سه شنبه 28 تیر 1401 - 11:00

بازتاب قتل تصادفی عروس نگون بخت فیروزآبادی در نیویورک پست آمریکا/هشدار تکان دهنده برای مردم کهگیلویه و بویراحمد

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

🔺بازتاب خبر قتل تصادفی عروس فیروزآبادی در نیویورک پست

🔹نیویورک‌پست آمریکا در خبری با اشاره به قتل تصادفی «مهوش لقایی» عروس ۲۴ ساله در فیروزآباد استان فارس، نوشته است:

🔹تیراندازی هوایی در عروسی‌ها، رسمی غلط و غیرقانونی در برخی مناطق ایران است که هرساله موجب کشته شدن ده‌ها شهروند ایرانی می‌شود.

البته رسم غلط تیراندازی ها محدود به این منطقه از فارس نیست و در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان نیز همواره شاهد تیراندازی های گسترده در مراسمات هستیم، شلیک های بی امانی که کم هم جان بی گناه نستانده اند!

در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه شرایط قومی و طایفه ای به کرات در مراسمات شاهد تیراندازی هوایی به نشانه احترام و چشم و هم چشمی هستیم.

اگرچه دستگاه قضا تلاش های زیادی برای کمرنگ کردن این اتفاقات کرده اما واقعیت اینست تا مردم نخواهند تغییر ملموس را شاهد نخواهیم بود.

بارها به واسطه همین تیراندازی ها افراد بی‌گناهی در استان به کام مرگ فرستاده شدند از کودک خردسال گرفته تا افراد بزرگسال! اما گویا قرار نیست این خون های بی‌گناه پایانی باشد بر آتش برخی کج‌فهمی ها!

این اتفاق دردناک و قربانی شدن عروسی بیگناه در بهترین شب زندگی اش یادآور این هشدار جدی برای همه ما است که حادثه هیچگاه منتظر آمادگی ما نمی ماند و هر لحظه ممکن است یا یک ندانم کاری فاجعه ای رخ دهد.

به گزارش بویرنیوز ، نه تیراندازی در مراسم نشانه بزرگی و اصالت است و نه احترام به قانون و پرهیز از استفاده از اسلحه نشانه ضعف و کم توانی، آنچه در این میان اصل است و اصالت و ارزش یک خانواده را هویدا می‌کند قطعاً تمسک به عقل و مراعات راحتی و جان ارزشمند دیگران است.

////////

نویسنده:بویرنیوز- سجاد میرالی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=349034
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کاش این فرهنگ غلط تفنگ به دست جمع بشه برود

  2. از سیسخت گفت:

    سلام
    حالا که مردم رعایت نمیکنند قانون که میتواند جلوی آن را بگیرد
    همین امروز جلسه ای بگیرند و قانونی برای حداقل استان خودمان وضع کنند که بر طبق آن همراه داشتن هرنوع اسلحه در مراسم عزا و شادی جریمه برای صاحب اسلحه دارد و این را صد در صد اجرا کنندتا ببینیم کی راضی نیست

  3. عبدالعلی خ گفت:

    باید قانونی درست شود که اسلحه فقط مخصوص نیروی انتظامی باشد راه حل اساسی همین است

دیدگاه شما