چهارشنبه 8 تیر 1401 - 7:54

افزایش طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/ چرا همواره شاهد افزایش آسیب های اجتماعی در استان هستیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

افزایش ۱۹ درصدی طلاق در استان طی سال ۱۴۰۰ را در کهگیلویه و بویراحمد شاهد بودیم.

البته تنها این آمار نگران کننده را در استان نداریم، در سالهای اخیر افزایش آسیب های اجتماعی در حوزه اقتصادی(فقر و فلاکت و تورم) در حوزه های اجتماعی و فرهنگی(خودکشی، درگیری و طلاق) نگرانی های زیادی در استان را سبب شده است.

اما دلیلی چیست؟

برخی ها مشکلات اقتصادی را دلیل این آمار بد می دانند، به عقیده آنها فقر و حاشیه نشینی دخالت مستقیم در بروز ناهنجاری های اجتماعی دارد و برخی آسیب ها مستقیماً از این ناحیه ناشی می شود.

به عقیده این گروه افزایش بیکاری و مشکلات اقتصادی باتوجه به فقر و فلاکتی که در استان حاکم شده است، باعث بروز اتفاقات ناگوار متعدد شده و می شود.

برخی ها اما عقیده متفاوتی دارند، آنها میگویند در کنار تاثیر مسئل اقتصادی اما نباید از دور شدن از فضای اعتقادات و دین هم غافل بود.

به عقیده این گروه فراموش و یا بهتر است بگوییم کمرنگ شدن آداب دینی در خانواده ها موجب بروز برخی لاقیدی و بی بند و باری ها شده و همین هم برخی افراد را به سمت و سوی ناملایمات اجتماعی و فرهنگی کشانده است.

گروهی نیز نبودن فضاهای مناسب برای تخلیه هیجانات مردم، نبود امکانات فرهنگی و تفریحی مناسب، عدم تدوین برنامه های موثر اجتماعی  را دلیلی بر افزایش آمارهای بد در استان می دانند.

به گزارش بویرنیوز، یکی از خواسته ها از مسئولان سوق دادن بودجه های فرهنگی به یک تحقیق و پژوهش علمی و کاربردی در مورد آسیب های استان است، گام اول درمان به شناسایی درست برمی گردد قطعاً اگر این بخش حل شود در ادامه می توان با هدفگذاری درست تا حدودی شرایط فرهنگی و اجتماعی استان را بهبود داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348571
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ما که می گیم کشورهای دیگه اعتقادات دینی ندارند . پس چرا راحت زندگی می کنند و طلاقی ندارند ؟؟؟؟؟

  2. ناشناس گفت:

    باسلام علتش تو استان محروم کهگیلویه و بویراحمد 1. فقر بیکاری وگرانی و تورم اقتصادی و معیشت مردم و مسکن اجازه بها 2. وقتی مرد بیکار است زن طلاق می گیرد با مهریه و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی از مزایای فوق‌العاده بر خوردار می شود زنان بیوه و سرپرست خانوار و وجود خیریه زن مجبور نیست با مرد فقیر و بیکاری زندگی کند

دیدگاه شما