یکشنبه 23 مرداد 1401 - 8:05

شهادت محیط بان کرمانشاهی و ترسی که وجود محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد را هم گرفته!

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

ظهر روز گذشته محیط‌بان «برومند نجفی» مقابل ساختمان دادگاه کرمانشاه با شلیک تیر به شهادت رسید.

محیط‌بان نجفی توسط پدر شکارچی متخلفی زخمی و کشته شد که دو سال پیش با تیر این محیط‌بان کشته شده بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه میگوید محیط بان نجفی را نباید به عنوان یک زندانی دید او تمام اصول و قوانین استفاده از سلاح را مراعات کرده بود در نهایت با توجه به تهدیدهای گذشته پدر مقتول (شکارچی متخلف) (در حالیکه بر روی نحوه امنیتش و اینکه اصولاً  اینکه حراست از جان او به چه کسی سپرده شده بود، سوال است؟!) در مسیر برگشت از دادگاه به زندان ترور شد و به شهادت رسید.

اما پیام این حادثه چیست:

تقریباً همیشه از این دست اتفاقات را شاهدیم، در کهگیلویه و بویراحمد هم نمونه ای از این اتفاق را داشتیم که در نهایت با وساطت بزرگان استان و بخشندگی خانواده مقتول شاهد آزادی محیط بان دربند بودیم.

کار سخت محیط بابان:

کار در محیط زیست سخت است و حضور شکارچیان غیر مجاز سختی آن را دو چندان میکند.

قطعاً باید امنیت خاطر بیشتری به محیط بانان داد تا در مواجهه با افرادی که بی محابا با اسلحه به جنگی می آیند و حتی از کشتن محیط بان برای رسیدن به هدف خود ابایی ندارند، بتوانند با قدرت عمل کنند.

افرادی که به دنبال آسیب به محیط زیست هستند و در این مسیر حتی پا گذاشتن بر جان محیط بان بیچاره را هم به جان میخرند قطعاً باید برخوردی جدی و سخت با آنها شود! نباید شکارچیان متخلف در سایه سخت گیری های قانون برای محیط بانان، بی باکانه و بدون ترس به دل طبیعت بزنند!

از سوی دیگر باید با افزایش تعداد محیط بابان و تهیه وسایل دفاعی مناسب و تجهیز لباس های محیط بابان به دوربین های نظارتی تا سرحد امکان احتمال درگیری ها را کم و در وهله بعد نیاز به استفاده از تفنگ را به جز درگیری و موارد حاد کاهش و از سویی با نصب دوربین بر روی لباس محیط بابان عملکرد آنها را هم مورد رصد قرار داد.

این رخداد زنگ خطری برای همه محیط بابان و به ویژه با توجه به بافت حیوانی کهگیلویه و بویراحمد، برای محیط بانان استان نیز هست، اگر دفاع درست و مناسب بر طبق قانون از محیط بان نشود قطعاً آن محیط بان هم سینه در حراست از داشته های ارزشمند جانوری این دیار نخواهد کرد ، امری که نتیجه اش قطعاً مخاطره جدی برای طبیعت است پس باید کاری کرد تا دیر نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با این وضع کسی حاضر به پذیرش محیط بانی نمی شود.طبیعت می ماند و مقامات و شکارچی های عزیزشان

  2. ناشناس گفت:

    امنیت و سلامت بهداشت و ایمنی در جامعه کاهش چشمگر دارد.متاسفانه بعد از فقر و گرانی و آسیب های اجتماعی ایمنی و امنیت و سلامت و بهداشت هم به طرز عجیبی تنزل یافته هست.

دیدگاه شما