چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 8:12

نظر استاندار در خصوص جاده یاسوج به سی سخت/ خداحافظی با اتمام زودهنگام این جاده کوهستانی(+چند نکته)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

برای تکمیل محور یاسوج به سی سخت چاره‌ای دیگر اندیشیده شود و به مانند برخی نقاط کشور پلی احداث کرده و علاوه بر ساخت جاده در کنار آن طبیعت نیز حفظ شود.

این بخش هایی از سخنان سیدعلی احمدزاده  در نشست شورای برنامه ریزی با مسئولان مرتبط حوزه عمرانی بود.(فارس)

این سخنان اما چند نکته را در دل خود دارد:

این پیشنهاد استاندار یعنی اینکه در ابتدای شروع پروژه ها در کهگیلویه و بویراحمد عاقلانه و منطقی رفتار و پیش بینی نمی شود، صرفاً بر اساس مسائل سیاسی و قومیتی و دیگر مسائل پروژه ها کلید می خورد و بعد در میانه راه تازه مسئولان به فکر می افتند که راهی بهتر برای انجام کار در پیش بگیرند که هم پروژه انجام شود و هم به منابع ارزشمند استان دست درازی نشود!

مساله ای که بارها تکرار هم شده و هر بار موجب تضییع پول بیت المال شده است.

متهم ردیف اول این دست اتفاقات را هم باید حوزه معاونت عمرانی خود استانداری دانست، اگر این حوزه به درستی و با نگاه کارشناسی به پروژه ها نگاه کند، بررسی دلسوزانه داشته باشد و قاطعانه دستور بدهد و پیگیری کند شاهد اجرا و ادامه پروژه های اینچنینی نیستیم.

از طرفی اگر از این مسیر عبور کرده باشید به خوبی بر هزینه های گزاف ساخت پل در جایی که مد نظر استاندار است و ایمن سازی مسیر در نقاط پرتگاهی آنهم با این تورم توقف ناپذیر، واقف می شوید، هزینه هایی که شاید حالا حالاها تامین کامل نشود و تکمیل این مسیر هم بشود مانند سایر پروژه های تاریخی استان!

اگر از همان بدو شروع عملیات کارشناسانی زبده و جمعی متشکل از همه نهادها از جمله محیط زیست به درستی با بررسی نقطه به نقطه این محور تصمیمی عاقلانه می گرفتند امروز هم شاهد تکمیل اتمام تعریض و استاندار سازی این مسیر بودیم و هم نیاز به هزینه به مراتب کمتر از امروز بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347445
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما