سه شنبه 10 خرداد 1401 - 20:18

روایت رئیس نظام مهندسی ساختمان به برخی فشارها برای مجوز اضافه بنا در کهگیلویه و بویراحمد/کلنگ جمعه بازار یاسوج را کلنگ نسل کشی می دانم/توصیه راستا به مهندسان ساختمان

نشست اعضای هیئت رئیسه سازماننظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این دیدار کامران جهانبازی با تبریک انتصاب راستا بعنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان را یکی از بازوان اصلی و مهم و جزئی جدا ناشدنی از راه و شهرسازی برای مدیریت مهندسی و ساخت و سازهای شهری می دانیم و آماده همکاری تمام و کمال با این سازمان هستیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به حادثه متروپل آبادان اشاره و ضمن تسلیت این رخداد غم انگیز به مردم ایران ، گفت: حادثه متروپل اتفاقی است که در هر جایی ممکن است رخ دهد. از روزی آمدم چند ساختمان به من مراجعه کردند که ساختمانی که برای 3 تا 4 طبقه پیش بینی و اجرا شده را مجوزی برای افزایش طبقات بدهیم، مقاومت کردیم و اجازه کار را ندادم و با وجود برخی فشارها اما با قدرت مخالفت کردم.

جهانبازی گفت: این مراجعه به ما قطعاً ناشی از برخی چراغ سبزها در گذشته است اما ما برای اصلاح روند آمدیم، با تمام توان می ایستیم و به همین دلیل شاهد برخی هجمه ها هستیم که البته برایمان مهم نیست و مهمترین موضوع از نگاه ما جایگاه مهندس و مهندسی و توجه به این حرفه در بهبود و توسعه شهرهای زیبا و مقاوم است.

او به انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی پرداخت و افزود: تنها دوره ای است یک نماینده از استان در شورای مرکزی ورود کرده که جزو 5 نفر اول در این انتخابات شده است، باید از او حمایت کرد تا یکی از خروجی ها و انتخاب وزارت راه ، مهندسی از استان ما باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ضمن مطالبه برگزاری مستمر کمیته ۴ نفره برای تسریع در تصمیمات مهم مهندسی برای استان، بیان داشت: تعیین تکلیف قطعی زمین سازمان نظام مهندسی یکی از مطالبه های مهم ما است تا به سرعت روند ساخت ساختمانی شایسته نظام مهندسی در مرکز استان احداث شود.

جهانگیر احسانی؛ خزانه دار سازمان نیز در این نیست بیان کرد: حضور مهندس راستا انتظارات ما از همکاری ویژه تر راه و شهرسازی با سازمان را بالا برده است و این قطعاً ماحصل اقدامات مهم و موثر ایشان در گذشته است.

وی گفت: 3 دوره است نماینده ای در سازمان مرکزی نداریم، این اتفاق اکنون افتاده و نماینده استان با رای قاطع بین منتخبین اولیه است و برای انتخاب نهایی که در وزارت راه صورت میگیرد انتظار همکاری داریم.

در ادامه عمران کهزادی با تسلیت حادثه متروپل آبادان به مردم فهیم ایران و جامعه مردمی اهواز و آبادان، گفت: یکی از خواسته ما استمرار و تنوع جلسات راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختامان در راستای رفع موانع و کمک به تسریع خدمات دهی در جامعه است.

دبیر سازمان نظام مهندسی استان گفت: با منع تزریق بودجه دولتی به شهرداری ها شاهد ایجاد و قوت گرفتن کمیسیون ماده 100 برای جبران برخی هزینه های جاری و عمرانی شهرداری ها هستیم،.

کهزادی افزود: ما اما تراکم فروشی را تعرض به حق شهروندی سایرین می دانیم، در جمعه بازار فعلی چند هزار مترمربع آموزشی را به تجاری تغییر وضعیت دادیم بدون اینکه پیش بینی فضای جایگزین داشته باشیم، در گذشته هم گفته ام و اکنون نیز اصرار بر این دارم که کلنگ این مکان کلنگ نسل کشی در یاسوج است، این اقدام تعرض آسان و راحت به حقوق شهروندان است.

مهرداد موحد پور؛نائب رئیس اول سازمان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم انتصاب شما زمینه خیر برای شهر و شهروندان باشد ما حمایت راه و شهرسازی را برای خدمات بهتر و ارزنده تر به جامعه میخواهیم و مطمعنیم شما نیز این مهم را از ما دریغ نخواهید کرد. در خدمت شهروندان و اداره کل راه و شهرسازی هستیم.

حمید اسکندری؛ نایب رئیس دوم سازمان نیز در این جلسه با تبریک انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: مسائل و مطالبات ما زیاد است و امیدواریم همکاری صمیمانه شما برای رفع آنها را داشته باشیم. در شرایط فعلی پیگیری انتخابات شورای مرکزی و وضعیت نهایی منتخب کهگیلویه و بویرحمد و همچنین تعیین تکلیف زمین سازمان از مهمترین مطالبات ماست.

او گفت: ما خواهان افزایش ارتباطات با همه دستگاه های استان برای بهبود جایگاه مهندس و مهندسی در استان هستیم و برای این مسأله دستمان برای همکاری های گسترده تر با همه نهادها دراز است.

در ادامه محمد راستا تصریح کرد: راه و شهرسازی را متعلق به همه بخش های مهندسی و تخصصی و البته مردم میدانیم، ما آخرین نفر هستیم اینجا به همه تعلق دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: با روند بدی روبرو هستیم، کار مهندسی کم اهمیت شمرده می شود در حالیکه خیلی از شاهرگ های حیاتی ما متکی به اصول و اقدامات مهندسان است.

وی گفت: انتظار ما از مهندسان و سازمان نظام مهندسی «کیفیت کار» است، حتی حقوقتان نادیده گرفته شود دست از اعتقاد و التزام به اصول تخصصی، مهندسی و کیفیت برندارید.

راستا با اشاره به حادثه متروپل آبادان که این روزها همه ذهن را به سمت و سوی خود برده است و با توصیه به نظام مهندسی ساختمان، بیان داشت: معتقدیم اگر حتی یک نفر در ساختمانی به واسطه ساخت و سازی بی کیفیت دچار آسیب شود قابل بخشش نیست. فشارها را نپذیرید، نباید به هیچ نحوه تطمیع به انجام کاری ورای تعهد، تخصص و کیفیت شوید.

او افزود: تکیه بر جرائم ماده 100 یکی از پاشنه های آشیل حوزه ساخت و ساز در استان است.

محمد راستا تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم برای ما نهضت ملی مسکن است انتظار داریم حداکثر همکاری در زمینه نقشه و نظارت و کنترل ها صورت بگیرد ، این حرکت عظیم ملی در نهایت رافع نیاز مردم در حوزه مهم و حیاتی مسکن است و قطعاً مؤثر در روند قیمت های خرید و فروش و اجاره خواهد بود که سودش برای مردم است، از این رو این مساله را وظیفه همه می دانیم که برای بهبود و تسریع کار کمک کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=348221
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    پهچهکنیم چی شد

دیدگاه شما