان بیایید گفت: در هر تشکیلات شورایی اختلاف سلیقه وجود دارد و نباید اجازه داد رفتار و گفتار اعضا به بیرون از شورا و بر روی شهروندان اثر منفی داشته باشد .

هدایت امیری عضو شورای شهر یاسوج با تبریک به انتخاب آشنا به عنوان رئیس جدید پارلمان محلی یاسوج گفت: به خرد جمعی معتقدم و باید خدمت به شهروندان در اولویت همه اعضا قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار باشد به مردم خدمت کنیم باید سیستم و روند ضعیف گذشته تغییر کند ، آماده خدمت هستیم و نیاز است با حسن نیت در میدان باشیم .

مسئول کمیسیون حقوقی شورای شهر یاسوج تصریح کرد: هیات رئیسه جدید نباید بدنبال اقلیت و اکثریت باشد ، ما نمی خواهیم چوب لای چرخ کار مردم بگذاریم و باید باور کنیم شورا تا کنون کارنامه خوبی نداشته  است.

وی در ادامه افزود: تمام کارهای عمرانی ، فضای مجازی و خدمات دهی به شهروندان در شهرداری تعطیل شده است.

امیری با بیان اینکه در طول مدت فعالیت شورای ششم به عنوان کمیسیون حقوقی با کارشکنی برخی ها هنوز نامه ارجاعی ارسال نشده در صورتی که بالغ بر ۷۰ درصد درخواست های شهروندان مربوط به این کمیسیون است گفت: باید بدنبال تحول باشیم و اعضای شورا برنامه های خود را ارجاع دهند .

او اذعان داشت : در کنار هیات رئیسه جدید هستیم و به مردم خدمت می کنیم .

عطا اله دانشی در این نشست با اشاره به اینکه دیدگاه ما تعاملی بوده و از قانون و توسعه شهری حمایت می کنیم،ابراز داشت : آنچه در شورای شهر در طول یکسال گذشته مشهود بود عدم رسیدن به جایگاه اصلی شورا و از ضعیف ترین شوراهای استان هستیم .

دانشی افزود: شهرداری و شورای شهر در ارائه خدمات مناسب و انجام طرح تفصیلی با مشکل روبرو بوده و نتوانستیم در حوزه فرهنگی عملکرد خوبی داشته باشیم .

عضو سابق کمیسیون فرهنگی شهرداری یاسوج با تاکید بر اینکه در توسعه شهری پایتخت طبیعت ایران مشکل دارد و در طول یک سال گذشته عملکرد خوبی دیده نشده و به دلیل پائین بودن درجه شهری تنها ۱۱۰  میلیارد تومان بودجه دریافت می کنیم .

دانشی با اظهار بر اینکه شهرداری در چمبره برخی از اعضا بوده و اجازه ندادند تا وضعیت بالا بردن درجه شهرداری برای دریافت اعتبارات بیشتر پیگیری شود گفت: ما سوگند یاد کرده ایم و باید به مردم خدمت کنیم .

این عضو شورای شهر یاسوج گفت: بخشی نگری جزئی از وظایف اعضای شورای شده و این خوب نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری یاسوج حتی برای ۲۴ ساعت این شهر برنامه ندارد در صورتی که آینده نگری باید جزئی از برنامه ها باشد ابراز داشت: عملکرد ما به سخره گرفتن مردم است و با تخلیه زباله جلوی تامین اجتماعی با آبروی شهر و شهروندان بازی کردیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه از کیوان آشنا  حمایت می کنم و انتظار دارم هیات رئیسه جدید با مسئولان برای چانه زنی توسعه شهر وارد شور شود گفت: در آینده برای تنویر افکار عمومی همه مشکلات و کارشکنی ها را بازگو می کنم.

احمدی کیش در این جلسه گفت ؛صدا بلند کردن راحت هست یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوال دوز به دیگران ، شما به کارنامه خودتان نگاه کنید چند جلسه حضور داشتید ما خیلی با عاطفه هستیم اقلیت و اکثریت نداشتیم .

احمدی کیش افزود : مدیران شهرداری چه نسبتی با اعضا دارند شما فقط شهردار را می بینید نمی گویند مدیران حوزه های مختلف وابسته به کدام عضو شورا هستند .

وی با بیان اینکه چرا به قراردادهای گذشته ورود نکردید نگفتید چرا فلان خیابان کاهش پیدا کرده است اظهار داشت ؛ اولین جلسه شورا سه بار غیبت کردید باز ما چیزی نگفتیم، کار شورا همین است برنامه های خودتان چه بوده است ،متاسفم که از کمیسیون نامگذاری اطلاع ندارید اکثر قریب به اتفاق شهدا نامگذاری شده‌اند تعدادی به دلیل نبود اعتبار نامگداری نشده است .

دبیر شورای شهر یاسوج بیان کرد ؛من بواسطه اینکه برخی سیاسیون در بیرون دخالت می کنند حرفه‌ای زیادی دارم ولی فعلا سعی می کنم سکوت کنم از درون و بیرون اعضا هم آگاه هستیم سعی کنید شورا را وارد بحث سیاسی سیاسیون نکنید .

عباس نژاد گفت؛ تبریک می گویم به آشنا رئیس جدید، اول جلسه دوستان گفتند بدون حاشیه صحبت می کنیم خوشحال شدیم اما ماحصل گفت و گو را دیدیم .

بهنام عباس نژاد خاطرنشان کرد: ولی اقلیت و اکثریت نبوده است تا الان نگاه این شکلی نبوده است اگر مصوبات موثری ثبت شده با پای همه نوشته شده است اینکه می گویید شورا تاکنون کاری نکرده است وظیفه شورا مصوبه هست بقیه کارها شورا فقط ناظر است روحیه شورای را از دست ندهیم رسالت شورا همین است تجمیع رای موافق و مخالف مصوبه را رو یا تایید می کند نباید این ها به پای اختلاف نوشته شود .

عباس نژاد بیان کرد: آقای دانشی شما هم انتقاد و پیشنهاد داشته باشید اولین گام رعایت وقت است ما حرف از قانون می زنیم وقتی این شکلی است خودش بی قانونی است پیشنهاد دارم که از روز اول با این رفتار ها ذهنیت ایجاد نکنیم هر کسی به تخصص خود در مصوبات تاثیر گذاشته است بدور از حاشیه کار را به جلو ببریم از پیشنهاد ها استقبال می کنیم آرزوی شورایی بهتر از همیشه در مسیر با همه تفکرات داشته باشیم.

هدایت امیری گفت : در بحث وقت از ابتدای شروع جلسه مشخص نکردند هر عضوی چند دقیقه وقت دارد اگر اعلام می شد وقت تنظیم می شد و ما عدول نمی کردیم اما اینکه در حین صحبت کردن صحبت ها را قع کنند درست نیست .

امیری خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی ما که می گویید نظارت هست درست ، اما الان شهر رها شده است الحاقی که قرار هست صورت گیرد پی گیری شود وظیفه ما فراتر از این است وظیفه ما پیگیری است ما نباید بی خیال باشیم سروک سراب تاوه نجف آباد همه دارد ساخته می شود زمینی وجود ندارد.

آشنا گفت: مهندس اکبری سعه صدر بیشتری داشتند و لطف داشتند بخش اعظمی از مشکلات به حضور و عدم حضور اعضا است .

رئیس شورای شهر گفت: مهم ترین رکن حضور سر وقت همکاران است بیش از ربع ساعت غیبت لحاظ شود

حضور و غیاب صورت می گیرد هر ماه یک بار در صحن شورا ابلاغ می شود .

آشنا ادامه داد : نرخ تاکسی ها بروز شد کمیته تطبیق که وظیفه دارد که مصوبات را با قانون مطابقت کند .فصلی نو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349714
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ضعیف ترین شورا در کشور از اول انقلاب تاکنون شورای شهر فعلی یاسوج بوده شهر رها شده و یاسوج تبدیل به بک مخروبه شده نه خیابان بدون چاله چوله نه فضای سبزی نه مبلمان شهری و در یک کلام برای شادی روح این شهر بی در و پیکر فاتحه صلوات

دیدگاه شما