چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 7:30

چرا آمیر احمد تقوی شد آمیر احمد مردم؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

مرحوم آ میراحمد تقوی با موقعیت و نفوذ اجتماعی که در منطقه کهگیلویه داشت زمینه حضور گسترده مردم در فعالیت‌های انقلابی را فراهم کرد. پدر او مرحوم آقا میر علی صفدر تقوی عالم شاخص و مشهور به علم و تقوا در منطقه کهگیلویه بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین تقوی تحصیلات و مقدمات عربی و قرآن را نزد پدر آموخت، مقدمات سطح را در بهبهان نزد مرحوم آقا شیخ عبدالهادی مجتهدی فرا گرفت و درسال ۱۳۲۸ عازم نجف اشرف شد.

ایشان در نجف اشرف از محضر اساتید و بزرگانی، چون آقا شیخ محمدعلی، آقا شیخ علی رشتی، آقا میرزا کاظم تبریزی، آقاسید جلیل یزدی، آقاسید عباس مهری، آیت‌اله حاج سید اسداله مدنی، آیت‌اله شیخ علی اصغر اراکی، آیت‌اله سید علی سیستانی استفاده کردند.
در سال ۱۳۳۸ به ایران بازگشت و در موطن خود کهگیلویه که از محروم‌ترین نقاط کشور بود سکونت گزید و همه وجود خود را وقف ترویج دین و ارشاد مردم کرد.

سرانجام این عالم ربانی روز ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸ در سن ۹۶ سالگی به علت کهولت سن در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت دار فانی را وداع و به ملکوت اعلی پیوست.

این معرفی مختصری از این روحانی و اما چرا آمیر احمد تقوی شد پدر معنوی یک منطقه و استان؟

این روحانی از جمله روحانیون با نفوذ بود که با مراجع تقلید بزرگ عصر چون آیت الله سیدروح الله خمینی ، سید ابوالقاسم خویی و سید محمود شاهرودی ارتباطات خوب و حتی اجازه های روایی مبسوطی داشت.

او ترجیح داد به جای سیاسی کاری و ورود به سیاست بیشتر به ایجاد مراکز آموزشی برای طلاب و باز کردن گره از مشکلات مردمی که به او مراجعه میکردند بپردازند.

با اینکه می توانست زندگی راحتی برای خود فراهم کند اما در خانه ای که شاید خیلی از ماها حاضر به سکونت در آن نباشیم و با امرار معاش از طریق کشاورزی حیات می گذراند.

آمیراحمد تقوی در قید و بند مناصب و القاب نبود، او ساده و صمیمی در کنار مردمش بود، حتی در گفتمان سعی میکرد مطابق با درک و سطح علم مردم به صورتی کاملاً خودمانی گفت و گو کند.

خود را عقل کل نمیدانست و در مواردی که مدیرات دستگاه ها به او رجوع داشتند استفاده از نظرات کارشاسان را راهگشا و پایانی بر اختلافات می دانست.

راز محبوبیت او را باید در همین چند موضوع دید، نگاهش به دین ابرازی برای رشد علمی و اخلاقی بود او از مراتب دینی خود برای استفاده دنیوی خرج نکرد و ترجیحش گذران زندگی با کشاورزی و عرق جبین بود، ساده بود  حتی در مکالمه با مردمش، ارتباطات خوب و نفوذش را برای توسعه در حدی که میتوانست برای منطقه اش هزینه کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349653
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Salam گفت:

    روحشون قرین رحمت حق تعالی انشاالله

  2. ناشناس گفت:

    نمیدانم تعصبرمنطقه ای داشت یانه اگر کسی انصافا بدون و حبرو بغض بگوید

  3. ناشناس گفت:

    خداوند با اولیای الهی محشورش بفرماید

دیدگاه شما