شنبه 15 مرداد 1401 - 19:47

علائم کرونا در پیک جدید را بشناسید/اگر مشکل ریه دارید بخوانید/دکتر جاودان سیرت پاسخ می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

همچنان هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات به ویژه در فضای بسته، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون بهترین راهکار مقابله با کرونا است.

به واسطه درخواست تعداد زیادی از مخاطبان برای آگاهی از جزئیات شرایط کرونایی کهگیلویه و بویراحمد، علائم کرونایی در پیک جدید و البته روش های پیشگیری و مقابله با این ویروس به سراغ دکتر سعید جاودان سیرت رفتیم و پاسخ پرسش های شما را از او جویا شدیم.

در ادامه گفت و گوی بویرنیوز با دکتر جاودان سیرت از پزشکانی که در دوره کرونا خوش درخشید و مورد وثوق مردم هم بود را میخوانید:

* در پیک جدید کرونا عمدتاً چه سنینی مراجعه بیشتری دارند ؟

مراجعات به کلینیکها شامل همه سنین بویژه اطفال ، بزرگسالان و افرادی که بیماریهای زمینه ای دارند ، میشود .

* عمده ترین علائم در پیک جدید در کودکان و بزرگسالان چیست ؟

عمده ترین علایم کلینیکی در افراد مبتلا ، بیشتر علائم سرماخوردگی شامل ، سردرد ، بدن درد ، تب ، لرز ، سرفه ،تنگی نفس ، گلودرد ، آب ریزش بینی ، ضعف ، بیحالی و علایم گوارشی شامل اسهال و استفراغ می‌باشد ، که بسته به شرایط بیمار متفاوت هست .

سرما خوردگی را باید به پای کرونا گذاشت و حتماً ضمن مراقبت های لازم، برای درمان با پزشک مشورت کرد.

* واکسن مؤثر در عدم ابتلا بوده و یا اینکه بیماری را خفیف کرده ؟ دوز یادآور مؤثر است ؟

تزریق واکسیناسیون برای جلوگیری از ابتلا ، کاهش علایم ، کاهش زمان بستری و همچنین کاهش مرگ و میر کاملا موثر بوده است.

انتظار میرود مردم نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام نمایند ، چرا که یکی از مهمترین راه‌های کنترل این بیماری علاوه بر رعایت پروتکلهای بهداشتی ، استفاده از ماسک ، عدم حضور در تجمعات و رعایت فاصله فیزیکی ، تزریق دوز یادآور و تکمیل واکسیناسیون است.

* برای بهبود درگیری ریه توصیه شما چیست ؟

در صورتیکه بیماران از سرفه های شدید و خلط دار همراه با درد سینه معذب هستند حتما باید به پزشک متخصص برای ارزیابی بهتر مراجعه و دستورات دارویی پزشک را اجرا نمایند .

* توصیه شما به مردم استان بعنوان یک پزشک مورد وثوق به ویژه در بحث کرونا؟ 

همان گونه که مطلعید روزانه به تعداد بیماران سرپایی و بستری‌های ما افزوده میشود و عدم توجه به رعایت پروتکل‌ها خسارات جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد.

توصیه ما به مردم عزیز این است که با توجه به سرعت بالای انتقال و انتشار این بیماری، حتماً رعایت موازین بهداشتی و عدم مواجهه با بیماران مبتلا را داشته باشند بعلاوه اگر علامت‌های آنان به گونه ای بود که دچار تب ، لرز ، سرفه شدید ، گلو درد ، تعریق و علایم گوارشی شدند بلافاصله به مراکز درمانی شهری و روستایی و یا پزشکان متخصص مراجعه نمایند.

آنچه که باعث تکثیر و انتشار بیماری در سطح کشور میشود ، سهل انگاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی بویژه عدم استفاده از ماسک ، ساده انگاری بیماری و عدم توجه به انتشار و انتقال سریع بیماری ، خود درمانی در منازل ، عدم تجویز واکسن و عدم مراجعه به موقع به پزشک میباشد.

انتظار ما از مردم عزیز این است که برای سلامتی خود ، خانواده ، وابستگان و عموم مردم جامعه همانند گذشته با تشریک مساعی و در کنار هم بودن با رعایت موازین بهداشتی ، ضمن کنترل بیماری از مرگ و میرهای احتمالی جلوگیری کنیم.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349403
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    شست و شو دست و تمیزی بهداشت و رعایت حداکثر بهداشت محیط بهداشت فردی بهداشت عمومی بهداشت روان بهداشت کار مهم و ضروری هست

  2. رزمنده گفت:

    درود خدا برشما دکتر جاودان سیرت عزیز مرد عمل مردی که در شرایط سخت کرونا بی پای کار بودند

  3. ناشناس گفت:

    سلام ممنون از لطف شما خوبان دکتر عزیز ان شاالله که سایتون مستدام باشد وهمیشه سالم وتندرست باشی

دیدگاه شما