پنجشنبه 16 تیر 1401 - 21:26

گردهمایی دوست داران طبیعت کهگیلویه و بویراحمد/برای نجات بلوط ها آمدند(+تصاویر)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمدی امروز (پنجشنبه) برای حمایت از بلوط های زاگرس گردهم آمدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی مزین به شعارهای دفاع از این منابع خدادادی ،عموم مردم را به صیانت از جنگل های بلوط در معرض تهدید و نابودی ، فراخواندند.

این آیین که در جاده یاسوج به شیراز پس از پلیس راه در جنگل های بلوط شهرستان بویراحمد انجام شد،طبیعت دوستان با خوانش اشعار غمناک در سوگ بلوط های درگیر آفت های برگخوار و جوانه خوار بلوط،آتش سوزی ها،قاچاق چوب و خشکسالی با طبیعت همنوایی کردند.

این شهروندان طبیعت دوست که پلاکاردهایی با شعارهایی بی تفاوتی و بی تدبیری نسبت به جنگل های بلوط پایان یابد،مرگ بلوط مرگ ایران است،عروس زاگرس بی زلف بلوط می میرد،ورود دام را ممنوع کنید، قاچاق هیزم و چوب متوقف شود را در دست داشتند خواستار مشارکت مسوولان و شهروندان در زمینه صیانت از جنگل های بلوط شدند.

حضور تعداد پرشماری از ریش سفیدان بویراحمدی در این گردهمایی از نکات جالب این اجتماع بود.

همچنین اجرای یار یار بویراحمدی به لهجه لری که از سوی ایرج موسوی خواننده مشهور این شهرستان اجرا شد فضای غمباری به گردهمایی امروز داد.

تشکیل زنجیره انسانی برای حمایت از بلوط های زاگرس از دیگر برنامه های این آیین بود.

احیای جنگل های بلوط نیازمند مشارکت مردم و مسئولان

حسن حسینی یکی از حاضران در این آیین با اشاره به اینکه امروزه عوامل مختلف انسانی و طبیعی بلای جان جنگل های بلوط کهگیلویه و بویراحمد شده است تاکید کرد: احیای جنگل های این استان نیازمند مشارکت مردم و مسوولان است.

وی با یادآوری این نکته که دفن زباله های یاسوج در جنگل ها،بریدن سر درختان و ایجاد ساختمان تاکید کرد: نسل های آینده مردم عصر حاضر را به دلیل نامهربانی با میراث گرانبهای زاگرس مزمت خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348719
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    مسئولین دغدغه اب استان دارند چکارشان به بلوطکه میراث ماهست آنها خود به خوبی میدانند این مافیای بلوط وقاچاق چوپ و……پشت این جریانند اما سکوت کرده اند

  2. خادم گفت:

    ایسو که رفته بودید یه چهارتا فحشی و آمریکا هم میدادید برا 22بهمن

  3. میرفندرسکی گفت:

    سلام
    مزمت را اصلاح کنید:
    مذمت

دیدگاه شما