چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 9:23

بازدید از موزه های کهگیلویه و بویراحمد برای 2 روز رایگان شد/پرده برداری از زمین خواری در حوزه گردشگری

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

سعید طالب‌پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه ها به مناسبت هفته میراث فرهنگی، گفت:

ما در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی طرح‌های 30 درصد به بالا را در قالب پرداخت تسهیلات تکمیلی، به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ایم؛ این سیاست دولت است که این پروژه‌ها تکمیل شوند. سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه فعلاً 75 میلیارد تومان است.

در موضوع صنایع دستی نیز 120 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده شده است.

پارک آبی یا موج‌های خروشان که توسط بخش خصوصی انجام شده است، یکی از کارهای شاخص در جنوب کشور است و از محل تبصره 18 حدود 13 میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است.انشاالله به بهره‌برداری برسد می‌تواند یکی از طرح‌های بنیادی در استان باشد.

بعضی‌ها تحت عنوان ساخت اردوگاه‌های گردشگری نسبت به تملک اراضی ملی اقدام می‌کردند که لیست این موارد در اختیار امور اراضی استان قرار گرفت.

موزه جدید یاسوج به بهره برداری رسیده و تا سه ماه آینده فاز تکمیل آن به بهره برداری می‌رسد.

جشنواره ملی کوچ عشایر را از 30 خرداد تا 3 تیر در شهر یاسوج خواهیم داشت.

سعید طالب‌پور در پاسخ به سوالات بویرنیوز در خصوص تخفیفات ویژه بازدید از موزه ها و نظر دولت در خصوص پیش نویس مجلس برای فروش آثار باستانی گفت:

در خصوص موزه ها، ما به مدت 2 روز بازدید از موزه های استان را برای عموم رایگان کردیم.

همانطور که وزیر محترم هم گفته اند، مردم حقشان است و ضرورت هم دارد آثار باستانی را ببینند و با فرهنگ و تاریخچه این مرز و بوم آشن شوند.

او در خصوص پیش نویس یک طرح پر حاشیه در خصوص خرید و فروش اشیاء باستانی هم گفت، این موضوع در وزارتخانه بررسی شد، رایزنی های زیادی با نمایندگان شد و ایرادات مرتبط با این طرح شفاف بیان شد، خوشبختانه اکثر نمایندگانی که نامشان در حمایت از این طرح بود، انصراف دادند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347998
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما