شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 18:47

بدهی میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/نقادی درست کنید شکایت نمی‌کنم/تعدیل نیرو و ممانعت از بکارگیری غیرقانونی جدید در دانشگاه

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

نخستین نشست خبری رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت هفته سلامت برگزار شد.

در سخنان محمد غلام نژاد اما چند نکته قابل توجه بود، او گفت:

مدافع نقد سازنده و پیش برنده هستم اما نشر خبر بر اساس حُب و بغض های شخصی و منطقه ای را آفتی برای توسعه میدانم. هرکس درست و اصولی ما را نقد و به چالش بکشد نه تنها شکایت نمی‌کنیم که استقبال هم می‌شود.

درآمدهای ناچیز یا هزینه های بالا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: مراکز ما درآمد زایی خاصی ندارند در کنار آن هزینه های زیادی هم دارند، ما مرکزی داریم در بهترین حالت تنها ۶۰ میلیون تومان درآمد در یک پروسه زمانی خاص دارد اما در همین مدت هزینه اش تا ۷۰۰ میلیون هم می‌رسد، این گوشه ای از چالش ما است.

غلام نژاد از بدهی میلیاردی دانشگاه گفت و افزود: دانشگاه را با تراز منفی ۳۲۰ میلیارد تومان تحویل گرفتم، رقمی به جای مانده از دوره های مختلف که شاید در پایان مدیریت ما نیز بدهی هایی بماند. فرصت کرونا اما برای بهبود شرایط در این حوزه و تجهیز مراکز درمانی خوب بود.

غلام نژاد در خصوص وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد گفت:

اکنون ۳۵ بستری کرونایی در کل استان داریم، متوسط ۰ تا ۲ فوتی در هفته داریم.

او از واکسن و تاثیراتش گفت و ادامه داد: قبلاً اگر بیشتر درگیری، ابتلا و فوتی را مسن‌ترها شامل می‌شدند اما اکنون بیشتر ابتلا به سنین پایین کشیده شده است و این نشان از تاثیر واکسن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص ماجرای اخراج برخی نیروها گفت: ما در نیروی سربار جزو استان های نخست کشور هستیم و همین نیروی زیاد تحمیل شده باعث شد در ماه قبل با ۱۴ میلیارد تومان کسری برای پرداخت حقوق ها و در ادامه برخی اعتراضان همکاران مواجه شویم.

خب اگر همکاران ما نگران حقوق ها هستند باید بپذیرند استخدام های خارج از ضابطه که ظلم به بیت المال است ،از میان برود.‌ نیروهایی که مازاد هستند تمدید طرح نمیکنیم البته اگر جاهای دیگر نیاز و کمبودی باشد استفاده می‌کنیم.

محمد غلام نژاد در خصوص دخالت ها در عزل و نصب ها هم گفت:

نمایندگان خیلی به ما فشار نیاوردند، ما را مجبور به کاری نکردند، شاید مشورتی داده باشند اما روند انتصابات بر اساس تشخیص بنده بر اساس صلاح مردم و توجه به همراهی افراد با دولت بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347709
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما