شنبه 14 اسفند 1400 - 8:44

نگرانی امام جمعه یاسوج از بروز شرایط طایفه و قبیله گرایی در کهگیلویه و بویراحمد| +چند نکته از بی عدالتی در حق مردم استان

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

قوم گرایی، قبیله گرایی، سردسیری و گرمسیری کردن آفت و خطرناک بوده و برخلاف منافع ملی، انقلابی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما بوده و وحدت بخش نیستند.

در اینکه هر فردی از قبیله و طایفه‌ای باشد مشکلی وجود ندارد، ولی در اینکه حق طلبی‌ها، عدالت‌محوری ها ارزش های دینی، اسلامی و انقلابی زیر سوال برود، خطای بزرگ و خطرناکی است.

گاهی اوقات شاید دعوایی صورت بگیرد و کسی به دنبال این نیست که حق با چه کسی است، ولی به دلیل اینکه این شخص برادر، قوم یا قبیله بوده از او حمایت می کند، در صورتی که اسلام اینها را برداشته و از ما خواسته که بر اساس حق و عدالت قضاوت کنیم.

مبادا برخی حرکت ها و تعصبات قومی و قبیله ای باعث شود که حق طلبی، عدالت‌محوری، ارزش های دینی، انقلابی، اسلامی و انسانی رنگ ببازد و تضعیف شود که این یک موضوع خطرناک بوده و باید مراقب باشیم.

این بخشی از سخنان آیت‌الله حسینی؛ امام جمعه یاسوج در خطبه های نماز جمعه بود، و اما چند نکته مهم در این باره:

فضای استان در سالهای اخیر بسیار قومیتی شده است و متاسفانه در سایه عدم اقتدار کافی مجموعه دولت، افزایش دخالت های نمایندگان موجب دامن زدن بیشتر به این مساله شده است.

این سخنان امام جمعه یاسوج به خوبی نشانگر بروز شرایطی نامناسب در بحث طایفه گرایی است، فضای طایفه گرایی موجبات دلسردی بخشی از جامعه، عدم دخالت نیروهای شایسته بخش هایی از استان و در نهایت بروز شرایطی فساد آور می شود.

یکی دیگر از عیوب این شرایط که دامن همه را می گیرد، از دست رفتن عدالت و حق طلبی در برخوردها با افراد است، بسیاری از اوقات صرفاً به دلیل پشتوانه های قومیتی شاهد بروز اعمالی خلاف عرف و قانون هستیم که به راحتی رفع و رجوع می شود و این یعنی آغاز راه تبعیض و بی عدالتی در حق همه مردم استان!

به گزارش بویرنیوز، در نهایت اما بازنده طایفه گرایی ها در استان، همه مردم استان و  جوانانی هستند که معیار پیشرفت و آبادانی را عقل، دانش و شایستگی می دانند!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346769
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دقیقا

    درود بر نماینده ولی فقیه

  2. کوهک گفت:

    فعلا نماینده سفلی و علیا ش کرده…

  3. ناشناس گفت:

    از کی می نالیم ؟ از ماست که بر ماست
    وقتی در انتخابهای نمایندگان یه ذره تعقل نمی کنیم نتیجه اش همین است

  4. ..... گفت:

    قبلا مسیر دهدشت رو ۴ ساعته طی میکردیم الان مسیرش ب حکم و قوه مسئولان و اقوام ب ده دقیقه نمیرسه چون همشون همینجا تو ادارات یاسوج جمع شدن و بویراحمدیهایه فلک زده خودشون بیکار و در حسرت شغل مناسبن.

  5. یاسوجی گفت:

    همه صاحب نظران نیرو معرفی کردنند
    و

دیدگاه شما