شنبه 16 بهمن 1400 - 11:15

جولان اُمیکرون در کهگیلویه و بویراحمد/از تقاضای تعطیل شدن جشنواره برفی دنا تا ادعای وزیر آموزش و پرورش در خصوص بی خطری کرونا در دانش آموزان/بیمارستان ها آماده باشند (+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

سویه جدید کرونا «اُمیکرون» همانگونه که تحقیقات بین المللی نشان میداد ، به سرعت در دنیا منتشر شد. این ویروس مدتی قبل وارد کشور شد و بعلت انتشار گسترده به سرعت سویه غالب در استان ها شده است.

در کهگیلویه و بویراحمد نیز شرایط به شدت وخیم است، روند ابتلا به حدی تند و سریع بوده که شاهد تغییر رنگ کرونایی همه شهرستان در فاصله مدت زمانی کوتاه بودیم.

مشاهدات از مراکز درمانی نیز حاکی از افزایش مراجعان به این مراکز است.

کودکان و به ویژه دانش آموزان نیز بخش زیادی را مبتلایان را به خود اختصاص داده اند. اگرچه برخی ها تصورشان سرماخوردگی است اما با توجه به علایم اُمیکرون باید فرض را بر ابتلا به کرونا دانست.

این ویروس آنطور که شواهد ما نشان میدهد اثرات بیشتری بر کودکان دارد و به شدت آنها را درگیر می‌کند و البته موجب بروز بدن درد، بی‌حالی و سرفه های شدید در بزرگسالان هم میشود.

وقتی وزیر آموزش و پرورش ویروس شناس میشود!

در همین حال اما وزیر آموزش و پرورش گفته این سویه از کرونا چندان اثری بر دانش آموزان ندارد و لازم است تلاش پدر و مادرها هدایت دانش آموزان به کلاس های حضوری درس باشد.

ظاهراً به صورت کلی خبری از تعطیلی سراسری مدارس نخواهد بود.

جشنواره برفی کاکان را تعطیل کنید

ستاد پیشگیری از کرونا در بویراحمد به صراحت از مخالفت خود با برگزاری جشنواره برفی دنا در کاکان گفته و آن را مرتبط با خطرات شیوع گسترده و نگران کننده سویه اُمیکرون در استان دانسته است.

از طرفی دیگر مسئولان استانی نیز خواهان پرهیز از تجمعات دولتی و مردمی شده اند و اعلام کرده اند احتمالاً محدودیت های جدی مجددا مقرر شود.

به گزارش بویرنیوز، برخلاف باورها این سویه از کرونا هم میتواند خطرناک و کشنده باشد و از طرفی با توجه به توانایی عبور از حفاظ ایمنی بدن می‌تواند چندین و چند باره افراد را مبتلا کند, پس ضروری است برای مصون ماندن از کرونا همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کنار استفاده از ماسک مد نظر باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    کافی است سری به درمانگاههای سطح شهر بزنید تا ببینید چه خبره

    اگه هنوز نفهمیده اید که جون مردم برای این مسئولان ارزشی ندارد دیگه فایده ای نیست

دیدگاه شما