دوشنبه 4 بهمن 1400 - 7:56

می نویسیم جاده های کهگیلویه و بویراحمد شما بخوانید جاده های مرگ! |از بی احتیاطی راننده ها تا خودروهای دردسرساز شوتی و استانداردهایی که به سخره گرفته شده

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

دیروز نیز شاهد تصادفی دلهره آور در محور یاسوج به اصفهان بودیم، تصافی که شوربختانه مرگ 4 انسان بی گناه را در پی داشت.

چرا؟

ابتدا باید در مورد خود محورهای کهگیلویه و بویراحمد صحبت کنیم، همه ما از محورهای استان به سمت شیراز و اصفهان رفته ایم، درست بعد از اتمام مرز استان شاهد رعایت درست و گسترده انواع استانداردهای جاده ای هستیم.

هرجا نیاز به جدا کننده است، تعبیه شده و اگر جایی نیز امکان تعبیه نیوجرسی نبوده، جدا کننده های پلاستیکی با علائم هشداری مناسب را  هستیم.

هر جا پیچ و یا مسیری خطرناک پیش رو است چندین بار به راننده تذکر و هشدار داده شده است.

اینجا ما مدعی شاه راه بودن جاده یاسوج به اصفهان هستیم اما دریغ از جدا کننده در بخش زیادی از مسیر، استاندارد ها در تعداد و نصب تابلوها به نحوی که به خوبی هشدار دهنده باشد هم موجود نیست.

  • شاید ما توقعمان زیاد است!

البته شاید توقع ما زیاد است، وقتی پل سوم بشار در مرکز شهر یاسوج؛ مرکز استان به نحوی تاسف بار به حال خود رها شده و با کمترین علائم هشداری و روشنایی و به صورتی کاملا خطرناک و نا ایمن افتتاح شده ، که تازه روزانه جلوی چشم همه است، چطور توقع داریم راه های برون شهری و روستایی سامان بگیرد!

عدم استاندارد بودن راه های کهگیلویه و بویراحمد بدون شک یک روی سکه داغدار شدن بیشمار انسان در محورهای استان است.

اما این سکه روی دیگری هم دارد.

  • خودروهای شوتی عامل بسیاری از تصادفات جانکاه:

خودروهای موسوم به شوتی عامل بسیاری از تصادفات در محورهای استان به ویژه یاسوج به بابامیدان و یاسوج به اصفهان هستند. از یاد نمیبریم چند مورد تصادف منجر به فوتی هم در منطقه دشت روم و هم پل بریم را که به واسطه ناشی گری همین خودروهای شوتی چندین انسان بی گناه جانشان را از دست دادند.

  • چرا با این افراد برخورد بازدارنده نمیشود؟

ظاهر این خودروها هم که مشخص است چطور اینطور راحت باید از گلوگاه ها و پلیس راه ها عبور کنند؟

اگر حتی به بار قاچاق آنها هم بی توجه باشیم همین خطر آفرینی مستمر آنها در جاده ها مهمترین دلیل  و مجوز برای توقیف خودروی آنها است.

یا بیایید بخاطر جان مردم عبور و مرور آنها با اجناس قاچاق را به شرط رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تضمین کنید یا اینکه به صورت ملموس جلوی کار آنها را بگیرید و با توقیف خودروهایشان هزینه این کار را بالا ببرید، نمیشود که چشممان را بر روی همه خطرات و حوادثی که افرادی به نام اشتغال و بیکاری ایجاد کرده اند ببندیم.

  • بی احتیاطی و عدم قوانین از سوی رانندگان

یکی دیگر از علل تصادفات را هم باید در نحوه رانندگی خودمان جست و جو کنیم، بخش زیادی از علل تصادفات به عامل انسانی بر می گردد.

عدم رعایت قوانین و نداشتن احتیاط کافی، سرعت و سبقت های بی جا و بی توجهی به جلو  و حق تقدم همه حادثه آفرین هستند.

رعایت قوانین راهنمائی و رانندگی به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه راه های کوهستانی آن یک اصل حیاتی است، این موضوع گاهی نادیده گرفته و یا به آن کم توجهی می شود که عاقبت آن هم داغدار شدن چند خانواده بی گناه است.

باید خود رانندگان نیز احساس مسئولیت کنند و با مراعات درست قوانین در جاده ها، سفر ایمنی را برای خود و دیگران فراهم کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345970
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خانه از پای بست ویران است

  2. ناشناس گفت:

    تا زمانی که اشتغال ایجاد نشه برای این جوانان و افراد شوتی و…. همین قضیه هست
    مگه شکم خالی و قرض و بدهکاری این حرف ها حالیشه.
    وقتی نماینده گان بی عرضه ای انتخاب میکنیم که هیچ طرح اشتغالزایی برای این جوانان ندارند باقی استانها را نمیبینند چقدر کارخانه دارند و جوانانشان در خود شهرشان کار میکنند و شهرشون هم رونق میگیره.
    اما اینجا چی
    ای سه نماینده بی عرضه استان تا حالا کدومتون تو مجلس به به دفاع از این جوانان بیکار یقه دریدید و تونستید کارخانه بسازید

دیدگاه شما