سه شنبه 25 مرداد 1401 - 13:27

همه مردم کهگیلویه و بویراحمد بیمه می شوند/+جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

دکتر کیان دهراب پور؛ مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در نشست با خبرنگاران از طرح های جدی این اداره کل برای بهبود وضعیت بیمه مردم استان گفت و اظهار داشت:

بیمه سلامت بعنوان بزرگترین مرکز بیمه گر استان که روزی با نام بیمه خدمات درمانی شناخته می شد، بیش از 70 درصد مردم استان را تحت پوشش خود دارد.

بیمه سلامت یک سازمان دولتی است و هیچ گونه سهام خصوصی در سازمانها ندارد و اگر بیمه سلامت نباشد مردم از لحاظ هزینه کرد هزینه های زیادی را برای درمان متحمل می شوند.

همه افراد تحت پوشش از ۹۰ درصد تخفیفات بیمه ای در بیمارستانها (مطابق تعرفه های دولتی) برخوردار می شوند.

اخیراً مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز دربشان به روی بیمه شده ها ما باز شده و افراد تحت پوشش بیمه سلامت می توانند از این مراکز نیز با هزینه های کم بهره ببردند.

بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه های مربوط به دارو ، پزشک ، رادیولوژی و سایر موارد را پرداخت می کند.

کیان دهراب پور ادامه داد:

در بحث دارو یاری باید عرض کنم،  با حذف ارز دارو ضرری متوجه مردم نخواهد شد و این مبلغ و هزینه اضافه به واسطه این تغییر به عهده مردم نیست چرا که بیمه سلامت این هزینه را پرداخت می کند.

ما هدفمان تحت پوشش گرفتن هر فردی است که از امکانات بیمه ای بی بهره است، افرادذ می توانند به 32 مرکز پیشخوان خدمات دولت مراجعه و از امکانات بیمه سلامت استفاده کنند.

امکانات بیمه سلامت برای همه است و حتی فردی که بیش از 18 سال سن دارد و از بیمه پدر جدا می شود هم امکان استفاده از بیمه سلامت را دارد.

پرداخت هزینه های درمان نازایی تا سقف 90 درصد

۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان بی بی حکیمه(س) بر عهده بیمه سلامت است و در صورت استفاده از مراکز درمانی خصوصی با ارائه هزینه کرد خود، معادل 90 درصد تعرفه اینعمل در مراکز دولتی به آنها پرداخت می‌شود.

مطالبات داروخانه‌های استان و بیمه روستایی تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

ماهانه ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان و در مجموع سالانه ۲۴۰ میلیارد تومان بابت هزینه بیمه به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پرداخت می‌کنیم.

دهراب پور؛ مدیرکل بیمه سلامت در پایان خاطر نشان کرد: برای حل مشکل مردم آمده ام، حضور مستمرم در رسانه ها نیز نه برای سیاسی کاری و یا حضور در انتخابات بلکه برای حل گرهی از مشکلات مردم است، اگر فریاد مستمر ما در رسانه ها مشکل یک خانواده را هم حل کند آن افتخار است برای ما.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349639
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما