پنجشنبه 14 بهمن 1400 - 13:50

جزئیات و نحوه پرداخت وام بدون ضامن در کهگیلویه و بویراحمد

بویرنیوز– مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی دستور رئیس جمهور تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن به افراد واجد شرایط در استان پرداخت می شود.

غضنفر آرام روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: در پی دستور رئیس جمهور همه بانک های دولتی ملزم هستند تا شرایط پرداخت تسهیلات وام های خُرد را بدون ضامن به مشتریان خوش حساب فراهم کنند.

وی افزود: در پی دستور رئیس جمهور در راستای تسهیل اعطای وام‌های خرد به اقشار مختلف مردم و ابلاغ وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر لزوم پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان معتبر که شرایط لازم را نیز داشته باشند، همه بانک های دولتی ملزم به پرداخت تسهیلات با شرایط مذکور هستند.

آرام تاکید کرد: دستورالعمل‌های لازم از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی صادر شده است و بانک‌ها با بررسی این دستورالعمل، بخشنامه مرتبط با آن را به همه شعب خود درباره پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان به شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران بدون ضامن و فقط با اخذ گواهی کسر از حقوق، صادر کردند.

وی در خصوص شرایط دریافت تسهیلات بدون ضامن کارکنان بخش خصوصی، بیان کرد: بر اساس اعتبارسنجی که بانک‌ها انجام می‌دهند این تسهیلات به کارکنان بخش خصوصی نیز پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: دریافت تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است و برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز افراد می‌توانند بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق خود به همراه یک فقره سفته یا چک به بانک‌ها مراجعه کنند.

آرام ادامه داد: شهروندان می توانند شکایات خود را در همین زمینه در سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع به آدرس bazresi.mefa.ir ثبت کنند.

وی تاکید کرد: به تمامی شکایات ظرف مدت ۴۸ ساعت رسیدگی خواهد شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بانک‌های ملت، تجارت، صادرات، ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهر ایران از جمله بانک‌هایی هستند که بخشنامه تسهیلات آسان به آنها ابلاغ شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که منابع جدیدی به بانک ها تحت این موضوع اعلام نشده است، صرفا کسانی که شرایط دریافت تسهیلات را دارند و قبلا سپرده گذاری کرده اند میتوانند از این فرصت استفاده کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346177
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما