یکشنبه 10 بهمن 1400 - 8:35

تهدید جدی مدارس برای سلامت خانواده ها در کهگیلویه و بویراحمد/اگر پروتکل ها را قادر به تامین نیستید تعطیلشان کنید

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای اخیر شاهد بازگشایی گسترده مدارس در کهگیلویه و بویراحمد هستیم، کلاس های تشکیل می شود و دانش آموزان زیادی هم به کلاس های درس می آیند.

حالا اما با ورود سویه مسری اُمیکرون به استان و با توجه به شدت سرایت پذیری آن، بازگشایی مدارس و حضور گسترده دانش آموزان یک مساله نگران کننده شده است.

فیلم ها و تصاویری که از مدارس استان پخش می شود نشان از عدم رعایت پروتکل ها می دهد، البته که سخت گیری ها شاید برای این کوکان و نوجوانان پاسخ مطلوب را هم ندهد.

از طرفی آموزش حضوری یک نیاز جدی است چرا که در حدود 3 سال اخیر و یا شیوع کرونا و تعطیلی حضوری مدارس شاهد افت شدید تحصیلی در میان دانش آموزان بودیم.

پس راهکار چیست؟

مدارس باید با شیفت بندی دانش آموزان در ساعات مختلف روز پذیرای تعداد اندک دانش آموزان برای تحصیل باشند تا ارتباط دانش آموزان با مدرسه منحصر به نرم افزار شاد نشود.

در کنار آن بستن بوفه های مدارس، ممانعت از ورود دانش آموزانی که علائم سرما خوردگی دارند، کاهش ساعت های کلاسی و کاهش زمان زنگ تفریح برای ممانعت از ایجاد تجمع در حیاط مدرسه بخشی از کارهایی است که می شود تدارک دید.

آنچه ضروری است حفظ ارتباط دانش آموز با مدرسه است اما مهمتر از آن سلامت مردم و خانواده ها است، اگر مدارس نمیتوانند زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را فراهم آورند بهتر است مدارس را بازگشایی نکنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=346101
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. میرزا گفت:

    کو گوش شنوا
    هیچ نظارتی در مدارس نیست
    اتاق 12 متری 45 دانش اموز توش نشسته بدون از کوچکترین رعایت نکات بهداشتی
    دارن با سلامتی بچه های مردم بازی میکنن
    مگه مدارس محروم و فرسوده شهرستان بویراحمد رو میتونید با مدارس تهران مقایسه کنید و بگید چون اونجا حضوریه اینجا هم باید حضوری بشه

  2. سهراب گفت:

    برید ببیند توی مدارس در زنگ ورزش چه خبره
    اداراه نامه میزنه تربیت بدنی غیر حضوریه رییس مدرسه میگه من دانش اموزان رو سر ساعت ورزش چیکارشون کنم قبول نمیکنه غیرحضوری باشه.
    سلامتی بچه ها هم که هیچ اهمیتی نداره
    خدا به داد اموزش و وپرورش شهرستان بویراحمد برسه

  3. ناشناس گفت:

    همش حرف کو عمل اکثر مدارس هر روز دایر است بالاخص خیابان تختی،تلزالی،دولت آباد،شرف آباد،بنسنجان، کلاسهاس درس کوچیک و دانش آموزان زیاد آموزش و پرورش هم بیخیال همه چیز شده واز طرفی زحمت کادر درمان را دوچندان میکند غیر از اینکه ۷داوند به دادمان برسد.

  4. حسنی گفت:

    دبستانی که مال خود علوم پزشکی هست اصلا رعایت نمیشه مثلا گروه بندی کردن اما بیشتر روزای هفته به بهانه های مختلف هر دو گروه رو داخل یه کلاسز۱۲ متری ۴ ساعت جمع میکنن و اصلا هم نظارتی نیست .اعتراض هم کنیم میگن مدرسه ما بهترین رعایت فاصله گذاری داره من نمیدونم مدارس دیگه چه خبره که اینا میگن بهترین هستن

دیدگاه شما