پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 9:36

سخنان نسنجیده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با رسانه ها در خصوص طرح جدید اقتصادی دولت

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

جریان سازی از خارج در رابطه با این طرح شروع شده و ذهن مردم را تشویش می‌کنند و بسیاری اقدامات تخریبی بر علیه این طرح از خارج خط می‌گیرند.جریانات تخریب طرح یارانه‌ها و دولت برای اجرای این طرح جریان سیاسی مخالف دولت نیستند بلکه جریان خارجی و وابسته به خارج است.

طرح تحول اقتصادی دولت موجب مهار تورم می‌شود.

بخشی از مخالفان نگاه خود را به برجام و خارج گره زده اند اما اما رئیس جمهور نپذیرفت و اعلام کرد خودمان باید از داخل کشور اقتصاد را اصلاح کنیم.

اما چند نکته قابل توجه:

اولاً بخش زیادی از انتقادات از طرح جدید دولت را متاثر از خط گرفتن از خارج دانستن و اتهام زنی به ارتباط با بیگانه به بخشی از جامعه خود درست نیست، خیلی از رسانه ها و افراد دلسوز اکنون درصف مخالفان هستند.

دلیل آن هم روشن است ، بر خلاف ادعای شما اقتصاد امری دستوری نیست که با دستور رئیس جمهور و یا استانداران قیمت سایر اجناس ثابت باشد و تازه به قول شما تورم هم کمتر شود!

با این سخنان تنها فضای نقادی کارشناسان دلسوز بسته می‌شود، اجازه دهید مخالفت ها و ایرادات گفته شود تا بلکه اصلاحی بهتر در این طرح بزرگ اقتصادی به نفع مردم رخ دهد.

تنها قیمت یک کالا روغن ۴ و نیم کیلویی اکنون از یارانه جدید یک ایرانی بیشتر است این را اگر در کنار مرغ کیلویی ۶۰ تومان و شیر و تخم مرغ گران شده بگذاریم به خوبی از شرایط سخت مردم مطلع می‌شویم.

از طرفی اقتصاد امری جامع و در هم تنیده است که حتی یک اتفاق ساده سیاسی بر روی آن مؤثر است چطور ادعا میکنید با این گرانی های اتفاق افتاده و یارانه ای که کفاف همه افزایش قیمت ها را ندارد حتی شاهد تورم کمتر خواهیم بود؟ این ناشی از عدم شناخت درست از اقتصاد است.

اصلاح اقتصاد و کنترل تورم در صورت افزایش تولید و صادرات و بهبود ارزش پول کشور ممکن است، اتفاقا بخشی از کار مرتبط با خارج است، باید با تعامل و ارتباط برد برد با دنیا زمینه صادرات و استفاده از تکنولوژی های روز فراهم شود در کنار آن باید بدانیم نمی‌شود و عقلانی هم نیست بخواهیم همه چیز را در کشور تولید کنیم این مسأله در اقتصاد امری مردود است. پس تقویت و نگاه به داخل با توانمندسازی بخش های خصوصی کشور در کنار ایجاد تعاملی پیش برنده با دنیا چاره کار است.

بله همه معتقد به اصلاح شیوه های اقتصادی دولت هستیم و البته ممنون دولت سیزدهم که سینه سپر کرده ایرادات اقتصادی موجود را رفع کند.

از طرفی هیچکس هم دلش نمی‌خواهد مریضی که شما از جراحی آن صحبت میکنید به کما برود از همین رو ابراز نگرانی و گاها نقادی می‌شود ، این نقدها از طرف داخلی ها را به پای نگرانی برای کشور و حکومتی که دوست دارند بگذارید نه ارتباطش دهید به ارتباط با بیگانه ها…

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347842
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما