شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 12:05

تیموری سایپا را متحول کرد/ از تحقق شعار رئیس جمهور تا گارانتی 3 سال محصول سایپا

بویرنیوز– دی ماه سال 1400 محمدعلی تیموری با تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به عنوان مدیرعامل این گروه صنعتی منصوب شد.

انتصاب تیموری در سایپا نگاه رسانه ها و افکار عمومی را به خود جلب کرد زیرا که فردی سکان مدیریتی این مجموعه صنعتی را بدست گرفت که از ابتدای شروع به کار خود در صنعت خودروسازی فعالیت داشت و طبق نظر کارشناسان به خوبی با نکات منفی و مثبت این صنعت آشنا می باشد.

وی که ۲۵ سال سابقه حضور در ایران‌خودرو و سایپا را دارد، در سال ۱۳۷۵ در گروه صنعتی ایران‌خودرو در بخش مدیریت نوین با اجرای استقرار سیستم‌های کیفیت با رویکرد کاهش قیمت، تحویل به موقع و بهره‌وری فعالیت خود را آغاز کرد. سپس عناوینی همچون معاونت کیفیت مگاموتور سایپا، مدیرعاملی/ هیئت مدیره در شرکت‌های گروه سایپا، موتورسازی، گیربکس‌سازی، اکسل‌سازی و قطعه‌سازی، خدمات پس از فروش را در کارنامه فعالیت صنعتی خود ثبت کرد. راه‌اندازی کارخانه‌های موتور و گیربکس و قطعات صادراتی با استانداردهای روز دنیا، از دیگر فعالیت‌های محمدعلی تیموری عنوان شده است.

تحقق شعار رئیس جمهور با حضور تیموری در سایپا

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور 8 دستور به خودروسازان ابلاغ کرد که صادرات خودرو و قطعه برخی از این دستورات می باشد. با مدیریت تیموری در سایپا گروه خودروسازي سايپا موفق شد با وجود سخت ترين تحريم ها و شرايط محدود كننده اي كه در زمينه صادرات كالاهاي ايراني وجود داشت، سال گذشته به ارزش حدود 14 ميليون دلار صادرات توسط سایپا انجام شود و شعار رئیس جمهور در زمینه صادرات را محقق کنند و زمینه ارزآوری در کشور را به وجود بیاورند.

کسب رتبه برتر صادرکننده نمونه در سطح استان تهران

تعداد خودروهای صادرشده توسط گروه سایپا در سال 1400 به نسبت سال 1399 بیش از 40 درصد افزایش داشته است سایپا توانست در سال 1400 حائز رتبه برتر صادر کننده نمونه در سطح استان تهران شود. این رتبه در صورتی است که بسیاری از شرکت های بزرگ صنعتی در شهر و استان تهران فعال هستند.

کاهش و تعیین تکلیف خودروهای كف پاركینگ با مدیریت تیموری

یکی از انتقاداتی که به شرکت های خودروساز وارد می شد بحث خودروهای کف پارکینگ بود که بنا بر دلایل مختلف تکمیل نشده بودند. یکی از برنامه های مهم تیموری تعین تکلیف چنین خودروهایی اعلام شد.
تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در اینباره گفت: زمانی كه وارد سايپا شدم ۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰ خودرو يورو۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی و بلاتكليف در كف پاركينگ داشت و با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال حاضر اين تعداد به ۲۹ هزار خودرو رسیده و تا پايان اردیبهشت ماه مجموع خودروهای كف پاركینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت. این اقدام در صورتی می باشد که صرفاً 5 ماه از مدیریت تیموری در سایپا می گذرد.

کار ما تولید است نه سهامداری

تیموری برنامه ای نیز برای سهامداری شرکت سایپا مد نظر دارد و طبق اطلاعات واصله در حال عملیاتی کردن آن می باشد.
وی در اینباره گفت: سایپا به دنبال فروش سهام درون گروهی خود است. اما تصمیم داریم سهام گروه خودروسازی سایپا را با هماهنگی و نظارت دقیق نهاد های نظارتی به اهل آن واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه کارما تولید است نه سهامداری افزود: در این خصوص از ابتدای سال با ۵۰۰ نفر از وکلای قوه قضائیه برای ارزیابی گروه سایپا قرار دادی منعقد شد که انتظار داریم نتیجه ارزیابی این تیم بزودی مشخص شود.

تاکید مدیر عامل سایپا بر استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان

به نظر می رسد نگاه تیموری به صنعت و دانش و دانشگاه رابطه مثبتی باشد به صورتی که در این چند ماه نشان داد که به دنبال استفاده از توان شرکت های دانش بنیان برای کیفیت و افزایش تولید خودرو می باشد. وی برای تحقیق چنین کاری در ابلاغیه‌ای خطاب به معاونان، مدیران و شرکت‌های زیرمجموعه نوشت: همه واحد‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه باید ضمن ارتباط موثر با دانشگاه‌ها، بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان داخلی را که توان طراحی و تولید قطعات با کیفیت دارند در اولویت کار خود قرار دهند.

گارانتی محصولات سایپا به 3 سال

در راستای ۸ فرمان ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور و تاکید بر افزایش مدت زمان گارانتی خودرو‌ها با هدف جلب رضایت مردم، گروه خودروسازی سایپا، گارانتی تمام محصولات خود را ارتقاء می‌دهد. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در گروه سایپا، در سال جاری گارانتی سایر محصولات از جمله تیبا، ساینا و کوییک به ۳ سال و یا ۶۰ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

این اقدامات صرفاً بخشی از برنامه های عملیاتی تیموری در شرکت سایپا بوده است و به نظر می رسد در همین چند ماه اقدامات قابل قبولی را انجام داده که توجه رسانه های صنعت را به سمت خود هدایت کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347703
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما