سه شنبه 12 بهمن 1400 - 7:46

وضعیت چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد نارنجی شد

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از نارنجی شدن وضعیت چهار شهرستان استان خبرداد.

به گزارش بویرنیوز، پرویز یزدان پناه افزود: تا صبح امروز وضعیت رنگ بندی کرونای در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان نارنجی بود و امروز هم وضعیت شهر باشت نارجی اعلام شد و شمار شهرهای با وضعیت نارنجی در کهگیلویه و بویراحمد به ۴ شهر افزایش یافت.

وی به علل افزایش شهرهای نارنجی کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: بی توجهی مردم به دستورالعلملهای بهداشتی، عادی انگاری آنان، شرکت در تجمعات و دور همی‌ها باعث گسترش روز افزون شیوع کرونا خصوص سویه اُمیکرون و به تبع آن افزایش شهرهای با رنگ بندی نارنجی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

یزدان پناه اضافه کرد: در صورت تداوم وضعیت موجود و بی توجهی مردم به دستورالعمل‌ها وعادی انگاری آنان، در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان و تغییر رنگ بیشتر شهرهای و مناطق استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در استان نبوده و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۴۹ نفر است ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار و ۶۱۱ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مجموع بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌های استان را ۸۲ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۱۹ نفر مبتلای قطعی و ۴ نفر هم در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه افزود: از مجموع ۳۷۳ آزمایش PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت ۳۰ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و بهمئی ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سویه جدید اُمیکرون در حال انتشار است، گفت: شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی‌ها، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از عادی انگاری‌ها از مهمترین راهکارها برای حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

یزدان‌پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست هرچه سریع‌تر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون خود را در برابر این بیماری کشنده و خطرناک ایمن کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346143
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما