سه شنبه 23 فروردین 1401 - 14:38

تکمیل واحدهای باقی مانده زلزله سی سخت در آینده کوتاه/خبر خوب برای متقاضیان نوسازی خانه

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

اسماعیل باقری، مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با رسانه ها با تبریک سالروز تأسیس حساب 100 اما گفت:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهادی بود که پس از انقلاب دستور تشکیل آن صادر شد. فلسه وجودی بنیاد به ساخت مسکن برای محرومان بر میگردد اما در ادامه وظایف متعدد تری برای این نهاد انقلابی در راستای خدمات بیشتر و بهتر به مردم به ویژه روستائیان پیش بینی شده است.

حساب 100 امام (ره) نیز در راستای کمک به محرومان تشکیل شده است.

فعالیت های مهم بنیاد در روستاها

عمده فعالیت های ما در حوزه خیابان سازی، زیرسازی، سنگ فرش، پل، ساماندهی فضا و تسهیلات ویژه برای ساخت و نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر است.

باقری گفت: تا پایان 1399 قریب به 5 میلیون متر مربع آسفالت شده که بیش از 3 میلیون آن بعد از 94 و با طرح توزیع قیر رایگان انجام شده است.

او ادامه داد: 84 هزار واحد غیر مقاوم در سطح استان داریم که 56 درصد آنها مقاوم سازی شده است.

باقری گفت: در زمینه ساخت مسکن محرومان تعهد ما 3500 واحد بود کخ با ارائه وام های 50 میلیونی کم بهره و 25 میلیون بلاعوض به صورت کامل به تعهداتمان عمل و این واحدها تکمیل شد.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: حدود 39 هزار جلد سند در حوزه روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر کردیم.

حضور در بافت های ارزشمند روستایی

اسماعیل باقری  از ورود بنیاد مسکن به ساماندهی روستاهای بافت با ارزش و مقاصد گردشگری گفت و ادامه داد:

6 روستای بافت با ارزش و 8 روستای طرح هدف گردشگری را به تهران معرفی کردیم.

در طرح منظومه روستایی نیز جزو 11 استان پایلوت بودیم که کار از گچساران شروع و از 115 روستای هدف، در 54 روستا اجرای طرح داشتیم. هم تسهیلات دادیم و هم مشاوره و حتی طرح های اجرا شده را تا زمان فروش و بازاریابی همراهی کردیم.

ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی

در طرح اقدام ملی شهرهای زیر 25 هزار نفر به ما سپرده شد، ما نیز پس از تعیین تکلیف زمین ها از سوی مسکن و راه و شهرسازی شروع به احداث واحدها کردیم. در همه شهرستان ها واحدهای بنیاد ساخت قریب به 30 درصد و تا 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اما در گروه ساخت ها (ساخت حداقل 3 طبقه بر روی پارکینگ توسط چند فرد) استقبال ناچیز بوده است.

طرح هادی

در 721 روستای بالای 20 خانوار طرح 100 درصد تهیه شده، در 420 روستا طرح هادی انجام شده و امسال اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار به 75 درصد می رسد.

زلزله سی سخت/ افزایش رقم تسهیلات بهسازی

در برخی بانک ها تا 90 درصد تعهدات انجام شده و برخی دیگر تا 65 درصد، اگر مابقی تعهدات انجام شود و همه پای کار باشند تا تیرماه واحدهای بر زمین مانده در سی سخت تکمیل و قابل سکونت می شوند.

در سال گذشته تسهیلات بهسازی 100 میلیون تومان بود که در اسفندماه مقرر شد با توجه به تورمی که وجود داشت این مبلغ به 200 میلیون برسد، در بانک سپه این بخشنامه ابلاغ شده و برای سایر بانک ها نیز در تلاش برای انجام کار هستیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=347298
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما