یکشنبه 30 مرداد 1401 - 12:19

آب شرب سد تنگ سرخ بشار یاسوج/سهم شرب شیراز ۵۶ میلیون متر مکعب | سهم شرب یاسوج ۲۰ میلیون متر مکعب!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

سد تنگ سرخ یاسوج همچنان برمدار حاشیه است.

اگرچه در کلیپی مقطوع شده سهم فارس از کهگیلویه و بویراحمد بیشتر نشان داده شده ، آنطور که مسئولان گفته اند :

در سد تنگ سرخ ۵۶ میلیون مترمکعب سهم استان فارس و ۱۲۴ میلیون مترمکعب سهم بخش شرب، کشاورزی و صنعت و باغداری کهگیلویه و بویراحمد است.

البته این پایان حواشی این سد نیست.

این سد با بودجه و سهم کهگیلویه و بویراحمد ساخته میشود اما بخش زیادی از آن سهم فارس است در حالیکه وجود سد مارون که همه ای آن از استان کهگیلویه و بویراحمد است و قطره ای از آن نصیب مردم نمیشود این ذهنیت را برای مردم ایجاد کرده که حالا که بخشی از منبع آب گیری این سد از فارس است شاید چیزی از آن نصیب استان نشود.

از طرفی حیات بشار یاسوج و بخش زیادی از زیست بوم منطقه و البته اقتصاد مردم گره خورده با این رودخانه است، آیا تضمینی برای ادامه روند استفاده محیط زیست و مردم از این رودخانه دارید؟

بپذیریم که جنگ امروز بر سر آب است، همه استان های اطراف ما حق استفاده از آب را دارند اما چه توجیهی هست که سدی در استان ما باشد و حتی ذره ای از آب آن با عنوان اینکه انتقال آب به بالا دست ممنوع است، داده نشود؟

چرا مردم کهگیلویه و بویراحمد بی اعتماد به سد تنگ سرخند؟!

در آنطرف تر سدی باز هم این استان است و میلیون ها متر مکعب آب به جنوب کشور می‌دهد اما مدیران و مدیریت آن را به کهگیلویه و بویراحمد نداده اند و به استفاده از کارگرها از فرزندان این استان اکتفا شده است.

احمد زاده ؛ استاندار بارها از اجحاف به استان در این زمینه سخن گفته و به صراحت گفت که اگر حق استان در آب و سایر موارد داده شود اینجا ثروتمند است و نیازی به صدقه ندارد.

مردم همچنان هم بی اعتماد به این سد هستند و دلیل این موضوع را باید در ظلم به مردم استان در پروژه های مشابه جست‌و‌جو کرد، باید ابهامات مردم به خوبی و شفاف با ارائه مستندات به جامعه عرضه شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349711
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یزدگرد گفت:

    درود
    منبعد بنویسم سدتنگ سرخ یاسوج بخوانیم سد تنگ سرخ شیراز
    از ماست که برماست، آیندگان ما را قضاوت خواهند نمود …

دیدگاه شما